25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
det hade varit det bästa, yamaha kan omöjligt vara nöjda med lorenzos agerande efter helgen, sätt skiten på abrahams produktionshonda där han hör hemma och låt honom föra tynande tillvaro längst bak ihop med bradl, Baz och hayden typ (inget ont om baz, bradl och hayden dock).

Well, Yamaha får en världsmästare oavsett vad som händer i Valencia. Vore kul om någon mekaniker glömde att tanka Lorres mc fullt innan start. Vore verkligen otur om han fick slut på soppan halvvägs i racet. Men det händer nog inte...

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vad säger du om följande från Pedrosa:
"... But what I can say from the last maneuver, I think when you have the inside, you can go as wide as you want, because the guy on the inside has the preference always ..."

https://motomatters.com/analysis/2015/10/27/2015_sepang_motogp_round_up_heroes_who_h.html

Detta sa även Dohan i videon jag länkade till tidigare i tråden. Efter att ha kört in i Criville som låg på yttern.

Jag tycker att Pedrosa har fel!!! Och jag är övertygad om att han INTE skulle sagt så om det vait han som vait utsatt. Det jag såg Rossi göra har jag ALDRIG sett tidigare! Och visst har jag gått för fort in i krökar, och fått förare att bryta sina spår på ett sätt som jag inte riktigt avsåg när jag påbörjade omkörningen, men då har det fortfarande handlat om att jag varit nåååågot sen och nååååågot utanför racinglinjen. Inte som nu, långsamt och utstuderat på väg ut över bankanten 10 meter utanför racinglinjen!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
@ abethebabe, vad pratar du om? va ju rossi som fula sig? haaalååååå lixom

@ pillo-kun. Vad pratar du om, vilket citat citerar du mig, haaaaaaalåååååååå, du glömde hashtagen, twittrat för lite lixom:7peta

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Well, Yamaha får en världsmästare oavsett vad som händer i Valencia. Vore kul om någon mekaniker glömde att tanka Lorres mc fullt innan start. Vore verkligen otur om han fick slut på soppan halvvägs i racet. Men det händer nog inte...

Så är det ju men lorenzo lär inte sälja några hojar åt yamaha:gnissla

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Bara jag som tycker att Marquez trillade väldigt lätt? Dagen innan räddar han framhjulssläpp i 150 och nu ramlar han i typ 40?

Inte heller såg han speciellt upprörd ut, varken när han plockade upp hojen eller kom in till sin box. Tror nog han log inombords och täckte yes, nu har jag fått som jag vill.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Intressant, vilka fabriksstyrningar är öppna för 2016? Som jag ser det är det bara Repsol Honda som borde intressera honom. Har DP och MM kontrakt för 2016?

Tror alla fabriks-stallens hojar är bokade för 2016 nu. Definitivt så är iaf hondorna det. Satelliterna är väl paxade de med, såvitt jag minns.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Inom varje klass finns det förare som inte riktigt är som andra. I Superstock 600 vågar jag ligga NÄRA (34,5 cm) de allra flesta. Dock är det ett par som kräver Rookie 600 distans (2 meter). På bandagar håller jag 6 meter till okända förare.

Precis. Men du som räser och nästan äldre än dalsland ring:krama känner inte du NÅGONSTANS att MM inte har mycket till marginal övers och gör det för att jävlas? Han har inget VM att förlora.. Tänk om Pontus D skulle köra så mot dig farbror Mozz, hur hade du då känt? SM ledning och Pontus som 3a. Eller är du den snällast att köra på? (När ni åker låångt ner i Europa och blir påkörd av kompisen :lol)

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Jag var under intryck att jag redan har svarat på din fråga, dessutom några gånger om...?

Nej, och du svarade inte på mina två enkla frågor denna gången heller. Det är illa spelad objektivitet att se den ena oansvariga körningen, men marginalisera den andra.

Gissar att det beror på att du vet att det är en betydligt allvarligare förseelse att medvetet köra på någon annan om man har ett val, än att göra en för motståndaren väldigt tydlig osportslig blockering. Som möjligen kan bli måttligt farlig om en motståndare med dokumenterad vana att köra på och över dom som ligger i det spår han vill köra i, gör detta.
För att inte nämna den av RD konstaterat saboterande vildhjärnekörningen innan incidenten, som knappast vore omöjlig att väga in i helheten, regelverksmässigt.

https://twitter.com/pazz046/status/658206763481739264

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Precis. Men du som räser och nästan äldre än dalsland ring:krama känner inte du NÅGONSTANS att MM inte har mycket till marginal övers och gör det för att jävlas? Han har inget VM att förlora.. Tänk om Pontus D skulle köra så mot dig farbror Mozz, hur hade du då känt? SM ledning och Pontus som 3a. Eller är du den snällast att köra på? (När ni åker låångt ner i Europa och blir påkörd av kompisen :lol)

Jag tycker att det var en fantastisk fight!!! Och i de tre TV-sändningar jag sett hittills, är det INGEN kommentator som innan crashen tycker att "Now MM really should back off a bit and let Vale run away!" INGEN! Varför? Jo, för att MM gjorde det han har betalt för att göra, försöka vinna race åt Honda!

FAKTISKT vill jag vinna segrar/placeringar för att jag förtjänar dem, inte för att andra förare av artighet backar av.
Jag fattar faktiskt inte vad ni som tycker att MM skulle ha hållit sig bakom Vale pratar om! Och här vill jag citera Ayrton Senna: "If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver"

Och MM är en racerförare!

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
det hade varit det bästa, yamaha kan omöjligt vara nöjda med lorenzos agerande efter helgen, sätt skiten på abrahams produktionshonda där han hör hemma och låt honom föra tynande tillvaro längst bak ihop med bradl, Baz och hayden typ (inget ont om baz, bradl och hayden dock).

Trist inställning till en av de absolut bästa förarna både vad gäller enskilda varvtider och konsekventa varvtider. Jag kan inte bedöma JL som person men jag älskar se honom köra.

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Jag tycker att det var en fantastisk fight!!! Och i de tre TV-sändningar jag sett hittills, är det INGEN kommentator som innan crashen tycker att "Now MM really should back off a bit and let Vale run away!" INGEN! Varför? Jo, för att MM gjorde det han har betalt för att göra, försöka vinna race åt Honda!
!

Tänkte också på det. Fram till prejningen är BT Sports kommentatorer helt lyriska. Inte ett ord om att MM skulle köra för hårt, fult eller liknande, bara glädje över en helt fantastisk fajt. Ärligt talat, innan krashen, hur många Rossi-fans satt och svor i soffan över för hård körning? Tror bitterheten dök upp efter Rossis hjärnsläpp och än mer efter att straffet utdelats.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Trist inställning till en av de absolut bästa förarna både vad gäller enskilda varvtider och konsekventa varvtider. Jag kan inte bedöma JL som person men jag älskar se honom köra.

tycker du att det är ok att stå på podiet och göra tummen ner när din stallkamrat/medtävlande utropas som bronsmedaljör:va

- - - Updated - - -

Om VR slutar och tar med sig sin fans från motoGP, så lovar jag att jag köper alla yamaha hojar :7peta.

Vaersgo, jag kommer då inte att ha råd:rodnar

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002

FAKTISKT vill jag vinna segrar/placeringar för att jag förtjänar dem, inte för att andra förare av artighet backar av.
Jag fattar faktiskt inte vad ni som tycker att MM skulle ha hållit sig bakom Vale pratar om! Och här vill jag citera Ayrton Senna: "If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver"

Och MM är en racerförare!

Tror du att MM hade blivit ifrån åkt av Rossi?
Tycker inte du att MM borde hängt på Lorenzo för att "vinna" race åt Honda? Han om någon kan plocka fram det lilla extra..

Ja men det är väl klart som fan att man vill vara en värdig vinnare? Och ha de där underbara fighterna, som till hör MC-racingen. Alt F1 när Senna levde då de kunde köra om mer än en gång per varv..

Jag är helt övertygad om att mm kunde komma 2 i racet. Och tror du att han slogs med Rossi för att komma 3a så kommer vi ingen vart och det är ok, ja gillar dig ändå.

Ha nu en fin kväll gubbe!

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Hoj
2007 Yamaha Xt660x
Om mm vinner titeln så kommer det alltid pratas om att han inte vann den på egna meriter utan fick den till skänks. Ungefär som armstrong i cykel alla vet att han är en fuskare.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Tänkte också på det. Fram till prejningen är BT Sports kommentatorer helt lyriska. Inte ett ord om att MM skulle köra för hårt, fult eller liknande, bara glädje över en helt fantastisk fajt. Ärligt talat, innan krashen, hur många Rossi-fans satt och svor i soffan över för hård körning? Tror bitterheten dök upp efter Rossis hjärnsläpp och än mer efter att straffet utdelats.

Du kan få numret till frugan så kan du fråga henne! Tror precis tvärtom att många tyckte tvärtom mot vad du tror! Jag själv trodde flera ggr att: fortsätter MM såhär kommer han att plocka rossi av banan eller hitta på ngt annat jävelskap, MM var ju för fan överallt och ingenstans:huvet nu är jag ju färgad utav bara helvete så hoppa inte på mig nu bara:D

- - - Updated - - -

Du kan få numret till frugan så kan du fråga henne hur snacket gick i min soffa! Tror precis tvärtom att många tyckte tvärtom mot vad du tror! Jag själv trodde flera ggr att: fortsätter MM såhär kommer han att plocka rossi av banan eller hitta på ngt annat jävelskap, MM var ju för fan överallt och ingenstans:huvet nu är jag ju färgad utav bara helvete så hoppa inte på mig nu bara:D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år