Jo, Baz låg väl ganska mycket bättre till i WSBK, han körde ju ifrån Tom Sykes emellanåt, nu ligger han och agerar eftertrupp i MotoGP.Om man tittar på topp fyra till topp sex i WSB så erkänner de ju mer eller mindre att de hellre stannar på bra material i WSB, tjänar pengar och status på detta och därmed förblir stora fiskar i en liten damm. Är detta mer värt än att till varje pris försöka komma till den absolut bästa klassen, även om det innebär sämre placeringar...?
För er som undrar över Abrahams nuvarande styrning så anser sig teamet ha stora problem med att få hjälp med utveckling av hojen. De ska tydligen vara något slags fabriksteam, men supporten från den aktuella fabriken är noll och intet. Teamet har därför sedan en tid tillbaka beslutat att byta till Aprilia inför nästa säsong.
Blir de någon sorts satellit-team till Aprilia då?
Har lite dålig koll på vilka team som ska köra vilket material, men blir de inte det första teamet förutom fabriksteamet som kör Aprilia då?