3d projekt - Min egna NSR.

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Padde: japp vet, det är p.g.a att jag bara gör halva hojen, och gör en kopia så den blir dubbel. då blir det lika dant på båda sidpr.. när den är klar ska jag rätta till det..

Rosen: har aldrig klagat.. Har gjort halvt om halvt fotorealistiska fordon och denna ska bli en av dem :) Anledningen till att lack och sånt inte är så snyggt är att jag gör allt sånt efter hojen är klar, annars tröttnar man på att bygga vidare på den. =)

AntiAntonAnt: Det gör du i material-editorn (snabbknapp M).. Där i materialet finns en flik tror jag som det står maps på. Under den finns "reflect". bocka för den, klicka på "none"knappen, och leta upp "raytrace" i listan som kommer upp. därefter kan man välja hur mycket som ska speglas.

golv gör du genom att helt enkelt bara skapar en "plane" som finns i objekt-menyn.
Om du vill kan du adda min msn gurka_00@hotmail.com så kan jag visa mer. Kan även spela in lite filmer som visar hur man får fina skuggor o.s.v.

Chrille: Japp, först måste jag fixa autocad, sen måste jag lära mig det.. gör hellre det i 3ds max. :)

Alla: Tack för alla fina kommentarer. det värmer :)

lite smådetaljer:
5copyjk9.jpg

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Några små saker jag iriterat mig på, själva alvsultet ovan för ljuset e inte alls så spetsigt i verkligheten... annars snyggt jobbat!

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
Luftintaget går inte heller in i ramen! :mattias ...Men annars har du lyckats väldigt bra får jag säga!

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
ser jävligt bra ut! :tummenupp

nu gäller det bara att få den att bli lika fin i värkligheten...

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
!ante: tack för att du sa det, ska rättas till snart.

mc-hjalte: japp kom på det. blandade ihop det med aprilian. det ska också rättas till.

t4pp3r: har svarat på varför det har blivit som det är.. ;)

tack för alla kommentarer.. Här kommer lite fler bilder. Har ännu inte tänkt på lacken så utseendet på bilderna är skit jag vet, men sånt kommer när hojen är klar.. Det som fattas nu är att göra delen vid styrhuvudet och styret klart, backspeglar, kedja, fästen till bromscalipern, slangar, kylardelen bakom framhjulet, nya däck med spår i, stöd, blinkers fram, och bromsskiva med caliper bak.

Kommentera och hitta fel :)

9qp2.jpg

10nx3.jpg

11qk9.jpg

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
-
Snyggt som vanligt, gillar detaljerna på styret bland annat..

Fixa Däcken med.. Så blir det verklighets trognare..

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
tackar :)

jo mönster i däcken ska också dit.

jo jag har med grämt mig över att drevet ser jävligt litet ut, men enligt mitt foto verkar det stämma, fast ska nog göra det större ändå.. så litet kan det inte vara.. renderar en "lacklös" bild just nu, så man får lite bättre översyn på detaljer.. ska bygga vidare på den imorgon och förhoppningsvis få den klar.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
JojjeL skrev:
2390961 tackar :)

jo mönster i däcken ska också dit.

jo jag har med grämt mig över att drevet ser jävligt litet ut, men enligt mitt foto verkar det stämma, fast ska nog göra det större ändå.. så litet kan det inte vara.. renderar en "lacklös" bild just nu, så man får lite bättre översyn på detaljer.. ska bygga vidare på den imorgon och förhoppningsvis få den klar.

Ser det inte ut som om den "lutar" framåt på något sätt? Tycker det ser ut som om den hänger på framhjulet lite.

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
hmm det har jag inte lagt märke till. Nu när du säger det så kanske det stämmer, men jag har bara gjort den efter mina foton så om modellen gör det, så gör min riktiga hoj också det.

Olackade bilder:

12hx4.jpg

13iw0.jpg

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
ingen för tillfället
Hur får man tag i programmet? Kan någon skicka det till mej?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Snyggt som fasen. Men ska där inte vara något i tomrummet framför tanken?

Lägg upp en tråd i "stora" forumet också =)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept