Smagatusk
Guest
Och Ducatin verkar vara betydligt bättre nu
Med Stoners hjälp så blir det bra.
Och Ducatin verkar vara betydligt bättre nu
Jag läste någon stans att Dovi tydligen var ganska glad över att slippa Iannone...
Sex race kvar att kan inte undvika att spekulera lite även om det nästan är omöjligt! Vad tror ni Dovi har för chanser på banorna som är kvar kontra Marquez?
Personligen så gissar jag på att 93 tyvärr kommer vara starkare på Misano och Aragon som kommer härnäst, inga riktiga Ducati-banor. Sen har vi Montegi och Philip Island som känns väldigt ovissa, kanske till och med fördel Dovi i Australien. Efter det Sepang som jag ger till Dovi med tanke på hur det såg ut förra året. Slutligen Valencia, säsongsavslutning på hemmaplan och där Marquez stått på pallen alla år han varit i Motogp, känns som fördel Marquez. Kontentan är att MM tar hem det, även om jag hoppas på Dovi (eller Rossi).
Nästa race om något spelar på Ducatis sämre sidor och tillbringas på nedlägg nästan hela tiden så det blir nog en fajt mellan honda och yamma om däcken håller.
Iannone som du var inne på har gjort samma krasch i hela säsongen dvs i ingången till kurvan och tycker jag vid det här laget borde lärt sig läxan men tydligen inte.
Ja det vore något!
Iannone och Dovi skulle vara ett betydligt bättre team.
Även Rins och Lorenzo.
Vi får väl se vad som händer framåt..
Sex race kvar och kan inte undvika att spekulera lite även om det nästan är omöjligt! Vad tror ni Dovi har för chanser på banorna som är kvar kontra Marquez?
Personligen så gissar jag på att 93 tyvärr kommer vara starkare på Misano och Aragon som kommer härnäst, inga riktiga Ducati-banor. Sen har vi Montegi och Philip Island som känns väldigt ovissa, kanske till och med fördel Dovi i Australien. Efter det Sepang som jag ger till Dovi med tanke på hur det såg ut förra året. Slutligen Valencia, säsongsavslutning på hemmaplan och där Marquez stått på pallen alla år han varit i Motogp, känns som fördel Marquez. Kontentan är att MM tar hem det, även om jag hoppas på Dovi (eller Rossi).
Misano är förvisso Dovis hemmabana. Det kan göra mycket, han lär ju ha grymt stöd nu med fyra vinster i ryggen! Men, Marc har varit sjukt stark sista halvan av de senaste säsongerna, så du har kanske rätt om honom?
Sex race kvar och kan inte undvika att spekulera lite även om det nästan är omöjligt! Vad tror ni Dovi har för chanser på banorna som är kvar kontra Marquez?
Glöm det mesta om vad vi vet om "den hojen funkar på denna bana".
Nu funkar duccen på alla banor förutom sachsenring i år. Även Jerez som har varit ganska illa för ducati på sistone så tog en okänd Lorenzo pallen på Ducati där.
Sen är det också däcken som spelar roll och när däcken spelar roll så är Dovi hur bra som helst på att spara däck och köra taktiskt.
Och det största felet du gör just nu är att du glömmer att det finns 5-6 förare som kan enkelt slåss om pallen/vinsten. Det värsta som finns därute just nu är Pedrosa...nu kommer hans favorit banor...Misano vet vi från fjolåret, Aragon är han oftast starkare än Marquez.
Yamaha har testat i Misano och lyckats hyfsad så lite bättre tempo kan vi förvänta från deras sida.
Sen så lär någon "bautista" någon också...det händer alltid i en tät titel rejs! Hänt med Pedrosa några gånger...
Mycket som ska hända...Lorenzo tar titeln
Ne men det är mer öppet än nånsin.
MM måste samt köra hårt som fan för att ha den lilla fördel han verkar ha. Han tar risker och han måste göra det i år för att det är tätare än förr.
MEEEN, det kommer bli flag to flag och Rossi och Dovi kommer stanna ute fööööööör länge och det kommer leda till kravaller som i sin tur leder till någon världs revolution. Tredje världskrig startas och nästan alla människor dör ut.
...ehm...jag menar att jag hoppas också på Dovi och Ducati!
Och det största felet du gör just nu är att du glömmer att det finns 5-6 förare som kan enkelt slåss om pallen/vinsten. Det värsta som finns därute just nu är Pedrosa...nu kommer hans favorit banor...Misano vet vi från fjolåret, Aragon är han oftast starkare än Marquez.
Yamaha har testat i Misano och lyckats hyfsad så lite bättre tempo kan vi förvänta från deras sida.
Sen så lär någon "bautista" någon också...det händer alltid i en tät titel rejs! Hänt med Pedrosa några gånger...
Mycket som ska hända...Lorenzo tar titeln
Ne men det är mer öppet än nånsin.
Det var som sagt bara mina egna spekulationer. Jämförde Marquez och Dovi för att jag personligen tror att titeln står emellan dem. Sen kommer andra förare givetvis vinna race under resten av säsongen. Pedrosa är jag tämligen säker på att han inte tar titeln. Visst kan han slå MM någon gång på en bana där Hondan funkar bra men då är MM sällan långt efter. MM är helt enkelt en eller två klasser bättre och Pedro lär inte äta upp betydande poäng-gapet.
Tror av någon anledning inte på Maverick heller även om han är nära i mästerskapet. Han känns inte lika mentalt stark som Marc och Dovi och är något för ojämn för att jag ska tror på honom som mästare i år.
Slutligen Valentino, nej geten kommer tyvärr inte ha fru Fortuna med sig i år heller och har oftast inte riktigt riktigt farten som 93 och 04.
Resten är alldeles för långt bak för att det ens ska vara lönt att spekulera.
Men som sagt, det är bara vad jag tror...
Borde det inte kallas Inannonea nu? Bautista har ju lite lagt av med det, och kör både snyggt och stabilt nuförtiden tycker jag. Iannone däremot verkar ju torpedera av någon minst ett par gånger varje säsong nu.
hahah "inannonea" svårt att uttala det
Bautista körde ju omkull Miller på Jerez om jag minns rätt...så han har inte förlorat det talangen helt ännu
Vad var det som hände senast? Hakade Ianonne och Petrucci ihop?
Men från det lilla repriset man ser så vart Ian tvungen att bromsa hårdare. Det såg ut som om aleix saktade in för mycket vilket gjorde att petrux fick stanna upp och iannone fick lite panik och låste framhjulet.
Men de visade inte mer repris på det.
Det var lika skumt som Pol's vurpa efter målgång. Vettefan vad som hände där...hojen låste upp?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|