25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tror de har postats tidigare i tråden, men länkar till dem igen då du efterfrågar dem.
Håll tillgodo, Mozz :tummenupp
http://www.crash.net/motogp/news/224643/1/motogp-malaysia-rossi-marquez-lap-times.html

Just det ja, där är de ju!!!

Hmmmmm.... analys, analys... Men nu blir det ju jätteintressant! Rossi kör klart SNABBARE när han battlar med MM på varv 3-4 än han när han "hängt av" MM på varv 6! Så, hur kan man få det till att fighten gjorde VR långsammare???? Den verkar väl snarare fått VR att skärpa sig!!!:fakta

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Man hör ofta kommentatorer säga: "Han väljer ett defensivt spår in i sista sväng, och lyckas hålla XX bakom sig! Fantastiskt bra kört bla. bla." Då är min fråga, hur defensivt får man köra i en kurva? När jag tog licens (när MM gick i blöjor) så fick man lära sig först in i sväng väljer spår, ALLTID. Tycker att MM hade många möjligheter att lösa incidenten på annat sätt, men han valde sitt vanliga sätt: Kör in i konkurrenten. Det största problemet tycker jag är att man inte bestraffar MM denna gång och alla tidigare gånger han gjort hjärndöda manövrar, tex. på ASSEN där han trycker Rossi av banan men inte får någon bestraffning. Men det finns många incidenter genom hans karriär där man borde bestraffat honom för farliga manövrar. Jämför man det med vad Rossi fått sina "straffpoäng" för i år så tycker jag att MotoGP blivit ett stort jävla skämt.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Man hör ofta kommentatorer säga: "Han väljer ett defensivt spår in i sista sväng, och lyckas hålla XX bakom sig! Fantastiskt bra kört bla. bla."

Min åsikt är att defensivt spår år dålig sportsmanship! Och det blir ju extra tydligt i bilracing då det ju i princip blir omöjligt att köra om. Men i hojracing är det kanske lite mer ok, då det finns mer plats och man kan komma runt ändå. Men i grunden dåligt, man ska hålla konkurrenter bakom sig genom att köra fort, bromsa sent och slå på tidigt; inte genom att köra snålspår!

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tar MM titeln i år så har han gjort nåt fantastiskt och förtjänar all respekt.

En annan sak som förtjänar all respekt är att det har tjatats på ganska rejält i 25 sidor. Många tycker som jag men det finns även de som har fel... Men det är trots det ganska ont om hårda ord och fula personangrepp. Beror det på den milda hösten eller vad är problemet?

Haha verkligen ;)

Nee! Inte mellan mig och Mozz? Eller?:rodnar

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Glöm inte att Repsol och VR har en historia som sträcker sig tillbaka till 2003. Det lär finnas minst en person på Repsols marknadsavdelning som har offentlig smutskastning av VR som heltidsjobb.

Berätta gärna mer! Är dom fortfarande arga för att rossi lämnade?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Min åsikt är att defensivt spår år dålig sportsmanship! Och det blir ju extra tydligt i bilracing då det ju i princip blir omöjligt att köra om. Men i hojracing är det kanske lite mer ok, då det finns mer plats och man kan komma runt ändå. Men i grunden dåligt, man ska hålla konkurrenter bakom sig genom att köra fort, bromsa sent och slå på tidigt; inte genom att köra snålspår!

Det är väl det som gör MM lite exceptionell, han kan klämma förbi hojen på ställen och sätt som ingen annan, och därför funkar inte defensiva linjer så värst bra för att försvara sig mot honom. :hihi

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?

Precis, men då har det plötsligt blivit en bedömningssport som konståkning, eller gymnastik. Däremot att köra på en annan förare är aldrig ok enligt mig. Vilket jag tycker MM gjort ett antal ggr i karriären utan bestraffning.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hur som helst är det kul med långa trådar tycker jag och "nya" som engagerar sig! :tummenupp
Längesen vi kom upp i över 10 sidor ens.

Undrar hur många sidor vi haft om MM och Rossi bytt plats i manövern? :va :)

Robert 73

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
zx-10R 2016
Rossi är skyldig för att MM med flit och avsiktligt skallade hans knä. Det är MM som bör straffas för våldsamt beteende, inte Rossi!

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Glöm inte att Repsol och VR har en historia som sträcker sig tillbaka till 2003. Det lär finnas minst en person på Repsols marknadsavdelning som har offentlig smutskastning av VR som heltidsjobb.

För mig som inte är så insatt i historien. Blev det sura miner hos RepsolHonda när Rossi gick över till Yamaha?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Precis, men då har det plötsligt blivit en bedömningssport som konståkning, eller gymnastik. Däremot att köra på en annan förare är aldrig ok enligt mig. Vilket jag tycker MM gjort ett antal ggr i karriären utan bestraffning.

Håller med där!

- - - Updated - - -

Klart vi är!!!:krama

Jag har aldrig fel, rossi gör aldrig fel, mm och Mozz är fel:rofl

Grrrrrrrrrrrrrrr.......

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Marc Marquez, killen som kan kasta ner sin hoj i kurvorna i 160 med en hand på tanken.

Klarar inte av att undvika Rossi vid 50km/h

Jodåsåatte, bilen går bra.

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svart R1
Härliga diskussioner som sagt :) Men jag tror att det återigen är dags för en litet klargörande från (oss) Rossi-älskare:

Hård racing älskar vi, och att det ibland blir lite folkrace är oftast ingen big deal, men det som irriterar är det motiv och ambition som #93 har med sin racing under ett par varv. Frestelsen av en tredjeplats (i ett tidigt skede av loppet) kan omöjligt vara så stark att man väljer att inte fokusera på att jaga ikapp de två som ligger i topp.

Sura miner från Lorre, patetiska pressmeddelanden från Repsol och att Rossi får 3 straffpoäng kan vi dock leva med...även om det gör ont. :)

Last edited:

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Kanske redan visats, men här är statistiken för antalet följare på Facebook före och efter incidenten. MM har förlorat ca 5000 fans medans VR hat vunnit ca 170000 nya :tummenupp
fp7Lo83.jpg

Värt att notera, JL har fler följare på FB än MM.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kanske redan visats, men här är statistiken för antalet följare på Facebook före och efter incidenten. MM har förlorat ca 5000 fans medans VR hat vunnit ca 170000 nya :tummenupp
fp7Lo83.jpg

Värt att notera, JL har fler följare på FB än MM.

Tänk om #58 hade funnits med oss idag, sic hade lätt varit tvåa efter vale!:tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år