Jörgen Player Special
GRÖNT ÄR SKÖNT
Axxexs skrev:KAN skilja 3-4 hästar mellan olika exemplar av RS250 från fabrik.
Vi som tävlar och som gör det seriöst har gått igenom motorerna och kollat så att tex veven är rak, alla vajrar rätt inställda mm och dessutom byter vi kolvar, tändstift, kedja, gör rent luftfilter mm så ofta vi kan för att inte riskera att tappa 0,5hk! Så i toppen skiljer det nog väldigt lite mellan hojarna!
Min hoj går lika fort som Backlunds men jag tappar i utgångarna för att han är ca 20kg lättare. Även Kickis hoj går jämnsnabbt men märker även där att hennes axelererar bättre ut ur böjjarna pga hennes lägre vikt trotts att jag gett på gas tidigare än henne. Torkel fick jag ligga bakom länge på rakan i Karlskoga och tog honnom egentligen inte förän i inbromsningen. DeeFreds ligger jag och fajtas med på många banor och den går oxå som den ska..
Har faktiskt inte märkt en enda hoj som gått mycket bättre än någons annan iår. Vi har ganska bra koll på varandra i klassen och har inga större hemligheter utan berättar våra inställningar, vad vi mekat med för att få hojjarna att bete sig bättre osv.
Skulle vi byta hojar med varandra så hade resultaten säkert varit likadana! Är hojarna bara i välskött skick så är det upp till föraren att få den runt banorna på bästa sätt!
Precis och skulle någons hoj skena iväg på banan så skulle vi nog snabbt ta reda på anledningen... Det är ju bara be tävlingsledningen kika på hojen i parc fermé
/JPS