Men du... Att inte vilja ha hit fler flyktingar och assylsökande människor till Sverige är INTE samma sak som att man är rasist. punkt!
Men du... Att inte vilja ha hit fler flyktingar och assylsökande människor till Sverige är INTE samma sak som att man är rasist. punkt!
Hej och hjärtligt välkommen till tråden. Du får gärna delta och bidra med dina tankar, reflektioner och låta oss höra din argumentation för, emot eller om något som berör detta ämne. Vem vet, det kanske får tråden tillbaka på rätt spår..
Det är ganska sällan man hör Sverigedemokrater prata sansat och lugnt om att invandringen bör saktas ner på grund av den dåligt fungerande integrationsprocessen samt för att vi har fler än vi klarar av att ta hand om. Oftast går argumentationen i stil med "Ut med de jävlarna, håll Sverige svenskt!"...
Jaså, jag har aldrig sett en sverigedemokrat i modern tid som uttryckt sig så, kan du exemplifiera ewller slipper vi dina indoktrinerade, hjärntvättade, brunnäsade pk-inlägg snart?
Jaså, jag har aldrig sett en sverigedemokrat i modern tid som uttryckt sig så, kan du exemplifiera ewller slipper vi dina indoktrinerade, hjärntvättade, brunnäsade pk-inlägg snart?
Spelar det någon roll vad dom säger i modern tid
Ska förfölja dina debattrådar och vara så allmänt motsatt dig som jag bara kan även om det strider mot mina egna åsikter, bara för att störa dig
Nej, du har helt rätt, alla högerpartier är Nazist sympatisörer och alla på vänsterkanten är kommunistdiktaturkramare....
För någon gång i historien har det varit så...
Därför att lönerna är höga där, att stanna här och betala tillbaka på skulden till samhället anses väl inte effektivt nog när man jete fort måste få ihop pengar till en ny LED-tv och en R6. Hur ditt resonemang eventuellt hänger ihop är inte glasklart för mig förresten.
De låg runt 110-120kr/h om jag inte minns fel, vilket är extremt lite för att vara i Norge.
De blir ju knappast bli utkonkurrerade på arbetsmarknaden av flyktingar/asylsökanden?
Man undrar även i hur många hundra år de vuxna har gnällt på att ungdomar är lata och att det kommer gå åt helvete med allt.
Det som är låg lön för ett lands medborgare kan vara hög lön för någon ditrest.. Att norrmän inte skalar banan för 120kr i timmen betyder inte att svenska ungdomar inte skulle vilja göra det med tanke på att det typ 20% mer än vad lönen för ungdomar som jobbar i butik här hemma...
Gissningsvis är kraven även lägre för att få ett bananskalarjobb än för att få anställning i en svensk butik. Bananskalarjobbet kan nog snarare liknas vid bärplockning och där skulle lönegapet bli ännu större om du jämnför svensk bärplockning med norsk bananskalning.
Det är inte märkligare än att svenska ungdomar högaktningsfullt skiter i att plocka lingon och hjortron, till vad de anser är slavlön, medan Thailändare flyger över halva jorden för att slita hund för vad de anser vara bra löner för okvalificerat arbete.
Var har jag påstått det? Sen så har du inte helt rätt i ditt påstående anser jag. Jag tycker att man får bygga sitt påstående på vettiga grunder om det inte ska bli rassestämplat. Folk som samlas i klunga och skanderar att "de där jävla kulturberikarna bara tar jobben, dessutom våldtar de våra svenska flickor" är ganska så omöjliga att placera i något annat fack. Har man däremot en vettigt grundad åsikt och kan motivera varför man inte vill ha hit fler invandrare, då kan det kanske ligga något annat än rasism bakom uttalandet. Men min erfarenhet säger mig att det är ganska få (rent procentuellt) som ogillar invandring av vettiga orsaker om man ser till det stora hela. De flesta ogillar nog helt enkelt utlänningar och deras främmande kultur
Det är ganska sällan man hör Sverigedemokrater prata sansat och lugnt om att invandringen bör saktas ner på grund av den dåligt fungerande integrationsprocessen samt för att vi har fler än vi klarar av att ta hand om. Oftast går argumentationen i stil med "Ut med de jävlarna, håll Sverige svenskt!"...
...
Om våra ungdomar börjar lämna landet, lämnar de när själva avbetalningen ska börja. Just nu är många ungdomar arbetslösa eller lämnar nu landet för att hitta jobb. Detta är fullständigt katastrof och ska åtgärdas omedelbart. Åtgärden är självfallet INTE att plocka hit tusentals kostnader ytterligare.
Vet inte vem du syftar på, men jag håller med Kvax i detta fallet.De lokala utvandrarna på SH har vapen som jag förstår det, så jag skulle nog skruva ner retoriken ett par hekto.
Nu är jag inte helt med, vad är syftet att driva igenom ett maktskifte när man ändå tänker sticka från landet?
Nu är jag inte helt med, vad är syftet att driva igenom ett maktskifte när man ändå tänker sticka från landet?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|