roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Vacker text, den liknelsen har inte så lite lite poesi i sig...
Mmm. Men i min värld räcker inte riktigt den förklaringen om än vi vet att Michelin har ett "smalare" fönster än Bridgestone. Det är helt riktigt att Pedrosa successivt förbättrat sig under säsongen och faktiskt inte varit allt för långt efter täten i lite varmare förhållanden denna säsong, så rent statistiskt handlar det om att Dani tog ett kliv på kanske 10-15 sekunder när det gäller racetid i San Marino. Det är mer sättet han körde på som förvånar, en klippstabil insats med ett chassi som föreföll skräddarsytt för Dani (finns det någon som plockar upp hojen så snyggt som honom i utgångarna?) och medgav klockrena omkörningar av konkurrenterna utan minsta prut eller pardon. Skillnaden gentemot #93MM var frapperande tydlig....Så, ingen jultomte, men däremot drastiska beslut och metodiskt arbete...
Därför gissar jag att det är något mer än bara chassiinställningar (för Michelindäcken) som Dani och hans team hittat. Elektronik? Justerad geometri och/eller styvhet? Dani beslöt väl att börja använda 2016 års chassi en bit in på säsongen, är det frukterna av det valet vi börjar skönja? Det är ju liksom helheten som gör det...
Men vi får se, nu blir ju nästa race Aragon - en av Hondas favoritbanor. Så det lär visa sig om trenden håller i sig även där, i ärlighetens namn hoppas jag det. Cirkusen blir mer komplett med även Dani på plats i toppstriderna
Last edited: