25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Nu blir jag lite besviken på Rossi. De här låter bara bittert men vad vet jag :va

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ja va fan? Är han blödig? Han är ju den mentalt-starka-hjälten:va
Eller kör han en luring.. Känns mer som att han verkligen inte vill ha något motstånd från MM som är lite super sic i omkörningarna och det är väl ok om man inte var nått att förlora? Som han säger... Kraschar Rossi på söndag är de kört more or less.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
:fyllisar

Eller är det en väldigt seriös form av ironi? Låter inte alls som Rossi, mer som ett aprilskämt.

Jag hoppas innerligt att det var ett utslag av mörk ironi, annars har allas vår Signor "Ta-allt-med-ett-brett-garv-oavsett-hur-jävligt-allt-är" börjat få nerver som yttrar sig så. :gnissla

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Rossi har väl aldrig varit känd för att vara direkt snäll mot andra förare i depån, däremot är han ju festlig i intervjuver. En riktig PR mästare

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Jag tror att det här är taktik och dimridåer. Om nu Rossi verkligen känner så här är jag övertygad att han efter snart 20 år i GP är smart nog att inte säga det. Varför skulle han visa sig sårbar och lipa i pressen, på vilket sätt skulle det hjälpa hans sak ?
Däremot ,att skjuta ur sig en sån här grej kan möjligen få en mindre iskall och rutinerad förare ( eller kanske två ) att möjligen tappa lite av focus inför själva racet.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är väl en lite ny sida för säsongen, men han har ju haft fejder med förare förr och beklagat sig över deras beteende lite grand... Intressant att både han och Iannone sa samma sak på presskonferensen, har de snackat ihop sig eller fick båda en stark upplevelse av att Marquez faktiskt försökte ligga och störa bådas tempo?
Marquez kan ju mycket väl ha gjort det för att störa Rossis titelchans, och sedan mosat Lorenzo för att visa vart skåpet ska stå på banan som han inte tagit MotoGP-poäng på tidigare.
I så fall har Lorenzo fått hjälp av en landsman att psyka sin främste rival.

Det kan ju vara helt sant att han inte hade mer fart än vad vi såg med, och att det var sanning att han kokade framdäcket och blev tvungen att släppa av.

Oavsett vilket, det är rejsing, och det blev ett jävligt spännande race av det hela.

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Jag tror att det här är taktik och dimridåer. Om nu Rossi verkligen känner så här är jag övertygad att han efter snart 20 år i GP är smart nog att inte säga det. Varför skulle han visa sig sårbar och lipa i pressen, på vilket sätt skulle det hjälpa hans sak ?
Däremot ,att skjuta ur sig en sån här grej kan möjligen få en mindre iskall och rutinerad förare ( eller kanske två ) att möjligen tappa lite av focus inför själva racet.

Tror också det. Dels ser det ut som han har svårt att hålla masken, dels ser man på Marquez att han blir hyfsat ställd. Han kanske planterar mind games...:D

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Tror inte Marquez var så mycket snabbare än Lorre att han kunde leka med honom förra helgen. Han (M) var dessutom alldeles för spontant gladnöjd över vinsten vid intervjun i parc ferme direkt efter rejs. Nej, jag tror snarare att det är Rossi som spelar Lorre ett spratt genom att få honom upprörd. Finns väl inget bättre knep än att "skaka om" Lorre eller!? Det har ju visat sig tydligt över lång tid att Lorre är väldigt "emotionell" och det tror jag att Rossi utnyttjar genom att hitta på en misstanke om "samåkning".

Allt för att störa Lorenzos koncentration helt enkelt!

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Mycket märkligt utspel av Rossi. Knappast bra för imagen att framstå som paranoid och svag. Förstår inte riktigt hur det skulle påverka Lorre eller Marquez negativt.
Hade Lorre eller Stoner sagt samma sak så hade de totalsågats på det här forumet.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Oavsett vilket, det är rejsing, och det blev ett jävligt spännande race av det hela.
Nästa utspel från Rossi är att Dorna betalat Marc att leka med de andra och att göra rejset spännande då Dorna hade otroligt svårt att få en titelsponsor till PI.
Vet, genom mycket säkra källor inom Pramac, att de köpte titelsponsorskapet för en spottstyver eftersom ingen annan ville betala det det normalt kostar.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Jag är också mycket förvånad över Rossis uttalande. Pressen från mästerskapet verkar ha tärt hårt på honom. Verkar ha ältat förra racet några varv för mycket, minst sagt.

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Ja, detta var ju en oväntad extra krydda på kommande race!

Så sjukt spännande! :gnissla

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
VR har som vanligt flera rävfarmar bakom båda öronen. VR vill såklart sätta igång hjärnspöken och sprida fokus .. Marques o Jlo m.fl vet precis hur han fungerar men kan säker inte låta bli att lägga lite energi på utspelade kort och vips har VR.s frö börjat gro.

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Löjlig kommentar från Rossi om att Marques hjälper Lorenzo. Även om det var ett skämt med sarkasm så visar det hur Rossi tänker om MM.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Hm, Rossi verkade ha uppenbara problem i slutet av FP2. Någon som har en uppdatering kring detta?

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Tror faktiskt Marquez kraschar i helgen, han höll ju på trilla på en och tre gånger under FP1 och FP2.

Framför allt hoppas jag att Marquez gör en Bautista på Lorenzo. Så får vi lite härligt stämning sen. :yoparty :D

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
Helt klart ett mind game, nästa gång Marquez ligger bakom Lorenzo så kommer han vilja gå om för att visa att Rossi hade fel.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Helt klart ett mind game, nästa gång Marquez ligger bakom Lorenzo så kommer han vilja gå om för att visa att Rossi hade fel.

Exakt detta. Jag vill tro att Marquez är såpass mogen att han kan ignorera allt det där. Men det är inte alls säkert. Rossi är i MotoGP för att vinna, och han gör allt för att vinna. Han vet att han inte kan vinna på ren fart, utan han måste sätta spöken i Marquez och Lorenzos huvuden. Marquez ser han nog som en enklare måltavla än Lorre.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Exakt detta. Jag vill tro att Marquez är såpass mogen att han kan ignorera allt det där. Men det är inte alls säkert. Rossi är i MotoGP för att vinna, och han gör allt för att vinna. Han vet att han inte kan vinna på ren fart, utan han måste sätta spöken i Marquez och Lorenzos huvuden. Marquez ser han nog som en enklare måltavla än Lorre.

Ja, Lorenzo bör ju vara ganska uppmärksam på Rossis mentala spel, Marquez är förhållandevis ny på den arenan, och har aldrig tidigare varit ett problem för Rossi, så han har aldrig själv varit utsatt. Antar det här betyder att det definitivt är slut på gemytligheten dem emellan nu, vad som nu kunnat överleva Argentina och Assen.
Rossi kör över alla som kommer i hans väg, det har historien helt klart bevisat.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA