25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Tror som sagt att Rossi tjänar på det här.
Rossi själv sa såhär efter racet:

”For this, I'm very disappointed for the three points. He [Marquez] won. He decided the championship and he made me lose the championship. I think that he will be very happy.”

Och lite senare:

”I don't know if I've lost the championship, but it will be very difficult now.”

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Inte för att det lär ändra något nu i efterhand. Men det stora engaskemanget från fansen kanske får RD att i framtiden undvika att lägga all skuld på en förare även fast de själva säger att MM inte hade rent mjöl i påsen.

Kanske bättre att fansen försöker förstå beslutet från dem som är bättre på att bedöma om regler brutits? :va

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
så om alla hoppar ut för ett stup så gör ni det oxå? öhh okey.. jag såg vad jag såg, att Rossifans pratar ihop sig för att få det hela att verka som om det e den andra föraren som skämt ut sig e ju bara helt fel.

E ju så extrema religiösa grupper(religiösa fundamentalister) som verkar på det sättet för att blunda för det uppenbara. Enligt mig verkar Rossi fans som en förödande kraft just nu som sannolikt kommer få till en massa regler som gör att motogp kommer bli äckligt osportsligt med massa onödiga regler för att Vm ledarna inte ska få bli störda. Snart kommer la rejsing vara som rally, ensam på banan och den med bästa tiden vinner. :p Tack så mycket Rossifans...

Förlåt mig men jag måste: Antar att du hejar på Stoner eftersom du är en sån moaner..? :D:brynad;);););)

PS. Forza Vale!

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
haha, nope. hejar nästan uteslutande på underdogsen. e mäkta imponerad av petruci, hernandez å även barbera. ja hela glada open/satelit ducati gänget samt Vinjales. gillar även en JL då jag anser att folk e alldeles för hårda mot han.

Sen gillade jag ju så klart Stoner när han visade vart skåpet skulle stå efter alla dessa år på en sämre hoj. Precis samma situation som Jonathan Reid som vann övelägset på kawan. Underdogz are my thing :p

fast om jag ska vara ärlig så har jag inga fovvosar eg, den som va bäst under rejsdagen e ju den som bör ha applåder.. trodde det var vad rejsing hanldade om å inte att man höll på nån pga nån färg eller var de kommer ifrån typ.

Last edited:

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Kanske bättre att fansen försöker förstå beslutet från dem som är bättre på att bedöma om regler brutits? :va

Jo inget kommer ju ändras av det, de är nog mest upprörda att Rossi fick hårdare straff än vad som brukar delas ut.

Att Rossi tar en taktisk bred linje när han har innersta linjen och ligger först är inte emot någon specifik regel i sig, utan de lade det under den generella termen "irresponsible driving" för att det var en oförutsägbar manöver som visade sig fälla en annan förare. Eftersom det beslutet är ganska subjektivt så ger det upphov till diskussion och andra åsikter.

Frågan är om det Rossi gjorde är värt straffet att starta sist. Även MM har fått samma straff när han körde in i en annan förare bakifrån efter att man flaggat av kvalsessionen så att den andra föraren skadas så pass att han inte kan medverka under 2 race. Jag klassar då det som betydligt allvarligare än det Rossi gjorde eftersom det hände efter målflagg och även för att MM då kom bakifrån så att föraren framför inte ens hade en möjlighet att kunna byta linje.
https://www.youtube.com/watch?v=pUSjITnIlvk

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
fast om jag ska vara ärlig så har jag inga fovvosar eg, den som va bäst under rejsdagen e ju den som bör ha applåder.. trodde det var vad rejsing hanldade om å inte att man höll på nån pga nån färg eller var de kommer ifrån typ.

Men det är ju därför man börjar heja på någon. När han gör något man blir imponerad av under ett race. Ett sätt att köra om, vinna, bjuda på sig själv osv. och gör det om och om igen..

Jag kan glädjas med alla möjliga förare på olika sätt men i slutändan finns det bara en vars mitt barn (någon gång i framtiden!;))kommer att döpas efter. Om det blir Valentino eller Valentina får vi se.
Han/hon får dessutom då initialerna VR:Bugar

PS. På tal om fundamentalism..:D:hihi

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
tycker du att det är ok att stå på podiet och göra tummen ner när din stallkamrat/medtävlande utropas som bronsmedaljör:va

Om man betänker hur JL såg på VRs agerande i racet, vilket han gett uttryck för på presskonferensen, så är svaret: Jag förstår varför han gör det men jag tycker det är infantilt.

Men detta har ingenting med att göra hur fantastisk förare han är. Samma sak gäller VR som normalt excellerar i race-list och säkerhet. Att han har betett sig som en barnrumpa sen PI tar inte bort det faktumet heller.

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Du kan få numret till frugan så kan du fråga henne! Tror precis tvärtom att många tyckte tvärtom mot vad du tror! Jag själv trodde flera ggr att: fortsätter MM såhär kommer han att plocka rossi av banan eller hitta på ngt annat jävelskap, MM var ju för fan överallt och ingenstans:huvet nu är jag ju färgad utav bara helvete så hoppa inte på mig nu bara:D

Jag TROR det kan vara så att man upplever detta olika beroende på hur mycket man kan om racing och om man kör själv. Jag har inga särskilda synpunkter på MM detta race fram till incidenten. Däremot har han många gånger visat prov på oansvarig körning likväl som halsbrytande och underbar sån.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Under racet såg jag detta, och det ser ju klart ut som en gulflagg tycker jag.. har jag missat något? :va

Gulflaggen syns ju i bild först efter att Lorenzo/Rossi passerat kurvan, så det går ju inte att se om den var ute under omkörningen. Vilket den antagligen inte var, eftersom att den viftades p.g.a att Iannone var utanför banan. Och Iannone låg ju bakom.

Men jag kan ha fel. Jag såg inte var Iannone åkte av. Jag letade ett tag efter tidigare bilder på gulflaggen, men posteringen verkar inte synas från kameran som filmade starten.

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Jag kan glädjas med alla möjliga förare på olika sätt men i slutändan finns det bara en vars mitt barn (någon gång i framtiden!;))kommer att döpas efter. Om det blir Valentino eller Valentina får vi se.
Han/hon får dessutom då initialerna VR:Bugar

Säg inte att du heter Rash i efternamn också?!

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Hoj
Honda 500 AF
Tror jag har läst alt. skummat genom samtliga inlägg i tråden nu...
Har jag helt missat det, eller är det faktiskt Någon som har tagit upp det kanske mest självklara i situationen mellan Marquez och Rossi:
Om man blir "prejad" såsom Marquez blev av Rossi, är det då inte så att man av "sunt förnuft" (dvs. erfarenhet - i detta fall av motorcykelracing) lättar på gasen en tiondels tiondel av en millimeter? Det betyder att Marquez i situationen hamnar några centimeter BAKOM Rossi.
För inte trodde väl Marquez på fullaste allvar att han skulle kunna köra om Rossi på utsidan? :confused:

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka