För övrigt, var det någon som noterade Pirros "disc"-bakhjul...? Knappast något man vill använda på en motorcykel. Snarare Ducatis sätt att sätta en blåslampa i röven på de som ska bestämma reglerna kring "aerodynamic devices"...
Jo, det kommenterades rätt ingående på ViaSat. Det må väl ha varit en hygglig helg på "firman" för övrigt, skoj att Zarco får mothugg av hojar med riktiga chassikomponenter?
Du har många rätt i Ditt tidigare inlägg när det gäller reglementet, men vad är snackisarna inför nästa säsong? Michelins DNA lär väl fortfarande finnas kvar i stället för att försöka plagiera Bridgestones prylar? StandardECU - kommer det i någon uppdaterad variant? Hur funkar samarbetet i programvarugruppen, lyckas tillverkarna hålla vettigt sams när funktionerna i mjukvaran förhandlas?
Jag tror inte längre på jultomten, inte heller köper jag att Dani som gubben i lådan plötsligt hittar rätt inställning och lämnar sin ökenvandring i seriens mittfält för att göra en alldeles lysande insats som räcker ändå fram till seger. Utan att det körs i monsunregn, nollgradiga temperaturer eller andra extrema förhållanden. Danis däcksval fram fungerade ju för honom men VR var rätt tydlig med att Yamaha trodde sig ha gjort rätt däcksval även efter rejset, så någon avgörande betydelse kanske det inte ska tillskrivas? Hörs det något depåsnack kring en förändrad filosofi kring design och prestanda hos HRC, snack som tål offentlighetens öron?
Hur tänker Du med "...tar udden av de skickligaste..."? Tänker Du förare? Att däcken ändrar karaktär från race till race kan jag förstå med tanke på de problem som Michelin hanterat och försökt att åtgärda. Men elektroniken? Tänker Du att de skickligaste förarna är de som vinner mest på en oerhört avancerad mjukvara och däck som uppträder oerhört konsekvent?
Många frågor, men ikväll blev jag less på att jobba och då kändes det bättre att bluddra på SH.com