Amen Filip, läs vad jag skrev. Jag åkte inte STD600, utan R1000 med en GSXR 750. Jag bytte däck till varje tävling (fast jag hade nog rent slitagemässigt klarat 2 tävlingar per set), och det gjorde Anita med (i slutet när hon insåg att de slets väldigt mycket). Mina däck var billigare än Anitas, så den ronden vann jag!
Jag hade inga haverier alls, gjorde av med 500:- i olja. Anita bytte kolvar och ett antal avgasportar. Hon gjorde av med olja för över 1500:-. Jag vann igen.
Vi krashade två ggr var. Jag bytte endast kåpglas. Anita bytte hela kåpan, bromspedal, gashandtag och gjorde av med 2 bromsgrepp. Jag vann igen.
Jag sålde min hoj med vinst (visserligen bara 5.000

, Anita sålde sin med förlust. Jag vann igen.
Så summan av R1000 kontra SP250 för vårt lilla familjeteam, var att det blev billigare för mig med en 750 än vad det blev för Anita och hennes SP250 på lika många tävlingar. Det är endast de erfarenheterna jag vill förmedla. Sen finns det säkert ytterligheter också, i båda klasserna.
Duccen körde jag bara 2 tävlingar, och den var långt ifrån standard. Fulltrimmad, körd två säsonger i SM/NM och EM sätter sina spår. Graden av trimmning var ju sådan att Folke kom 3:a på Assen med den. Klart som f-n att det kostar pengar att åka en sån. Tyvärr trodde jag det skulle kunna gå åka billigare än vad det gjorde, men tji fick jag.
oFFkeFF skrev:
Och så var vi tillbaka på ruta 1 igen.. Så du menar att ingen standard 600 hoj fick några mekaniska problem förra året?
Vad kostade de att laga? Vad kostar en ny topp, vad kostar en ny växellåda osv.. Och in your dreams att en en 600'a tuggar mindre däck än en sp250, bara kostnaden på däcken skiljer väl en del om jag inte minns fel?
Att ni verkade ha köpt en hinkig sp250 som kostade att hålla i drift kan man ju exempelvis inte jämföra med en bra köpt 600'a?
Dit hörde ju iaf inte din 748 som nog kostade mer i blåsta delar än jag brände på min racer med ras förra året..
I år har jag fortfarande hållt budgeten på 5000kr/race, ink allt för att köra racer och då har jag åkt på nya däck varje race, att ni lyckats blåsa mer på en sp250 är förvånande.