2016 Speedster

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Om fyra veckor börjar min säsong med lite träning på Slovakia Ring ihop med CAD-Ludde! :banana

Tänkte bli snabb i år om bara hojen kan hålla ihop hyfsat...

2014 hade jag tekniska problem med RC8:an. Bytte till R1 och vurpade sönder den... Fixade den till 2015, men motorn rasade mitt i säsongen. MEN 2016 är mitt år känner jag! :rock

2016 lunde ju iofs börjat bättre... Vurpade på gata med motarden utan skyddskläder förra veckan :dummer

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om fyra veckor börjar min säsong med lite träning på Slovakia Ring ihop med CAD-Ludde! :banana

Tänkte bli snabb i år om bara hojen kan hålla ihop hyfsat...

2014 hade jag tekniska problem med RC8:an. Bytte till R1 och vurpade sönder den... Fixade den till 2015, men motorn rasade mitt i säsongen. MEN 2016 är mitt år känner jag! :rock

2016 lunde ju iofs börjat bättre... Vurpade på gata med motarden utan skyddskläder förra veckan :dummer

Då har du ju årets vurpa ur kroppen redan. :fakta :hihi

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Vi som är något lite äldre, dock inte gamla, kanske har en äldre motorvärmaresladd liggande, det är samma som "europahandsken", som är en 3 pipig kabel, dvs 1fas 16amp .....iaf,
leta fram er gamla, förlåt, äldre motorvärmarsladdar, dom passar bra dom.
Jag har en såpass äldre bil så jag brukar detta vintage fenomen fortfarande.

Dyrare än Jula´s, men samma samma
http://www.clasohlson.com/se/Motorvärmarkabel/35-976?userSelection=B2C&rememberCookie=false

Förlåt för dumma frågor men, den där du länkar blir ju helt baklänges. Jag kan inte koppla in min grenkontakt på den där adaptern ju?

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Förlåt för dumma frågor men, den där du länkar blir ju helt baklänges. Jag kan inte koppla in min grenkontakt på den där adaptern ju?

Det har du fan rätt i ��

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det här känns fasen inte bra. Speedsterförare drar som värsta gpknuttar till europa på försäsongsträning! Va då motionsserie hehe :fakta

Erkänner, är bara avundsjuk gubbs :krama

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Det här känns fasen inte bra. Speedsterförare drar som värsta gpknuttar till europa på försäsongsträning! Va då motionsserie hehe :fakta

Själv hoppas jag iaf få till 2 dagar på bana innan premiären på torpet. Förhoppningsvis går det bättre/snyggare/snabbare ju längre in i sommaren vi kommer.
Jag skulle inte heller tacka nej om hag fick möjligheten att dra utomlands på försäsongsträning.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Jomenvisst :yoparty 4dagar i Slovakien för att få lite fart (nåja) i kroppen. Å andra sidan var det dethär med licens som behöver tas innan det ens blir nån start i motionsserien.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2

Oroa dig inte. Jag vilar mig i form. Jag har aldrig varit bättre... :3freak

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Hoj
Yamaha R6- 09
Efter 9 års passiv garageförvaring .. Tilltänkta speedster cykeln hoppa på morgonen igång på 1:a, sen att batteriet orka med en start var nog inte mer än väntat.

Hoppas jag snart får känna samma glädje, förmodligen går ninjan igång slutet av veckan!

Första Racehojen och fyrtakts maskin jag plockat isär.
Bara varit bekant med 2-taktare, så jag är en smula nervös för uppstart.
Nyrenoverad topp för 8k, uppborrad cylinderrad och nya kolvar. " Det blev en ganska dyr hoj som skulle vara en billig första rr-hoj " Men nu har man förhoppningsvis en skyst hoj ett par år!

IMG_5857.JPG
IMG_5852.JPG

Last edited:

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Hoppas jag snart får känna samma glädje, förmodligen går ninjan igång slutet av veckan!

Första Racehojen och fyrtakts maskin jag plockat isär.
Bara varit bekant med 2-taktare, så jag är en smula nervös för uppstart.
Nyrenoverad topp för 8k, uppborrad cylinderrad och nya kolvar. " Det blev en ganska dyr hoj som skulle vara en billig första rr-hoj " Men nu har man förhoppningsvis en skyst hoj ett par år!

View attachment 428817
View attachment 428818

Jag har också renoverat motorn på rettan. Var duktigt nervös vid uppstart, men det gick hur bra som helst! :banana

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Min R1:a åker in på snabbservice, drevbyte och allmän översyn på Yamaha Center i slutet av veckan. Varför meka själv när man kan bidra till att behålla kompetent och trevlig service i stan? ;)

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Min R1:a åker in på snabbservice, drevbyte och allmän översyn på Yamaha Center i slutet av veckan. Varför meka själv när man kan bidra till att behålla kompetent och trevlig service i stan? ;)

För att det är så dj*vla roligt kanske...:arsele Dessutom gillar juh cheyorna händiga och oljiga män! :tuttar

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
För att det är så dj*vla roligt kanske...:arsele Dessutom gillar juh cheyorna händiga och oljiga män! :tuttar

Du verkar inte tycka att det är så roligt alla gånger... :7peta

Förresten verkar en del cheyor gilla mjuka, rena akademikerhänder också. ;)

Last edited:

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr

Ska man hållas med racing/banåkning och inte orkar byta drev/ hålla koll på allmänskicket på grejorna själv alt ha väldigt bra mek med sig så kommer den karriären ta slut fort.

Trust me.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...