25 kw, 0-100km/h

Solid snake

Guest
Min ducati gjorde 180 när den var strypt, trottelstrypt så man kunde gasa ungefär 2mm med den.

Varvade upp rätt fort till 4500 och sen segade den upp till 7000. men där var i princip ingen kraft i den ens från botten.

När strypningen åkte ur blev det en jäkla skillnad iaf.

Edit: 0-100? Tjao en eftermiddag kändes det som iaf.
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
r6an strypt kommer upp en bit över 170 iaf (varvade inte ur alla växlar då, så det kanske går att få till lite till :rolleyes: )
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Varför spelar toppfarten så stor roll? Skulle du köpa en en fulare hoj om den gick 10 km/h snabbare...?

BTW skulle inte du ha 125cc
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
R1 all the way!! :yoparty

Tsss, finns nog många nyblivna kamikaze-åkare som åker på såna.. :tungan

Roligare med en mindre typ R6 eller Gixxer 600 och lära sig att hantera den fullt ut. Än att köra sina första mil på en hoj man inte vågar eller ens kan utnyttja..
 

Solid snake

Guest
2991719 Tsss, finns nog många nyblivna kamikaze-åkare som åker på såna.. :tungan

Roligare med en mindre typ R6 eller Gixxer 600 och lära sig att hantera den fullt ut. Än att köra sina första mil på en hoj man inte vågar eller ens kan utnyttja..
Riktiga män smäller full gas å bara matar i växel efter växel, ända tills varvbryt! :yoparty
 

simonnr22

Guest
Tsss, finns nog många nyblivna kamikaze-åkare som åker på såna.. :tungan

Roligare med en mindre typ R6 eller Gixxer 600 och lära sig att hantera den fullt ut. Än att köra sina första mil på en hoj man inte vågar eller ens kan utnyttja..

hehe jaa sant ;)
 

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
r6an strypt kommer upp en bit över 170 iaf (varvade inte ur alla växlar då, så det kanske går att få till lite till :rolleyes: )

Jag har lyckats få 178 på mätaren :hihi

JAg har prövat racea mot en gpz 400 som även den var strypt och den piskade
r6an tills vi kommit upp i ungefär 90km/h. Så vill man ha en strypt hoj som går bra ska man nog satsa på en hoj som inte har så stor ursprungseffekt.
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
ok tack :).. men så en mellan hoj strypt ligger på lika många hästar som en ostrypt 125a?? :s

Ungefär ja, men mer vrid i mellanhojen.

125an har maxvridet vid gissningsvis 10k rpm,
medans den större runt 6-8k rpm.

Jag körde inte långt med ninjan strypt, men vad jag kommer ihåg var det ingen mening med att varva mer än 7,5-8k, och den orkade inte ens det heller i typ 3an och upp.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top