2025 Red Bull GP of The Americas

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Alltså, så här. Ja, om Marc fortsätter att vara flera sekunder överlägsen i alla race så är det ganska trist, det tycker jag.

Å andra sidan, i och med att han ÄR jävligt vass och just nu flera snäpp bättre än övriga så behöver han ju inte hålla på och och trixa med regelefterlevnad, eller hur?
Nu bröt han ju inte mot någon regel, eller hur.

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Ingen som argumenterar mot att MM är en begåvad förare av rang - det jag stör ihjäl mig på är hans bristande empati/respekt för medtävlande som han uppvisat xx ggr på banor där han klättrar över lik för vinna placeringar.
Skitstövel!
MM tvingade väl inte andra förare att följa efter honom till depån & han gjorde en chansning och några andra följde efter honom (efter sina egna beslut). Hur kan det vara MMs fel & MM var inställd på att starta antingen från depån eller sist i led!

Emilios

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2022
Hoj
Triumph Street Triple RS
Att påstå att MM sprang till depån för att han tydligen visste att alla skulle springa efter och fördröja och förstöra starten är ju bara löjligt. Han gjorde en rimlig chansning inom reglerna eftersom han insåg vilka däck som skulle funka.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
MM tvingade väl inte andra förare att följa efter honom till depån & han gjorde en chansning och några andra följde efter honom (efter sina egna beslut). Hur kan det vara MMs fel & MM var inställd på att starta antingen från depån eller sist i led!
Varför citerar du mig…?
:va
Har inte diskuterat MMs löpning i mitt inlägg som du quotade.
Det jag diskuterade var MMs totala brist på sportsmanship!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Lite OT men för dom som vill förkovra sig lite om motogp så kan jag varmt rekommendera podcasten eller youtube kanalen gypsy tales som har intervjuer med både Stoner och Miller.
Speciellt den sista med Miller ger en väldigt bra inblick bakom kulisserna med allt från rookie löner till skillnader mellan märken.

Jag fann bland annat ducatis stora användning av Pirro väldigt intressant där han lägger varv på varv med olika uppdateringar och dom bara tittar på data och väljer det som ger mest effekt.
Tydligen så fick ducati ett infall och tog bort vingarna och tog hojen till en flygraka och fick upp hojen i nästan 400....:3freak

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...