Nyteknik skrev:
Det där om "nordiska generalagenter" verkar inte alla vara överens om. Enligt Kenneth Lodnert på Svemo ska en CBR 400 RR vara ok för 250 SP om det går att uppvisa ett tyskt reg.bevis. Ska rekvirera reglementet från Svemo efter helgen.
Lodnert är nog lite ute å cyklar på den frågan om inte han och dom övriga på SVEMO skrivit om reglementet till 2004 sen 2003 års regler.
Enligt specialreglemente roadracing 2003 står det:
3.5.1 I standardklass tillåtes endast serieproducerade MC som saluförs i Sverige, Damnark, Norge och Finland som går att köpa via återförsäljare eller importör och är tillgänglig för allmämheten.
3.5.1.1 MC ska kunna typgodkännas i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Erforerlig dokumentation skall tillhandahållas av föraren.
Importören ska medela de specifikationer som den MC har med vilken man tänker använda för att tävla med standardklasser.
Lodnert kan ha menat att du kan få lov att köra med en dispans. Är isf till honnom du ska söka den..Du måste kanske ha svenska impotören att skicka handlingar om vilka specifikationer din mc har till honnom då. Så att besiktningsmännen vet vad som ska va på en std CBR400RR.