250 Sp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Liten debutant? Vad är det? :va

En "gammal" b-klass, vanligtvis mellan 250-400cc(på sviestad i höstas fick även 125r-hojar vara med), spelar ingen roll om det är fyrtakt eller tvåtakt, och man får fila på cykeln bäst man vill.
Den klassen kommer nog som sagt vara med på schemat på de fristående b-racen nästa år, men inget jag kan garantera.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Nyteknik skrev:
Det där om "nordiska generalagenter" verkar inte alla vara överens om. Enligt Kenneth Lodnert på Svemo ska en CBR 400 RR vara ok för 250 SP om det går att uppvisa ett tyskt reg.bevis. Ska rekvirera reglementet från Svemo efter helgen. :rolleyes:
lycka till att hitta den hojen!! ...och att sen hitta reservdelar lär vara minst lika svårt :7peta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Nyteknik skrev:
Du skrev att du ska köra 250 SP med en "fullt racekittad" 400.

Låter som det är du som snackar s.k.i.t om något du inte vet nåt om.

Nej det har jag inte skrivit. Jag har skrivit att jag ska ställa upp i 250SP. Inte mer.
Dra inga korkade slutsatser.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
kajlyl skrev:
lycka till att hitta den hojen!! ...och att sen hitta reservdelar lär vara minst lika svårt :7peta

Inte om han har råd att beställa från honda. Inget verkstäderna har på hyllan hemma kanske, men Honda har ett stort lager i holland och därifrån tar det inte mer än tre dagar att få hem prylarna från. På det sättet är det ingen risk.

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Jag har fått för mig att "reglementet" är en sak. I verkligheten händer det helt andra saker (i enlighet med typisk svensk tradition samt kompis med Bosse, Leffe och Marianne :D

Har jag helt fel?

/h

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Inte om han har råd att beställa från honda. Inget verkstäderna har på hyllan hemma kanske, men Honda har ett stort lager i holland och därifrån tar det inte mer än tre dagar att få hem prylarna från. På det sättet är det ingen risk.

3 dagar :lol

Är det bara Honda som lovar det?
För knappt ens Yamaha med sitt stora Europalager klarar 3 dagar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
En "gammal" b-klass, vanligtvis mellan 250-400cc (på sviestad i höstas fick även 125r-hojar vara med), spelar ingen roll om det är fyrtakt eller tvåtakt, och man får fila på cykeln bäst man vill.
Den klassen kommer nog som sagt vara med på schemat på de fristående b-racen nästa år, men inget jag kan garantera.

Låter ju finemang!

"spelar ingen roll om det är fyrtakt eller tvåtakt, och man får fila på cykeln bäst man vill."

Så ska det låta! :tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Mavve skrev:
3 dagar :lol

Är det bara Honda som lovar det?
För knappt ens Yamaha med sitt stora Europalager klarar 3 dagar.

Beställer prylar från honda någon/några gånger i månaden, får hem det mesta inom 3 dagar, har jag fåt vänta längre är det svenska posten som oftast krånglar. Vid ett tillfälle när de inte hade prylen i holland fick jag vänta 8 dagar, och då flögs prylen från japan. Honda är faktiskt jävligt proffsiga på den fronten.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Beställer prylar från honda någon/några gånger i månaden, får hem det mesta inom 3 dagar, har jag fåt vänta längre är det svenska posten som oftast krånglar. Vid ett tillfälle när de inte hade prylen i holland fick jag vänta 8 dagar, och då flögs prylen från japan. Honda är faktiskt jävligt proffsiga på den fronten.

Även Yamaha har en policy om leverans på några dagar från deras centrallager i Holland. Låte dyrt att beställa originaldelar till en RR-racer. Eller?

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Nyteknik skrev:
Även Yamaha har en policy om leverans på några dagar från deras centrallager i Holland. Låte dyrt att beställa originaldelar till en RR-racer. Eller?
behöver väl inte vara dyrare än till en vanlig hoj! så länge det inte ska vara nått special gjort då då.. ;)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:

Nja, det mesta är ganska humana priser, en del priser är helt oförklarliga..
Betalar 430kr för en kolv exempelvis, medan de en gång ville ha 2600:- för ett kåpglas, avbeställde det ganska snabbt ;)

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nyteknik skrev:
Det där om "nordiska generalagenter" verkar inte alla vara överens om. Enligt Kenneth Lodnert på Svemo ska en CBR 400 RR vara ok för 250 SP om det går att uppvisa ett tyskt reg.bevis. Ska rekvirera reglementet från Svemo efter helgen. :rolleyes:

Lodnert är nog lite ute å cyklar på den frågan om inte han och dom övriga på SVEMO skrivit om reglementet till 2004 sen 2003 års regler.

Enligt specialreglemente roadracing 2003 står det:

3.5.1 I standardklass tillåtes endast serieproducerade MC som saluförs i Sverige, Damnark, Norge och Finland som går att köpa via återförsäljare eller importör och är tillgänglig för allmämheten.

3.5.1.1 MC ska kunna typgodkännas i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Erforerlig dokumentation skall tillhandahållas av föraren.
Importören ska medela de specifikationer som den MC har med vilken man tänker använda för att tävla med standardklasser.

Lodnert kan ha menat att du kan få lov att köra med en dispans. Är isf till honnom du ska söka den..Du måste kanske ha svenska impotören att skicka handlingar om vilka specifikationer din mc har till honnom då. Så att besiktningsmännen vet vad som ska va på en std CBR400RR.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Mavve skrev:
Nej det har jag inte skrivit. Jag har skrivit att jag ska ställa upp i 250SP. Inte mer.
Skillnaden på att "ställa upp i 250 SP" och att "köra SP250"? Nu slingrar du in dej i ordklyverier.....

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
håkanolsson skrev:
Jag har fått för mig att "reglementet" är en sak. I verkligheten händer det helt andra saker (i enlighet med typisk svensk tradition samt kompis med Bosse, Leffe och Marianne :D

Har jag helt fel?

/h

För det första är inte Marianne längre med oss, tyvärr. Hon var en mycket trevlig person och en riktig eldsjäl. Hon tillägnades en artikel i IB i samband med att hon gick bort.

Nej, du har inte helt fel så länge som du säger det på ett skämtsamt sätt och menar att det är något positivt.

RR är en liten sport i Sverige med få aktiva och ännu färre engagerade som ser till att driva hela aparaten. När det är så få som roddar det hela blir det alltid så att de som skriver reglementet, tolkar reglementet och ser till att reglementet efterlevs är samma personer. Det är bra att det finns ett par personer som är flexibla och kan fatta snabba beslut om små saker och komplettera reglementet när så behövs. Det blir ofta lite Lex Kenneth (Lodnert) över det hela men det gör inte mig något, tvärt om tycker jag att det är bra att det finns någon som kan säga jag eller nej, bu eller bä, när reglementet är svårtolkat eller om något saknas för att man ska kunna göra en bedömning och oftast är det småsaker det rör sig om.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mavve skrev:
Du skriver ju att du i klassen 250SP kör din 400:a http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=86&page=2&pp=20 :va

Ganska lätt att bli förvirrad igen :va

Dessutom så skulle jag & nr 18 betala din start avg. om du körde snabbare än 1.12 på Knudan År 2003, detta erbjudandet missade du dock :tungan

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:

Proffsiga, meeeeeeeeeeeen tråkiga....

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Dessutom så skulle jag & nr 18 betala din start avg. om du körde snabbare än 1.12 på Knudan År 2003, detta erbjudandet missade du dock :tungan

Jag vet, men jobb kom emellan. Det ska det aldrig mer göra :D
Siktar på det detta året kanske.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Nja, det mesta är ganska humana priser, en del priser är helt oförklarliga..
Betalar 430kr för en kolv exempelvis, medan de en gång ville ha 2600:- för ett kåpglas, avbeställde det ganska snabbt ;)

Heh, samma sak med Yamaha, insugsgummi, 2500kr tack.....
Tejp är billigare... :)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...