Lennartsson
Ny medlem
I SM-klasserna finns det så klart inget anmälningsstopp.
Men i rookie klasserna står det ett max antal på 44 (22 för 250) & det får man anta är vad som hinns med. Men så klart hoppas man att alla som vill får köra.
Man kan ju misstänka att svemo kommer forma om reglerna så man inte får dubbla mellan 250 & SM-klasserna då den mindre klassen är tänkt som en ungdomsklass/inkörsport (även fast någon åldersgräns ej finns). Vissa lär väl även opponera sig emot att vissa "får" mer körtid på banan osv.
För min del trycker jag det är ok. Klassen lanserades för sent i kombination mer för svalt intresse för att den ska blomstra ut i år. Bättre att någon kör än ingen alls, även om det inte blev som alla hoppats på. Jag skulle oxå gärna se att det i framtiden blir 3 SM-klasser. 250, 450 & Open. Sen att man kör en B-klass & 250-U (eller liknande).
Men där är vi inte än...
Sen tycker jag man ska få dubbla Open och 450..... och senare 250 med när det blir en klass... Bli ju högre status på allt om alla kan åka allt.... Sen ska open vara 475 kubik och upp.... man ska inte få åka 250 eller 450 i den klassen...