2025 Qatar Airways Grand Prix of Qatar

Marquez said that initially he thought Vinales was Pedro Acosta; an understandable mistake given the similarities between the factory KTM team's livery and that of the Tech3 KTM team.

“It was a big surprise when Maverick [Vinales] overtook me – at one time I thought it was Acosta because normally he is the fastest KTM, but then when I saw it was Maverick it was a great surprise, he was super-fast,” Marquez said.

[https://www.crash.net/motogp/news/1...surprise-maverick-overtook-thought-was-acosta]

Lägger man ihop den kommentaren med tv-kommentatorernas påstående om att Acosta nu var tillbaka på 2024-hojen och hans 8e plats så känns det ju som om Pedro Acosta's karriär, för tillfället, är på väg åt helt fel håll... :gnissla
 
När man sätter en Alien på bästa hojen.
View attachment 513374
Dom allra flesta var nog på det klara med att Marc skulle vara med i toppen på en fabriks-ducati.
Men ingen hade nog gissat på ovan totala dominans.
Jag tror den enda som kunnat utmana, på en likadan hoj, är JMart.

Gött för oss som gillar sagde alien men, lite trist för spänningen.
 
Yikes...


Newly injured MotoGP world champion Jorge Martin may be forced to spend at least two weeks resting in a Qatar hospital before he can return home to Spain - and initial indications are that he will be out for around three months.


The Spaniard, who had only just returned to action after recovering from the injuries that kept him out of the first three grands prix of the year, fell on lap 14 of Sunday’s Qatar Grand Prix. The Aprilia rider was then struck by Fabio di Giannantonio as he lay on the track.


The subsequent hospital assessment revealed a pneumothorax and 11 broken ribs. Martin has had a drainage tube inserted in his right side, which could potentially be removed in four to seven days.


“This second night in hospital went a little better,” explained an Autosport source close to Martin’s camp. “But he is in a lot of pain and the tube embedded in his side is bothering him a lot.”


A return to Spain is an understandable priority for Martin, but the nature of his injuries means that flying could be painful or outright impossible.


“If everything goes very well, Jorge could try to get on a plane and fly in about two weeks. Maybe even three,” sources said.

No matter how well things go from a travel perspective, a doctor who regularly treats MotoGP riders said that Martin would be out for no less than three months, pending further details of the injuries.


After being injured three times in 65 days and suffering two very bad crashes after the first two recoveries, Martin must take it easy before getting back aboard the Aprilia. This will be even more important now than it was in the build-up to his Qatar return.


In his exclusive interview with Autosport last week, world championship leader Marc Marquez said the only regret of his career was returning from injury too soon in 2020.


Before Qatar, Martin said he was grateful to Marquez for advising him to take his time in recovering from the injuries that prevented him from taking part in the first three race weekends of 2025.
 
Nog för att jag inte heller tror att Aprilian är kapabel för ett titelförsvar, men den här nivån av medveten inkompetens är helt crazy. Jorge Martin pensionerar sig innan 2026, märk mina ord.
 

Slow mo på Martins krasch, ser riktigt otäckt ut när Diggia klipper honom med framhjulet.

Hade haft full förståelse för att man vill hänga upp skinnstället efter en sådan händelse, har dock svårt och se att han inte kommer ge allt för att komma tillbaka igen...

Sent from my XQ-DE54 using Tapatalk
Tack för ditt inlägg. Jag funderade över hur in i h-e JM kunnat bli så skadad
(överkörd av egna hojen som MM var en tanke jag hade)
men nu vet vi att JM precis klarade sig från följa efter Marco Simoncelli till evigheten.
Trist händelse. Man får vara glad att JM överlevde den kraschen.
 
Dom allra flesta var nog på det klara med att Marc skulle vara med i toppen på en fabriks-ducati.
Men ingen hade nog gissat på ovan totala dominans.
Jag tror den enda som kunnat utmana, på en likadan hoj, är JMart.

Gött för oss som gillar sagde alien men, lite trist för spänningen.
Jag hade nog tänkt mig att han skulle dominera, tyckte man såg redan under de första intervjuerna i Sepang att han var nästan tårögd och otroligt tillfreds... Han visste redan där och då att nu har jag allt jag behöver. Men, det blir spännande ändå att följa resten av säsongen. En förare som ligger så nära gränsen känns aldrig som ett säkert kort. Ser fram emot att se honom genom kurva 8 på Jerez igen.


Skrapar han ihop 652 poäng i år hamnar han i en ytterst exklusiv klubb, tillsammans med Rossi och Stoner, som båda blivit världsmästare på två olika tillverkare med ett snittpoäng över 80%. Just nu snittar han 83,1%.

Han kommer i så fall även vara den äldsta världsmästaren sedan Doohan. Lite intressant att under 4-taktseran blir man generellt sett världsmästare mellan 22-26 års ålder. Med några få undantag.

1744810004909.png
 
Ja, Lill-Marquez går från klarhet till klarhet. Han borde börja med bowling istället. Kan också tycka att straffet borde motsvara brottet, dvs att kör man någon av banan så ska man bli tvungen att lägga sig bakom personen ifråga.

Ni missade liknade bowling incident med Fabio Di 49 mot Mir 36....
Ska Fabio också börja med bowling?

49.jpg
 
En gång är ingen gång. Två gånger är en vana. Tre gånger är ett systemfel.
Lika många gånger som Marc Marquez är en skam för sporten.
Då borde du inse att MM är inte helt ensam i den kategorin. Om man tittar igenom historiken då & nu...

Sedan kan man undra varför MotoGPs bästa lag anställde MM, om han skulle vara skam för sporten! Sabotera sitt varumärke?

Jag antar att det måste vara stort besvikelse för MMs hatare att se honom i Ducati nu....
 
Last edited:
En gång är ingen gång. Två gånger är en vana. Tre gånger är ett systemfel.
Lika många gånger som Marc Marquez är en skam för sporten.
Han är en av de största vinnarskallarna som jag sett i sporten och var väldigt ung när han anlände till MotoGP. Det är inte helt enkelt att göra allt rätt i vanliga livet i den åldern, än mindre på den högsta nivån inom racing.

Tycker han är en annan person idag.
 
Han är en av de största vinnarskallarna som jag sett i sporten och var väldigt ung när han anlände till MotoGP. Det är inte helt enkelt att göra allt rätt i vanliga livet i den åldern, än mindre på den högsta nivån inom racing.

Tycker han är en annan person idag.
Då borde du inse att MM är inte helt ensam i den kategorin. Om man tittar igenom historiken då & nu...

Alla är väldigt unga när de anländer till motogp. De flesta gör bort sina "krascha-in-i-snubben-före-omkörningar" i de två mindre klasserna men en del tar med det till toppklassen och gör någon/några till innan de skärper sig.
MM93 gör det fortfarande efter 17år som professionell. Det antyder inte att han är "en annan person idag" iallafall inte vad det gäller saken han här kritiseras för.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top