30 jättegetingar mot 30.000 bin. Getingarna vinner.....

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
"The largest hornet in the world, the aggressive black-and-yellow"

The largest and coolest hornet i Sweden, the blue-and-black Honda Hornet! :tummenupp

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nån som har trampat på en humla nån gång? Jävlar vad dom kan bränna till om man inte passar sig! :4skrika

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Mavve skrev:
Jag hatar bin&getingar, då skadar det inte att veta allting om dem. :mattias

Nu vet man ju att de inte är såååå farligt om de skulle sticka en.
På första SHfesten i Örebro kom det in en under tröjan o stack mig i en kurva :tungan trodde först att det var en sten som kom flygandes o träffa mig. Fick ett rött litet märke bara o så sved det i 3 timmar. Lite grogg senare kändes det ju ingenting :fyllisar

Humlor då? De har nässelgift och 7st sägs döda en häst..... är de "farliga"?
Har en kompis som brukar hålla i humlor, tror han e psyksjuk :D
En annan råka lägga handen på en humla som blev arg o brände henne så fick hon gipsa hela ARMEN! :gnissla

Bi-näste brinner fruktansvärk bra :mattias ni borde testa o sätta fyr på ett :brinnerup

Körde hoj på Fårö förra sommaren. Utna handskar. En humla flög in i jackärmen (eller snarare jag som körde in i humlan). Sved och brände som fan och hela underarmen var svullen i en vecka, minst. Svettigt.

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Shit, n00bsen blir verkligen ägda, de måste ju deffa b1 och b2!
rolleyes.gif

Jonnybravo

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
Ducati?
Svenska bålgetingar!

Har slagit sönder ett par bålgetingar stora som jumbojets. :smasha

Vet inte ifall de var aggressiva eller bara tyckte om min härliga kroppsodör :zpy Kan iaf informera er om att bålgetingarna var ungefär lika långa som ett lillfinger på längden och att jag svettades som Gunde Svan i en lång uppförsbacke när jag slogs för mitt liv...

Är jag ensam om denna bedrift? :yoparty

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
TheDude skrev:
Tyckte att det såg lite animerat ut :va :confused:
Måste ta och hålla med, titta t.ex. 01:30 in i filmen när ett bi klamrar sig fast kring någon liten pelare medan en geting drar i den :va

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Någon mer som tycker det kliar på hela kroppen :confused: :tungan

Jag hatar sånna där små saker som man inte har kontroll på. Det värsta jag vet är spindlar, dom tar sig faan överallt. Ormar är helt ok för mig, även om dom är giftiga. Dom kan man ha kontroll på, eller veta var dom rör sig och HUR dom rör sig.

Min enda erfarenhet av bolgetingar är när vi var ute hos en gubbe nånstans i skärgården. Två feta bolgetingar satte sig på ett träd för att para sig. Gubben vi var hos tog fram bössan o sköt dom jävlarna :lol :kulspruta

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Nejnej. Bålgetingar verkar ganska okänt här i mälardalen, men hemma i småland finns det gott om dom. Dom är INTE dödligare än vanliga getingar och jag har sett (och skjutit med luftgevär) en del som var uppåt 4cm. Dom är egntligen inte särskilt läskiga, men det brutala surret när dom flyger får en att reagera. Dom är dock inte särskilt aggressiva.

Några polare här från Uppsala blev helt fascinerade av bålgetingar, ekoxar och vanliga ålar när de hälsade på i småland för några somrar sedan.. :D

Jonnybravo skrev:
Har slagit sönder ett par bålgetingar stora som jumbojets. :smasha

Vet inte ifall de var aggressiva eller bara tyckte om min härliga kroppsodör :zpy Kan iaf informera er om att bålgetingarna var ungefär lika långa som ett lillfinger på längden och att jag svettades som Gunde Svan i en lång uppförsbacke när jag slogs för mitt liv...

Är jag ensam om denna bedrift? :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...