2017 MotoGP #14: Gran Premio Movistar de Aragón

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Såg motogp rejset två gånger å även om det inte var lika uppenbart som jag mindes så är det där.
Första reaktionen jag fick när jag såg Rossis ansikte var att jag slog med näven i brickan som hade kaffe å kex å blev bara en röra. Å det står jag vid fortfarande, så är det bara.

Jag säger som sagt inte att han är skyldig till att Marco förolyckades men det jag såg vr46 boxen gjorde mig inte nöjd för 5 ören, inte bara jag som reagerade så heller. Sen kan ni tycka vad ni vill, men det är min åsikt. Å som sagt ni kan tycka vad ni vill om det men ni får gärna ta å hålla personangrepp ifrån samtalsämnet. Skriver jag om er mentala hälsa när ni* önskar att Rossis konkurrenter kraschar å eventuellt får stå över några race bara för att ni vill se Vr46 på toppen?

Jag är inte ute efter att starta krig men jag tycker att det jag beskriver å själv får nu ta från er är ett bevis på att man ej får ens kritisera "The Doctor för då jäklar :p

Trots att jag eg inte har nått emot han förutom då att jag reagerade starkt på hans ansiktsmin som jag å många andra tyckte osa "hån" vid ett allvarligt tillfälle samt att han kanske e lite väl konspiratorisk av sig å gärna delar med sig av dessa ut till sina fans som han själv vet kommer ta hans ord som om det vore Guds egna befallningar", bara kolla på hur ni försöker försvara någon men ofta snackar skit om andra förare å hoppas att de kraschar gör att jag känns att jag det kommer göra mig ännu mer kritisk när VR46 fansen skriver om sin GUD inför/på racehelger. Om jag orkar då :p


Bara för att jag vet att nån kommer gnälla
För att förtydliga:
ni= rossi fans som verkligen skriver det, dvs inte alla som hejar på Rossi :p

Bla bla bla bla bla bla........

Som sagt - släpp det för FAAN!
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Har också kollat racet och det enda som syns är en jävligt orolig Rossi som vid ett tillfälle vinkar lite lätt till kameran utan att titta på den. Att få det till att han hånflinar måste vara den mest subjektiva tolkningen genom världshistorien.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det känns som att ni har diskuterat detta två var MV nu, fått säga till varandra vad ni tycker två gånger och ingenting förändras. Vad sägs om att knyta ihop säcken och tagga till inför nästa race? :yoparty

Jag hejar på den där halvlilla spanjacken som inte gör illa sig.
Alternativt den där italienska modellpojken som hade en chans på mästerskapet :crash
 

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Rossi 2011 Malay.jpg

Jag tycker Rossi ser helt tom ut i blicken och jag tror iaf han är jätte nervös över hur det skall gå med hans vän för vid det här laget vet han ju inte hur det har gått även om jag misstänker att han förstår att det kan ha gått illa.

Hur man kan få det till att han hånflinar fattar jag iaf inte.

Här ser man verkligen hur nedstämd han ser ut:
Rossi 2011 Malay 2.jpg

Så jvla tragiskt och ledsamt saknar SIC #58
 
Last edited:
Gick med
12 Sep 2016
Ort
Onsala
Hoj
Yamaha YZF 125
Tillhör inte riktigt ämnet men varför fortsätter Rossi med enduro/cross när han gång på gång crashar och måste hoppa över race då han brutit något?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tillhör inte riktigt ämnet men varför fortsätter Rossi med enduro/cross när han gång på gång crashar och måste hoppa över race då han brutit något?
Cross har han tydligen slutat med, precis som många andra. Flattrack är tydligen den mest populära motorcykelträningen för GP-förarna.
Enduro har ganska låg skadefrekvens, men någon måste ju vara undantaget som bekräftar reglen, vilken Vale var för en månad sedan...
 

Speedrobby

Ny medlem
Gick med
14 May 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000R
Intressant om man jämför antalet krascher på racerbanan (inkluderat träningsvarv) för Rossi vs Marques:

Rossi har gått i backen ca. 23 ggr på sju år.

Marques har gått i backen ungefär lika många ggr bara under 2017.

Kör Rossi med för stora marginaler/säkerhet eller överkör/kör Marques med för små marginaler..?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Intressant om man jämför antalet krascher på racerbanan (inkluderat träningsvarv) för Rossi vs Marques:

Rossi har gått i backen ca. 23 ggr på sju år.

Marques har gått i backen ungefär lika många ggr bara under 2017.

Kör Rossi med för stora marginaler/säkerhet eller överkör/kör Marques med för små marginaler..?

Det är ju lite hans stil, att ligga precis över gränsen mest hela friträningarna, och sedan backa av tillbaka precis under gränsen på race. Marquez kan ju dessutom hålla hojen uppe när alla andra hade kanat runt på asfalten. Det händer ju mest varannan racehelg att någon av de andra förarna uttrycker sin förbluffning över vad marquez lyckas reda ut på hojen.
Det riktigt spännande är ju att han aldrig skadar sig. Han har ju rekordet i höghastighetskrasch i MotoGP, och fick skrubbsår på hakan och allmän mörbultning där. Han verkar ha lärt sig hur man ska debarkera en motorcykel när det skiter sig för att knäcka så lite skelettdelar som möjligt. Hela första säsongen så pratade ju kommentatorerna om hur nykomligen studsade bra.
Han studsar fortfarande lika bra verkar det som.
 

Speedrobby

Ny medlem
Gick med
14 May 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000R
Visst har Marques klarat sina krascher bra hittills.. Men om han fortsätter köra över gränsen och kraschar, så känns det mer som en tidsfråga innan han kommer skada sig mer allvarligt och tvingas stå över race.
Hoppas givetvis inte att detta skall inträffa men minns när man själv var i hans ålder och "odödlig":gnissla
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Intressant om man jämför antalet krascher på racerbanan (inkluderat träningsvarv) för Rossi vs Marques:

Rossi har gått i backen ca. 23 ggr på sju år.

Marques har gått i backen ungefär lika många ggr bara under 2017.

Kör Rossi med för stora marginaler/säkerhet eller överkör/kör Marques med för små marginaler..?

Jag tror att Mat Oxley träffar ganska rätt när han beskriver MM:s förmåga/beteende att köra mc.
Han skrev en artikel i Motorsport Magazine om det, jag länkar till artikeln här.
Det handlar om att MM mer än nån annan "kommunicerar" med mc:n för att hitta gränserna
och sen hittar vägar för att kunna kringgå dem.
 
Last edited:
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top