25kw kort, tung mc

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Du får köra obegränsad effekt den dagen du haft ditt körkort i två år.

Volume

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Honda Cbr 125r 07
.

men va fan.. då måste man ju pröjsa verkstan att fixa om strypet igen?!:mad:

Men sen en till fråga.. när är det egentligen man får uppgradera sig? andra påbörjade året på körkortet eller exakta datumet när man har haft körkortet i två år?

jag tror det är så att om du har kört i två år så får du köra tungt så om du tog kortet när du var 18 får du köra obegränsat är du är 20, men alla över 21 får köra obegränsat automatiskt men är inte säker eftersom det inte är aktuellt för mig:D

Wtf, jag som för en vecka sen hämtade ut min nystrypta 900a med 24,01kw på bakhjulet :gnissla

inte säker men, 24kw på bakhjulet är inte det för mycket kraft:O

Last edited:

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
jag tror det är så att om du har kört i två år så får du köra tungt så om du tog kortet när du var 18 får du köra obegränsat är du är 20, men alla över 21 får köra obegränsat automatiskt men är inte säker eftersom det inte är aktuellt för mig:D

25kw får man ha? Varför tror du gränsen är 25kw?!

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Jag har en polare som blev tagen en vecka innan sin uppkörning. Han hade en uppkörning en vecka efter detta och kuggade. Han hann boka en ny och bli godkänd innan polisen hade sagt sitt. Det märkliga är att dom aldrig drog tillbaka hans körkort, vet inte ens om han fick böter.. Låter helt jävla otroligt i mina öron!

Hände mig också. Blev tagen för olovlig körning ca tre veckor innan uppkörning.

Körde upp och blev godkänd. Fick körkortet +bot 500 SEK.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki

Tror jag inte, jag tog A-kort begränsat drygt 2 månader innan min 21e födelsedag (tyyyypiskt att de inte har uppkörningar in i november) och jag väntade vackert i två år. Så ganska säker på det fast jag kanske missupfattade det hela :d'oh!

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Tror jag inte, jag tog A-kort begränsat drygt 2 månader innan min 21e födelsedag (tyyyypiskt att de inte har uppkörningar in i november) och jag väntade vackert i två år. Så ganska säker på det fast jag kanske missupfattade det hela :d'oh!
Om du är 18-20 får du bara ta A begränsad men direkt du har fyllt 21 får du boka en till uppkörning och köra upp för A obegränsad. Så i ditt fall hade du kunnat köra upp för A kortet våren efter du fyllt 21

Therése_L

Guest
Tänkte bara kapa tråden en liten stund. Tänkte att nån av er kanske kan svara..

Om en person får ett brev från tingsrätten där det står att det handlar om grov olovlig körning och att han har ett bötesstraff på 80 dagsböter att vänta, vad kan han ha gjort då?
Jag vet att han har haft körkort, så är det då att han har fått det indraget men fortsatt köra och blivit stoppad igen?:va

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Tänkte bara kapa tråden en liten stund. Tänkte att nån av er kanske kan svara..

Om en person får ett brev från tingsrätten där det står att det handlar om grov olovlig körning och att han har ett bötesstraff på 80 dagsböter att vänta, vad kan han ha gjort då?
Jag vet att han har haft körkort, så är det då att han har fått det indraget men fortsatt köra och blivit stoppad igen?:va

Kan ju vara något med rattfylla involverat oxå, men man kan ju bara gissa. Allra enklast är att ta hans personnummer och gå in på närmaste tingsrätt och be dom söka efter dom. Domar är offentliga uppgifter och hon/han på tingsrätten får inte fråga vad du heter eller liknande. Kostar inget att få domen i handen om det är en liten dom, oftast. Är det många sidor kan det kosta 30-40kr...

Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800

Om dem tar A-obeg, ja:rolleyes:
(Men vem f*n tar A-beg när man är över 21:va)

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Om du är 18-20 får du bara ta A begränsad men direkt du har fyllt 21 får du boka en till uppkörning och köra upp för A obegränsad. Så i ditt fall hade du kunnat köra upp för A kortet våren efter du fyllt 21

Just så tycket jag väl att det var. Men jag hade ju tränat järnet, det kliade i skinnet efter lappen och våren kändes lååångt borta.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy