R.I.P all heder åt WEdberg för sin insats
Du gjorde vad alla borde men inte klarar göra. Du ska vara stolt över att du är så stark! Fantastisk insats! Själv körde jag förbi sekunderna efter att polisen kommit till platsen. Såg alldeles för mycket. Har mått skit sedan dess. Kan inte få bort bilden av killen på marken och dig som arbetade så hårt med hjärtmassage.. Trodde att det var polisen som gjorde det, men allt gick så fort fast jag sniglade förbi. Killen på hojen körde om mig en stund tidigare och höll inte särskillt hög fart. Jag körde väldigt sakta ( 60-70 ) eftersom jag var så trött. Det jag är fundersam över fortfarande är varför det tog så lång tid innan jag mötte ambulansen... Det kändes som en evighet. Jag orkade inte köra hem, utan satte mig vid sidan av vägen någon km bort och grät, ringde pappa och mamma... Hade jag inte stannat en minut på Biltema och sträckt på mig hade jag kommit före killen. Det kunde varit jag.
Tänker på killens familj och vänner. Hoppas innerligt han slapp lida.
R.I.P!
Jag började o körde så länge man kunde ju, otroligt jobbigt att ligga där o köra 30-2 under så pass lång tid.
O till er andra, hjälmen var där, men hade flygit av. Spännet var helt så den satt väll extremt dåligt eller var det inte fastknäppt.
Tacka för er "credit" men hur mycket beröm i världen ersätter o kommer aldrig ersätta en annans liv för mig.
Angående det "defi...", vad är det? Kan ju säga idag är det tisdag, hände lördag-söndag natt och kanske sovit på sin höjd 5h under den tiden, så det är ju verkligen något som slagit slint djupt där inne i, någon med tips?
ring SOSAB 08/4073000 och meddela vad du varit med om samt att du vill ha kontakt med berörd ambulansenhet som var på plats.lämna dina uppgifter så tar folk kontakt med dig. Du har säker massa frågor som du vill ha svar på.
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |