250 Racer snack!!

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Axxexs skrev:
KAN skilja 3-4 hästar mellan olika exemplar av RS250 från fabrik.

Vi som tävlar och som gör det seriöst har gått igenom motorerna och kollat så att tex veven är rak, alla vajrar rätt inställda mm och dessutom byter vi kolvar, tändstift, kedja, gör rent luftfilter mm så ofta vi kan för att inte riskera att tappa 0,5hk! Så i toppen skiljer det nog väldigt lite mellan hojarna!

Min hoj går lika fort som Backlunds men jag tappar i utgångarna för att han är ca 20kg lättare. Även Kickis hoj går jämnsnabbt men märker även där att hennes axelererar bättre ut ur böjjarna pga hennes lägre vikt trotts att jag gett på gas tidigare än henne. Torkel fick jag ligga bakom länge på rakan i Karlskoga och tog honnom egentligen inte förän i inbromsningen. DeeFreds ligger jag och fajtas med på många banor och den går oxå som den ska..

Har faktiskt inte märkt en enda hoj som gått mycket bättre än någons annan iår. Vi har ganska bra koll på varandra i klassen och har inga större hemligheter utan berättar våra inställningar, vad vi mekat med för att få hojjarna att bete sig bättre osv.

Skulle vi byta hojar med varandra så hade resultaten säkert varit likadana! Är hojarna bara i välskött skick så är det upp till föraren att få den runt banorna på bästa sätt!

Precis och skulle någons hoj skena iväg på banan så skulle vi nog snabbt ta reda på anledningen... Det är ju bara be tävlingsledningen kika på hojen i parc fermé

/JPS

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Strandelin skrev:
Allas (en samesläkt uppe i norrland) hojjar kanske går lika fort men att Torkels, DeeFreds och Backlunds (den unga killen heter väl så?) 250SP-hojjar skulle gå lika fort köper jag inte, allt beror inte på föraren... :7peta

Jo, en kul grej som visar det ganska tydligt är att Heta Lauslehto lånade Johan Karmholts Honda RS125R på Åsen så hade hon 15 knutar högre toppfart på rakan....utgångshastighet, hur tidigt man gasar, hur sent man bromsar, hur liten frontarea man kan uppvisa genom att krypa ihop, vikten mm, alla dessa parametrar är många bäckar små.....

Min Honda är en av de snabbare i 125, men med mig på så blir den ofta omåkt på rakan, eftersom de andra är bättre förare.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Jörgen Player Special skrev:
Precis och skulle någons hoj skena iväg på banan så skulle vi nog snabbt ta reda på anledningen... Det är ju bara be tävlingsledningen kika på hojen i parc fermé

/JPS

en del har så mycket effekt så att lådan rasar....

Bifogat

• jps.jpg
    jps.jpg
    83.4 KB · Visningar: 117

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
Nu har jag fått hem min "nya" racer. Hämtade den på Åsen i lördags när Öistein Borch ändå skulle dit, vilket gjorde att jag slapp åka till Norge!
Har inte hunnit gå igenom den ännu, men den är jävligt läcker... :drool

Nu återstår bara den stora frågan: Teddys och Mopars erfarenheter av norska 250 talar för att man INTE skall köpa racer i Norge, vilket jag trots allt har gjort. Har även jag köpt grisen i säcken, tro ???

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
racerskalman skrev:
Nu har jag fått hem min "nya" racer. Hämtade den på Åsen i lördags när Öistein Borch ändå skulle dit, vilket gjorde att jag slapp åka till Norge!

Nu återstår bara den stora frågan: Teddys och Mopars erfarenheter av norska 250 talar för att man INTE skall köpa racer i Norge, vilket jag trots allt har gjort. Har även jag köpt grisen i säcken, tro ???

Nah, det tror jag verkligen inte, öystein är en bra gubbe som verkar ta hand om sina cyklar iaf. Även om han kanske inte orkada laga upp precis allting till hondan.

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Fiddy Exxo
racerskalman skrev:

när får man se en bild på tjejen då!!!!?

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
guzzo skrev:
när får man se en bild på tjejen då!!!!?

Lugn, det kommer. Äger ingen egen digitalkamera och jobbets kamera är på drift. :confused:

Hur går det själv, förresten? Hade inte Du också en 01a på gång, eller...?

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Fiddy Exxo
racerskalman skrev:
Lugn, det kommer. Äger ingen egen digitalkamera och jobbets kamera är på drift. :confused:

Hur går det själv, förresten? Hade inte Du också en 01a på gång, eller...?

jo och en 02:a men det blir nog åka 94:a nästat sesong oxå! Blir lite godis i motorn till nästa år! Har fått fart på hojen igen nu! Det jävliga vara tt det bara var bränslefiltret som var skitigt. :kocko suck....

Nu går hon som ett skott.. har noginte gått så bra innan!!
Ska ner och träna på onsdag... se vad man kommer ner på för tiden.. hade varit fint med en 1.12 innan sesong slut..

ako

Ny medlem
Gick med
20 May 2004
Hoj
Aprilia RSV250, Honda CR500, Gasgas EC300 och EC500, Suzuki GSXR1000
guzzo skrev:
Passar kåpor från en tex 01 på en 98? Honda RS 250!

Med vilja kanske? Du får ju bygga om luftintaget i vartfall. Men du hade väl redan Franssonmodell på din, iså fall går det säkert. Kolla med Albertsson, tror han har gjort precis det du vill göra.

Jag behöver ha tillbaka mitt topplock som du låna i sommras. Jag ska sätta ut annons och sälja min tänkte jag.

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Fiddy Exxo
ako skrev:
Med vilja kanske? Du får ju bygga om luftintaget i vartfall. Men du hade väl redan Franssonmodell på din, iså fall går det säkert. Kolla med Albertsson, tror han har gjort precis det du vill göra.

Jag behöver ha tillbaka mitt topplock som du låna i sommras. Jag ska sätta ut annons och sälja min tänkte jag.

ja visst.... skicak adressen så skickar jag den i veckan.. vill du ha något för lånet??

ako

Ny medlem
Gick med
20 May 2004
Hoj
Aprilia RSV250, Honda CR500, Gasgas EC300 och EC500, Suzuki GSXR1000
guzzo skrev:
ja visst.... skicak adressen så skickar jag den i veckan.. vill du ha något för lånet??

Du behöver inte oroa dig, det är lungt.

Jag pm:ar dig adressen.

Så du ska trimma din till nästa år ?? :)
Spara lite av pengarna så du kan få köra så mycket som möjligt. Köp ett årskort på åsen och gör mig sällskap i sommar. Du hade ju inte så långt dit?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0