25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Ja, att han med mening skulle ha sparkat på Marquez hoj, eller mer specifikt handbromsen, kräver ju en väldigt stor mängd precision. Att bara sparka mot hojen är ju som Rossi själv uttryckte det helt fruktlöst.
Det kräver bra mycket mindre antaganden att dra slutsatsen du gjort än att anta att det var med mening.

Spot on skulle jag tro.

Endera skulle MM lagt sig bakom. Eller gasat förbi på utsidan innan Rossi driftade ut. Men MM får panik eftersom han inser att banan börjar ta slut och då lägger han sig PÅ Rossis hoj/ben.

Vilket resulterar i att MM hookar Rossis ben och det ser ut som en spark. Det kan ni tänka er själva i samma situation.

Hur fan ska man ens hinna tänka "Nä nu jävlar får det vara nog, nu ska jag sparka till den där jävla lilla valpen så att han går i backen en gång för alla"

Det är naturligtvis snöpligt för båda 2. Det blev inte som MM tänkt sig heller. Han trodde nog att Rossi skulle lämna plats. Och att kampen skulle fortsätta. Men det var ju bara en tidsfråga innan någon av dom skulle gå omkull.

//Madh

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De skrev i princip att de förstod att deras skrivelse inte skulle beaktas men;
"It goes on to say that he just wanted to remind CAS that he is a 3rd party who could be affected by any decision."

Jo, hans påverkan av beslutet är väl huruvida han får titeln utan att behöva köra för den på sista racet. :gnissla
Det vore bäst för Lorenzo rent mediamässigt att bara hålla käften och köra för titeln istället för att som tredje part börja lägga sig i den här incidenten. Hade han svarat som Pedrosa på post race press conference hade han sett ut som en storsint atlet istället för att som nu, verka som om han kämpar med näbbar och klor för att förhindra att Rossi kan kämpa om titeln ordentligt på Valencia.

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
Helt och hållet avgjort verkar det ändå inte.
Sista raden i dokumentet lyder:

"The arbitration procedure is still in progress and a final decision on the merits will be rendered at alater stage"

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Känns som att jag tittar på motogp på något annat sätt än genom viasat nästa år.
Bägge gjorde fel hela vägen, men att kalla sig för någon sorts kunnig person och hävda
att det är en spark är som att hävda att fotbolls vm 1952 aldrig ägde rum...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Helt och hållet avgjort verkar det ändå inte.
Sista raden i dokumentet lyder:

"The arbitration procedure is still in progress and a final decision on the merits will be rendered at alater stage"

Precis, beslutet avseende överklagan är inte taget. Bara beslutet kring Rossis begäran att skjuta upp straffet.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Lorenzo har bett om ursäkt för tummen ner grejen på podiet. Undrar hur mycket skit han fick för den av Yamaha?

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
En bisarr historia från A-Ö, lite som F1 på -80-talet:(

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Hoj
Honda 500 AF
Spot on skulle jag tro.

Endera skulle MM lagt sig bakom. Eller gasat förbi på utsidan innan Rossi driftade ut. Men MM får panik eftersom han inser att banan börjar ta slut och då lägger han sig PÅ Rossis hoj/ben.

Vilket resulterar i att MM hookar Rossis ben och det ser ut som en spark. Det kan ni tänka er själva i samma situation.

Hur fan ska man ens hinna tänka "Nä nu jävlar får det vara nog, nu ska jag sparka till den där jävla lilla valpen så att han går i backen en gång för alla"

Det är naturligtvis snöpligt för båda 2. Det blev inte som MM tänkt sig heller. Han trodde nog att Rossi skulle lämna plats. Och att kampen skulle fortsätta. Men det var ju bara en tidsfråga innan någon av dom skulle gå omkull.

//Madh

Äntligen någon som faktiskt reagerar på mitt förra inlägg i den här tråden!
:tummenupp
/H

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Efter allt som hände i Sepang så glömdes två saker bort. Eller åtminstone talade
inte många om det.

Toni Elias, äntligen tog han årets första poäng med 14:e. Det förtjänade han efter att totalt
ha hamnat i bakgrunden i MotoGP-cirkusen. Talar ens någon journalist med honom?
Han blir aldrig intervjuad på MGP's videopass i alla fall. Tråkigt.
Barbera pratar dem med efter varenda pass. :va

Elias har alltid varit en favorit tillsammans med Melandri.

Också Bradley Smith. En fin fjärdeplats och tillsammans med Valencia's 6:e plats
igår så tog han poäng i alla race. Mycket bra säsong från Smith och det känns bra
att jag alltid trott på honom. Maken till skit han fick här på SH för något år eller två
sedan.

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Efter allt som hände i Sepang så glömdes två saker bort. Eller åtminstone talade
inte många om det.

Toni Elias, äntligen tog han årets första poäng med 14:e. Det förtjänade han efter att totalt
ha hamnat i bakgrunden i MotoGP-cirkusen. Talar ens någon journalist med honom?
Han blir aldrig intervjuad på MGP's videopass i alla fall. Tråkigt.
Barbera pratar dem med efter varenda pass. :va

Elias har alltid varit en favorit tillsammans med Melandri.

Också Bradley Smith. En fin fjärdeplats och tillsammans med Valencia's 6:e plats
igår så tog han poäng i alla race. Mycket bra säsong från Smith och det känns bra
att jag alltid trott på honom. Maken till skit han fick här på SH för något år eller två
sedan.

Jag nämnde Elias efter racet! Så han glömdes inte bort helt! :)

Bradley har tagit en jävla tid att komma igång. Men han har gjort det extremt bra!
Får hoppas att nu när han är igång att han kan hålla igång och höja sig ett snäpp.

Gillar också hans intervjuer rakt på saken och ärliga svar. Däremot lite för pipig röst :tungan

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år