2330195 Tja, det finns ju ganska komplicerade tvåtaktare redan i dag, så vad berättigar deras existens?
Skämt å sido, de fördelar jag kan se är att med någon typ av tät ventil vid avgasporten så finns ju även möjligheten att förändra duration, öppnings och stängningstider, något man bara hjälpligt klarar idag (duration).
Skulle man dessutom implementera pneumatiska "ventilfjädrar" och toppventiler till avgas så ges ju helt andra möjligheter att påverka dessa saker men det blir ju inga 20k rpm då, fast 10 kommer man ändå ganska långt med.
Överladdning är ju alltid kul, funkar förstås i dag också men det är ju knappast någon kommersiell hit
Att det sen är en mycket bättre konstruktion än tidigare har jag ingen aning om, tycker bara att det är kul att "spåna" lite men klart man måste ifrågasätta
Eller föresten, vadå komplicerade konstruktioner?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=121160