#22 Mozz kör Emiratiska Mästerskapen 2014!

Chrille 18

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
CBR1000RR, Aprilia Caponord, YZ450F
Lycka till och regn kan vara bra. Lär dem inte ha lika mycket erfarenhet av där nere. :smasha
Keep us posted...
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Ojoj. Man skall åka fultransit till tävlingar, inte flyg::

BA 107 flight gbg -dubai med mellanlandning london 1 timme. Givetvis planet 35 Min sent "due to weather conditions". -you will not make the flight sir!

Fuck, but mossberg is doing the race you know!
Sorry, fuck somebody else!

Lämpligvis passerade vi gate B där planet skulle gå om8 minuter, men -thats not possible to enter the gate directly, you need to immigrate to england first via flight connection center.
-Fuck, but mossberg vill soon do the race, I must

2 timmar senare efter många köer fick jag o en annan Svenne (tandlöse ryssen som ville campera med mig och 180 punds rummet lyckades jag haka av i en påhittad talettmanöver) tag i ett hotell samt en rebooked flight från Gatwick 0900 och BA voucher på 200 pund. Synt bara att han snarkade och det inte skulle finnas tid för 29 dollars frulle som ingick.

Upp 0530 o taxi t heathrow. Instructionen var ju: just come tomorrow morning, pick up a voacher for coach to gatwick, and pick up you luggage, it will take 20 minutes, and them take the bus to Gatwick and you will have no problem sir... ::Jättepåklistratsmalj::
-fuck heller, alla moment, plus de moment som gubben inte informerade om tog 30 min styck. Såg en buss till gatwick och lyckades stanna han, men halvvägs inne i bussen kasta ham ut mig -you need to convert you voucher to a busticket sir, in teh customer service desk!
Fuck, mossberg soon doing the race, i need to catch the plane!
- sorry!

Spring spring, arg arg. Förbannad. Idioter allihopa. Och just vid detta fantastiska humörläge så ombedes jag hämta ut mitt försvunna bagage, only takes 5 minutes. Och då skulle man ju genom säkerhetskontroll. Och då bara min uppsyn återspeglade ett humör som får maskroser att vissna så passade security tanten på att manuellt scanna alla mina saker i väskan( jag hade inte lyft ut laptopen ur väskan, och standard straffet för det är att en special searching tant skall tillkallas och manuellt scanna med en löspenisliknande elektonisk sak. Sakta och väl, mpnga minuter skall det ta. Dom hittade ingen bomb nu heller.

Klar med det så är det kört. Tillbaka till customer service, samma gubbe som jag var hos för 3 timmar sen. Ombokad med annat flyg om 6 timmar. bagaget fick jag inte ut -it is in Gatwick now sir! (men inte jag, jag är ju kvar på heathrow ).

Nä, fultransiten var bättre. Det är enklare att tjöta sig genom tjeckiska passkontroller utan "papier" än komma genom en flygplatssecurity.

Mitt specialbagae, innehållande saker som normala resenärer inte har, dvs lite tekbikprylar, radiotrustning, q-kopter, kameror mm är i nuläget en ihoptejpad sak som jag kan föreställa mig kanske skulle kunna se ut som en bomb, adresserad till autodome dubai, racecontrol. Undrar om man får se den mer???

@Mozz landar 23.35 säger dom. Upplys racecontrol att det bombliknande föremålet som kommer med BA parcelservice är fina grejer "just some technical equipment"
 
Last edited:

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Det låter ju lovande det där. Känner mig för tillfället väldigt nöjd med att sitta och smygsurfa sporthoj.com på jobbet.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Tuta och kör! Eller kör i alla fall! Och ha roligt! Just ja, och lägg upp rapporter här också! Och bilder! Och filmer! Och kom ihåg att när shejken erbjuder dig en natt med en eller flera av hans fruar så är det ohövligt att tacka nej...

Mera Mozz till Mellanöstern! :yoparty
Ja, dags att vi skickar tillbaka lite, va ? Efter egen förmåga då ..
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Nu verkar det som att han är på hjulen o är ute. Själv går jag på flyget aningen sent...

Mr azzuraz BIN LADIN är inte ute. Tror bestämt jag skall intervjua honom ikväll...
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tjoho everybody, här har det körts idag! VILKEN BANA, 5,3 kilometer, tre ställen där man har i sexan, en gång i en kurva. En verklig förarbana, kurvor som nyper, sektioner som måste tas RÄTT!

Landade i en eftermälet av en regnstorm, förmiddagen på banan fick ställas in för banan var översvämmad och man fick pumpa bort vattnet i tankbilar. Fick dock in tre pass och på slutet kändes det lite bra.

I morgon är det 10 minuters warm-up, 15 minuters kval och sedan race!

Glömde kameran på banan men kan kanske ladda upp lite onboard-film. Har nämligen glömt laddaren till datorn….

VI hörs!
#22 Mozz!!!!
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Fri träning klar.
Bin laden2.10 ( en snabb en)
Moss 6a m 2.15:6
 
Last edited:

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Numera är jag akrediterad mediapass för helikopterfilmning. Troligtvis den enda:)

Hoppas det blir lite bilder vad det lider under dagen.

kvalet på fredagen
 

Bifogat

  • IMG_1435.jpg
    IMG_1435.jpg
    44.9 KB · Visningar: 225
Last edited:

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Race fredag

LIVE REPORT:
Varv ett. Moss lysande start. Ligger 2a

Moss startar 5a men drar en kanon start

Varv 2: Tannin leder. Moss 4a. 3 sek efter. Bin laden 3a

Varv 3: Shaiba leder. Moss 5a. Moss kör 2.16. Shaiba o bin laden kör 2.12

Varv 4: Bin ladens motor brinner upp på målrakan. Moss avancerar till 4a. Gigantiskt rökmoln från bin laden. ?

Varv 5. Ingen olja på banan. Moss stabil 4a. Har 4 sek ner till 5a.

Varv 6: ACDC i högtalarsystemet. Bin laden brutit. Moss kör 2.16. Moss har 16 sek upp till toppen. Ligger 4a. Ser ut att jaga mot ducce 1000 cc som ligger 3a

Varv 7: SHAIBA leder. Kör 2.11 nu. TANNIR 2a. Båda kör 600. 1an kör en 1000 cc ducce

Varv 8: utspritt fält. Livetiming på http://www.dubaiautodrome.com/live-timing
Moss stabil 4a. Men således 3e 600 cc

MÅLGÅNG
Collins går om mossberg på målrakan. Moss måste varit i gruset 5 sekunder. Han tar målflagg. MOZZ i mål som 5a. Hel o ren

TANNIR
SHAIBA
OXLEY
CILLINS
MOZZ
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nånting säger mig att rapporten när det här äventyret är över kan bli den bästa läsningen någonsin på SH. :yoparty
 

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Ort
Malmö
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Kompat ut från jobbet, lagt ölen på kylning.. inväntar uppdatering...
 
Nyheter
Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Top