25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Eller så får han helt enkelt starta sist i Qatar nästa säsong, eftersom att straffpoängen kvarstår tills dess. Dessutom kommer han ju sitta på en ganska jobbig trave straffpoäng hela nästa säsong så gör han nåt dumt gör det ont direkt nästa säsong isf.

Hade jag varit Rossi hade jag gärna valt att hoppa över ett helt race eller två nästa år bara för att få starta bredvid Lorenzo nu i Valencia.

Freddie Spencer

Guest
Jag har följt motogp(500cc)loppen sen 80talet,mest på tv men också live.Nästa söndag ska jag se mitt sista lopp-om Rossi startar.Jag fick nog sist när Marques påverkade vmställningen utan att själv vara delaktig slutresultatet.Om det i framtiden handlar om spansk kompiskörning får motogp klara sig utan mej.

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Jag kan glädjas med alla möjliga förare på olika sätt men i slutändan finns det bara en vars mitt barn (någon gång i framtiden!;))kommer att döpas efter. Om det blir Valentino eller Valentina får vi se.

Min grabb heter Kevin. Min fru får tro vad hon vill men jag vet varför.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Du verkar vara lyckligt omedveten om att respekt utanför Sverige är något helt annat.

Den är verkligen något man kräver...och är också alltför ofta synonymt med rädsla.
En del av våra nyare "svenskar" verkar inte heller riktigt förstå vilken avgrund som skiljer betydelserna åt.

Oavsett det så förtjänar Marquez med familj att få vara ifred. :fakta

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Du verkar vara lyckligt omedveten om att respekt utanför Sverige är något helt annat.

Den är verkligen något man kräver...och är också alltför ofta synonymt med rädsla.
En del av våra nyare "svenskar" verkar inte heller riktigt förstå vilken avgrund som skiljer betydelserna åt.

Oavsett det så förtjänar Marquez med familj att få vara ifred. :fakta

Jo men absolut... Italienska journalister som samtidigt filmar är säkert otroligt skräckinjagande...

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Jo men absolut... Italienska journalister som samtidigt filmar är säkert otroligt skräckinjagande...
Tur för dig då att du inte är Marquez.
De [journalisterna] har knappast samma uppfattning om lämpligt näravstånd som du och jag. Inte ens Marquez gillar det skulle jag tro och vad det verkar.

Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
De är officiella personer och får räkna med att bli jagade av journalister. Som jag tolkar artikeln på crash.net så försökte de två italienska journalisterna ge MM ett pris "Cup of shit" och åkte på stryk av familjen samtidigt som de slog sönder kamera och tog minneskort.

Nu har jag ingen aning hur det gick till då jag inte var där men kanske förtjänade journalisterna lite stryk, om de försökte tränga sig på osv osv. Men i vilket fall låter det ju lite illavarslande att de behandlas på sjukhus för sina skador..

Oavsett så lär detta ta på MM:s psyke. Frågan är bara hur mycket han påverkas och vilka påföljder det får, både på och utanför banan.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De är officiella personer och får räkna med att bli jagade av journalister. Som jag tolkar artikeln på crash.net så försökte de två italienska journalisterna ge MM ett pris "Cup of shit" och åkte på stryk av familjen samtidigt som de slog sönder kamera och tog minneskort.

Nu har jag ingen aning hur det gick till då jag inte var där men kanske förtjänade journalisterna lite stryk, om de försökte tränga sig på osv osv. Men i vilket fall låter det ju lite illavarslande att de behandlas på sjukhus för sina skador..

Oavsett så lär detta ta på MM:s psyke. Frågan är bara hur mycket han påverkas och vilka påföljder det får, både på och utanför banan.

Oavsett vilket, så är det en mindre PR-mardröm att de ligger på sjukhus för skadorna, som inte kommer vinna honom sympatier...
Det verkar som om Honda behöver ge MM och hans närmaste en PR-kurs, för en del journalister är arslen, att hjälpa dem på vägen är bara dumt.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

Det finns väl knappast nån yrkeskår kvar värd att kalla journalister? Idag verkar vem som helst kunna skriva om det de har som intresse, vissa startar t.o.m. tidningar. I mina ögon skall en journalist vara totalt neutral och bara granska fakta utan att ta ställning, oavsett vad man personligen känner i fallet.
Andra "journalister" sätts att skriva om det senaste inom motorsport (av sina redaktörer) utan att ens förstå hur en motor fungerar eller sett ett race i verkligheten, detta har vi sett prov på mer än en gång. AB har fått sin välmotiverade del av spott och spe från SH-kollektivet. Att journalistkåren knappt existerar längre märks också på de flagranta stavningsfel som man nu ser med regelbundenhet.
Min tro på journalistiken fick en rejäl törn när Anders Timell började kalla sig sportjournalist och fick press-pass för att komma in på diverse arrangemang. Patrik Ekvall och bröderna Jihde är ytterligare exempel som jag bara inte kan ta på allvar. :dummer
Mat Oxley och David Emmet har en nykter syn på det som hände. Rossi tappade humöret och betedde sig som en slapptask, oavsett vad Marques gjorde. MM har all rättighet i världen att försöka bli 3:a och behöver inte ta hänsyn till primadonnan Rossi. Om VR vill bli världsmästare så får han väl se till att vara snabbare, att tro att man skall få köra i nån gräddfil för att man har otroliga meriter och fightas för titeln är bara divafasoner. Skulle Pedrosa släppt förbi JL då?
Gillar inte JL alls men jag hoppas han tar mästerskapet nu, han är den klart snabbaste av de två. Bara kolla in antalet rejsvinster! JL 6st, MM 5st och primadonna Rossi 4st, inte lika illa som Hayden 2006 men nästan.

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svart R1
Journalister som inte tar ställning? Ja, visst vore det bra men det är lika långt från verkligheten som din beskrivning av racet på Sepang ;)

Att politiska journalister har ett öppet ställningstagande är vanligt, jämför Göran Greider på Dala-Demokraten med Maria Abrahamsson som tidigare skrev i SVD. Som exempel.

Beträffande sportjournalister,inte minst de som gillar fotboll, så känns deras uppdrag som journalister mer tveksamt. Filmningar och annat mygel slätas över med motiveringar som "det är ju en del av sporten" och "han gör det för sitt lag " osv.

Facktidskrifter som tex Bike framstår sedan länge som reklampelare för de produkter som granskas. På ena sidan köper Bmw en annonsplats där de berättar om hur bra cykeln är...på nästan uppslag försöker "journalisten" överträffa sig själv i superlativ om hur bra samma cykel är. Jag tycker att objektiviteten kan ifrågasättas när Bmw uppenbart är med och finansierar tidskriften.

Vad som hände mellan MM och journalisterna har jag ingen aning om, men man kan nog anta att journalisterna passerat gränsen. Samtidigt ska vi komma ihåg att sportprofiler, kändisar, artister och politiker är synnerligen intresserade av att uppvaktas av journalister så länge som de förstärker deras eget budskap/agenda. Det är först när granskningen och de obekväma frågorna tar överhand som man börjar åberopa sin rätt till privatliv och integritet..

Att rejset på Sepang skulle få sådana här följder kunde vi väl aldrig tro :)

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...