Jag skrev liknande sak i tråden för Valencia men det kanske passar bättre här eftersom det handlar om Malaysia:
En intressant sak som han nämnde i intervjun:
"The data acquisition from Marc's bike is available if anybody from Dorna, the FIM or media want to check."
Någon som vet var man får tag på datan från MMs hoj om de nu erbjuder sig att dela med sig?
Klockrena uttalanden, välformulerat, korrekt, framtidsinriktat och optimistiskt.
Precis som man ska uttala sig om man är mediatränad.
Förutom det med att Rossi sparkade då. Det har han inte fakta för som han säger att man ska ha innan man pratar om nåt.
"The data from Marc’s bike shows that even though he was picking up the bike trying to avoid contact with Valentino, his front brake lever suddenly received an impact that locked the front tyre, which is the reason for his crash. We believe that this pressure was a result of Rossi’s kick."
Det var det jag misstänkte. Kommer just nu inte ihåg om MM sa något åt det hållet direkt efter men känslan var att det var så det gick till. Någon annan anledning att plötsligt lägga hojen så där finns knappt om vi inte pratar olja på banan osv. Inte tror jag heller att det är möjligt att sparka ner en hoj som har lutningen mot dig med en liten knävridning (irriterat schas). Jag tror fortfarande att "sparken" var en ganska lätt markering efter MMs påkörning men att den tog på MMs överarm eller armbåge och att han därför oavsiktligt tryckt in bromhandtaget.
Speciellt tycker jag att " In addition, after Marc crashed and Valentino had an open track in front of him, his lap times were no faster then during the battle with Marc" säger en hel del....
https://m.youtube.com/watch?v=4IbC-Yu7EAQ
Where's that Kick, Tjohej Kussimurra?
Trams
Förvisso är han ju The Doctor, men att ha opererat in ögon i nacken för att kunna fota en bromspump.
Dubbeltrams.
Lägg märke till skillnaderna i nedlägg. Marc har mycket mer nedlägg än Rossi. Trots de kör med ungefär samma hastighet.
Det betyder att Marc håller på att krascha in i Rossi.
Marc har ovankanten på sitt visir i jämnhöjd med Rossis knäpuck. Vilket syns på en annan video.
Och då ( med visiret i linje med knäpucken) kommer Marcs styre i jämnhöjd med Rossis stövel. Där Rossis stövel sitter på fotpinnen.
Marc kör in med styret mot Rossis stövel. Stöveln trycker på Bromshandtaget och Marc glider bakåt och "bromshandtagsskyddet" på Marc hoj fångar Rossis stövel på insidan / framsidan av Rossis stövel och sliter loss Rossis fot från fotpinnen.
Så medan många tror Rossi sparkar, så kämpar Rossi för att inte ryckas av hojen.
Mina 25 öre.
Bara så att alla vet nu då...
http://www.motogp.com/en/news/2015/11/03/movistar-yamaha-issue-reply-to-honda/188752
Ja för efter en sån händelse kan man säkert köra vidare och fokusera fullt som om ingenting har häntSpeciellt tycker jag att " In addition, after Marc crashed and Valentino had an open track in front of him, his lap times were no faster then during the battle with Marc" säger en hel del....
De skrev i princip att de förstod att deras skrivelse inte skulle beaktas men;Finns det någon info någonstans om vad Lorenzo hävdade var hans intressen?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |