300kmh+ Gixxer Turbo Bakhjulet

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Kommer att göra det nästa år med den nya Hayabusa turbo bara för att!! :D :D :D

Noop, då jag körde 439.05km/h - enkel väg i och för sig - i Ljungby för ngr år sedan med vår moppe som då var sänkt och med kåpor!!:D :D :D

Dock hade vi då drygt ett par kilometer att gasa lite på, en lätt höger för att sedan ge benet i dyga 2.5km vilket resulterade i 439.05km/h, blistrat framdäck samt en medverkan till att en bilist började tro att han stod fickparkerad!! :D :D :D

Vill minnas att den var uppdrevad till dryga 300km/h vilket i mina ögon INTE gör bedriften ett dugg mindre!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Hehe, ja gör det :tummenupp Hade varit skoj. Samkörning till england? :näsblod Jag måste också dit.

Jaså, det var kvickt... :) Jävligt fort... du hade ju i och för sig liiiite längre sträcka att gasa på eftersom du inte började från 0 när du gick ut på 2,5 kilometersrakan (antar att det gick undan redan då :D ), men det är trots det hemskt jävla fort... inte många som gör om det... Blåste det? :D Frank hade ju sina 427 km/h efter endast 1,6 km med stående start, så jag antar att hans hoj accade ganska ordentligt även över mållinjen. Lite beroende på utväxling, men ändå. Undrar hur fort den går om han har några kilometer till :yoparty Jaja.

Vad hade du för bakhjulseffekt på din hoj när du gjorde den repan?

Det klippet vill jag se :fakta ligger det på tuben?

Om inte så kanske det finns någon vänlig själ som kan tänkas lägga upp det!:confused:

Tack på förhand

Letade lite nyss, men det verkar inte som den ligger på youtube. Jag tror att jag hittade den på 200mph.net, men det var för ett år sedan. Ska se om jag kan hitta den igen.

Last edited:

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Letade lite nyss, men det verkar inte som den ligger på youtube. Jag tror att jag hittade den på 200mph.net, men det var för ett år sedan. Ska se om jag kan hitta den igen.
ja gör det vore skit kul att se!

Förresten du Patrik eller nån annan ni vet inte om det finns fler filmer med den här gixxer turbon som tråden från början handlade om?
gick ju ruskigt bra iaf :tummenupp

Last edited:

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Hej!!!

ja gör det vore skit kul att se!

Förresten du Patrik eller nån annan ni vet inte om det finns fler filmer med den här gixxer turbon som tråden från början handlade om?
gick ju ruskigt bra iaf :tummenupp

Jag har några filmer och massa bilder på den. För det är jag som byggt den och precis som Furstenhoff säger att det är han hans gammla kit som lämnar ca:288hk på hjulet men den dagen jag sålde den Sep -07 var den snålt ställd på Ca:240hk...

Känns surt att vara utan den. Men får se vad nästa projekt blir;)

rakovic

Bannad
Gick med
30 Oct 2007
Hoj
2st en 07a och en 08a
Du menar min pärla, den enda KTM 525'an av 2006 års mod som endast gått endast 10 timmar - :D :D :D

/Fürstenhoff.

:tungan ja den ja;) vad ska du ha för att släppa den????:va

vill åka o busa lite jö innan våren kommer o har precis tryckt upp en tröja som det står GÅSRAJDER på hehe:näsblod

nåå??????

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Jag har några filmer och massa bilder på den. För det är jag som byggt den och precis som Furstenhoff säger att det är han hans gammla kit som lämnar ca:288hk på hjulet men den dagen jag sålde den Sep -07 var den snålt ställd på Ca:240hk...

Känns surt att vara utan den. Men får se vad nästa projekt blir;)

Tjenare!
aj ajaj inge bra ... varför sålde du den då ?:confused:
vart kan man hitta filmerna med hojjen då?

mvh//PB

mer bakhjulsfilm..:D

http://www.youtube.com/watch?v=lK55eaPkNiw

Tror detta e ngn från SH men är inte säker..

hehe jäklar de där var inte dåligt :yoparty
finns de inte o ladda ner nån stans istället för o titta på tuben? :tummenupp

mvh//PB

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati