25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tror du att MM hade blivit ifrån åkt av Rossi?
Tycker inte du att MM borde hängt på Lorenzo för att "vinna" race åt Honda? Han om någon kan plocka fram det lilla extra..

Ja men det är väl klart som fan att man vill vara en värdig vinnare? Och ha de där underbara fighterna, som till hör MC-racingen. Alt F1 när Senna levde då de kunde köra om mer än en gång per varv..

Jag är helt övertygad om att mm kunde komma 2 i racet. Och tror du att han slogs med Rossi för att komma 3a så kommer vi ingen vart och det är ok, ja gillar dig ändå.

Ha nu en fin kväll gubbe!

Jag har ingen aning om hur det var på RIKTIGT med MM:s körning, det vet ju bara han själv. Har inte sett några varvtider från loppet som tydligt visar det ena eller andra. Det jag vet är det jag såg; en i mina ögon underbar fight!:)

Och TACK! Ha en fin kväll du med!

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Last edited:

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svart R1
"Huvudsponsorn (Repsol) yrkar på ett kraftigt straff för Rossi vars handling var ”fullständigt oacceptabel” och ”ytterst osportslig”."

Just när man trodde att de mest partiska och snedvridna analyserna redan postats i denna tråd...så kommer Repsol med en riktig all-time-high kommentar. "Ytterst osportslig"...tror någon på pressavdelmingen missade att städa framför den egen dörren. :)

Edit: medan jag skrev inlägget han visst T-Rex före med samma budskap...ber om ursäkt för repetitionen.

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Nej, och du svarade inte på mina två enkla frågor denna gången heller.

OK, snabba svar på ALLA frågor jag hittar från dig:

Då borde du väl kunna väga farligheten i vad Marques medvetet och osportsligt gör

Jag anser inte att MM gör något farligt under varven innan incidenten. Han bjuder på hård racing och tajta omkörningar, men inte farliga omkörningar. Jag kan ha missat det, men jag tror inte ens att VR har påstått att något var särskilt farligt...? VR är en racer av klass och förstår tidigt vad MM's intentioner är. Han vet därför rimligtvis att en ny attack kommer vid nästa lämpliga omkörningstillfälle. Därför uppstår inga överraskningsmoment och inte heller några direkt farliga situationer.

MM's beteende är däremot inte moraliskt riktigt, vilket VR definitivt påstått och jag motsätter mig inte detta. Men detta går uppenbarligen inte att bestraffa med det reglemente man nu använder.

med det som Rossi i efterföljande reaktion på det, medvetet och osportsligt gör

Jag anser att prejningen är desto farligare eftersom den är fullständigt oväntad och därmed överraskar och totalt ställer hans medtävlare. MM kan rimligtvis inte ha förväntat sig att bli prejad ut mot bankanten.

...och svara på min fråga hur DU tycker straffsatsen står i proportion till farligheten?

Straffet är väl avvägt men jag hade personligen förespråkat ett snabbare beslut med svart flagg eller ride through.

Och om du menar att MM inte bryter någon regel, så är du alltså helt säker på att Marquez inte hade något annat val än att köra in i Rossi

MM's reaktion är för mig helt ointressant eftersom den är utkomsten av överraskningsmomentet.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Haha ja vad fan ska man säga? Det osportsliga står ju deras egna fittnylle för... Jag börjar få en känsla av att detta kommer ge ringar på vattnet ett bra tag framöver. Det är ju "bra" att det är i slutet på säsongen.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Repsol med huvudkontor i Madrid, Spanien ser det naturligtvis som sin yttersta plikt att mer än flitigt stötta sin kille

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Om mm vinner titeln så kommer det alltid pratas om att han inte vann den på egna meriter utan fick den till skänks. Ungefär som armstrong i cykel alla vet att han är en fuskare.

Tar MM titeln i år så har han gjort nåt fantastiskt och förtjänar all respekt.

En annan sak som förtjänar all respekt är att det har tjatats på ganska rejält i 25 sidor. Många tycker som jag men det finns även de som har fel... Men det är trots det ganska ont om hårda ord och fula personangrepp. Beror det på den milda hösten eller vad är problemet?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Om nu RD har beslutat att det inte går att bevisa att Rossi kraschade ut MM med flit så är det ju dåligt av Repsol att gå ut i media och uttala sig om att Rossi sparkade ner MM helt medvetet.

Aldrig mer köpa några Repsol produkter! :tungan

Ett fullkomligt episkt inlägg i debatten då även RD menar att MMs sportmanship kan ifrågasättas. Ett patetiskt försök att skriva historien. Satan vad få vinnare det finns i den här soppan.

Glöm inte att Repsol och VR har en historia som sträcker sig tillbaka till 2003. Det lär finnas minst en person på Repsols marknadsavdelning som har offentlig smutskastning av VR som heltidsjobb.

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Hoj
2007 Yamaha Xt660x

En annan sak som förtjänar all respekt är att det har tjatats på ganska rejält i 25 sidor. Många tycker som jag men det finns även de som har fel... Men det är trots det ganska ont om hårda ord och fula personangrepp. Beror det på den milda hösten eller vad är problemet?

SORRY skulle stå JL blev tok fel.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

Tja, är det personangrepp du vill ha så, förstår du inte vad Rossi gjorde för fel beror det på att du inte är tillräcklig snabb. . . :D :D :D :D

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Jag har ingen aning om hur det var på RIKTIGT med MM:s körning, det vet ju bara han själv. Har inte sett några varvtider från loppet som tydligt visar det ena eller andra. Det jag vet är det jag såg; en i mina ögon underbar fight!:)

Och TACK! Ha en fin kväll du med!

Tror de har postats tidigare i tråden, men länkar till dem igen då du efterfrågar dem.
Håll tillgodo, Mozz :tummenupp
http://www.crash.net/motogp/news/224643/1/motogp-malaysia-rossi-marquez-lap-times.html

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Repsol - seriös firma - not.
Intressant läsa kommentarerna på http://www.motorcyclenews.com/sport...ing-values-it-makes-no-sense-to-be-a-sponsor/
Det föll inte i god jord om man säger så.

Men ganska roliga och syrliga kommentarer! :)

"Sorry but I have been saying there is a Spanish mafia at work for ages. They don't care who they shaft as long as a Spanish rider gets the goodies. Espargaro doing squat in Moto2 and gets a full on Yamaha factory contract and they shaft Cal. Espargaro gets a factory chassis while they shaft Brad. Two Spaniards get the two Suzuki seats. Espargaro still does squat in MotoGP and gets a full on factory contract AGAIN shafting Brad AGAIN. Kent is making the Spanish boys look stupid in Moto3 so they shaft HIM twice. Dorna and the troubadors at Repsol didn't like the idea Rossi was going to beat all their favoured 6 factory riders (MM, DP, JL, PE, AE and MV) so something had to be done"

"So, Spanish company threatens Spanish organiser after Spanish rider crashes while trying to help Spanish rider win World Championship a Spanish circuit in front of Spanish crowd?"

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år