2025 MotoGP #1 PT Grand Prix of Thailand

Helt sjukt att det ska behöva vara så att han måste släppa fram någon för att däcktrycket blir för lågt pga att han leder för länge. Vad jag förstod av intervjuerna efteråt så visste både Alex och Pecco att det var helt lönlöst att ta MM.
Det är väl inte måste...MM valde väl frivilligt att ligga bakom AM för att höja däcktrycket!!!
Eftersom 60% av racet föraren måste ligga inom rätt däcktryckintervallet annars riskerar att bli straffad med 16 sekunder...
 
Last edited:
Det är väl inte måste...MM valde väl frivilligt att ligga bakom AM för att höja däcktrycket!!!
Eftersom 60% av racet föraren måste ligga inom rätt däcktryckintervallet annars riskerar att bli straffad med 16 sekunder...
Jag tolkar det som att det inte finns så mycket att välja på.
Köra till 16 sekunders ledning är nog svårt:)
 
Etta i hela världen.
Om jag inte skulle fått för mig att försöka tänka och bara behållit min första rad MotoGP i Fantasy game skulle jag nu vara först på världslistan med 250,5 poäng. Det hade varit något det.
Det där med att använda hjärnan före instinkten har aldrig gynnat mig, undrar varför.
 
Två saker....

MM justerade tydligen sin körning och det gjorde att trycket förblev lågt så han löste det helt enkelt....

Tydligen så är yamaha på väg att byta fälgleverantör från OZ till marchesini som resten av fältet använder då de både är tyngre och kan vara en del av problemet som gör att yamaha inte hittar tillräckligt kantgrepp.
Tydligen så var det problemet för FQ i helgen som var då hojen hade väldigt dåligt grepp på kanten av däcket.
 
Två saker....

MM justerade tydligen sin körning och det gjorde att trycket förblev lågt så han löste det helt enkelt....

Tydligen så är yamaha på väg att byta fälgleverantör från OZ till marchesini som resten av fältet använder då de både är tyngre och kan vara en del av problemet som gör att yamaha inte hittar tillräckligt kantgrepp.
Tydligen så var det problemet för FQ i helgen som var då hojen hade väldigt dåligt grepp på kanten av däcket.
Alltså man fattar nivån när ”ännu lättare” inte nödvändigtvis är bäst. Så sjukt komplext hur fysikens lagar påverkar hojkörning på motogp-nivå.
 
Alltså man fattar nivån när ”ännu lättare” inte nödvändigtvis är bäst. Så sjukt komplext hur fysikens lagar påverkar hojkörning på motogp-nivå.
Jag som skrev lite bakvänt OZ är tyngre och Marchesini de lättare. Yamaha är tydligen redan lite tyngre än konkurrenterna pga rad4 men att man använt ofjädrade produkter som är tyngre är förvånande. Dock kan det ju ha att göra med att all data är gjord med den produkten och att byta är således svårt.
 
Såg just en notis om att Pirelli ska ta över som däckleverantör till MGP 2027.

Kan bli väldigt utslagsgivande då man både ska byta reglemente OCH däck. Det tog ju flera år för tillverkarna att komma på hur man ska utnyttja michelins bakdäck istället för bridgestones framdäck. Dock kan det ju hjälpa att de redan levererar till moto2.
Ser ut som säsongen 2027 kan bli ett redigt kaos då man inte riktigt vet om det är hojen eller däcken som ger problem samt att förarna ska förstå hela paketet.
 
Såg just en notis om att Pirelli ska ta över som däckleverantör till MGP 2027.
.......Dock kan det ju hjälpa att de redan levererar till moto2.........
Ser ut som säsongen 2027 kan bli ett redigt kaos då man inte riktigt vet om det är hojen eller däcken som ger problem samt att förarna ska förstå hela paketet.
Det blir bra TV för att citera en erfaren TV-programledare.
 
Last edited:
Jag saknar att ha någon att tjôta om senaste race-helgen med över middagen, eller lunchen, eller över en bärs. Har inte lyckats indoktrinera några polare att bli intresserade.
 
Jag saknar att ha någon att tjôta om senaste race-helgen med över middagen, eller lunchen, eller över en bärs. Har inte lyckats indoktrinera några polare att bli intresserade.
Samma här...

Sambon ska ha cred för att hon försöker men det blir svårt när hon frågar vem som vinner och jag pratar om vilken bana som passar vilken förare och hoj samt vilka uppdateringar som verkar funka vs inte.....
 
Samma här...

Sambon ska ha cred för att hon försöker men det blir svårt när hon frågar vem som vinner och jag pratar om vilken bana som passar vilken förare och hoj samt vilka uppdateringar som verkar funka vs inte.....
Ett av mina ex visste inte att MotoGP existerade innan hon och jag träffades men blev ett genuint superfan efter bara några månader, till den nivån att hennes analyser ofta var skarpare än mina egna. Fanns andra saker som inte funkade där men det ömsesidiga motogp-intresset var en oväntad bonus i det förhållandet.
 
Ett av mina ex visste inte att MotoGP existerade innan hon och jag träffades men blev ett genuint superfan efter bara några månader, till den nivån att hennes analyser ofta var skarpare än mina egna. Fanns andra saker som inte funkade där men det ömsesidiga motogp-intresset var en oväntad bonus i det förhållandet.
Min särbo är fullkomligt ointresserad av all form av racing.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top