3d projekt - Min egna NSR.

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Fan vad du är duktig jojje :tummenupp
Är du självlärd eller får du lära dig det i skolan?

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
haha tack alla :D

Svanen: okey :) va kul, hoppas du får lite inspiration. Nä jag har inte mätt den. Tekniken med att få den så skalenlig och "exakt" är att man fotar en riktig mc från olika vinklar. Jag fotade min rakt framifrån, rakt bakifrån, rakt från sidan och rakt ovanifrån. Sen har man dem som bakgrund när man gör hojen. Så de 4 fotona är allt jag använt.

jag börjar med att skapa en helt platt yta, sen "drar jag ut" sidorna på den ytan åt olika håll tills det blir en form av den, sen är det bara att finslipa den och skära ut detaljer. Inte så svårt som det verkar faktiskt.

DaWoos: Jag är totalt självlärd sen 3 år tillbaka. Dock börja vi för första gången med att gå en kurs i det i skolan idag, och jag fick inte vara med i gruppen för jag var för bra, så jag ska få specialuppgifter och sedan ansöka om tillfälligt jobb på ett företag.. Det blir min uppgift :p

fler bilder kommer :)

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
JojjeL skrev:
2405635Blablabla BILD

Jag hatar dig. :näsblod Fan vad snyggt jobbat!! Hur lång tid tog den där att rendera? Och ungefär hur många timmar har du lagt ner på henne? Håller på att rendera en halvsjaskig animering mest som ett experiment.. Har tagit en timme nu, ungefär hälften kvar... Segbajs!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Om man ska vara gnällig kanske bakfjädern är i klenaste laget?

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Trashcan: haha :D Renderingstiden står på bilden. 3 h 9 min och 28,3 sek :)

Loy: Mja det är kanske sant. tycker dock inte det är mycket till fjäder på nsr men lite tjockare hade den nock kunnat vara :)

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
JojjeL skrev:
2405635 haha tack alla :D

Svanen: okey :) va kul, hoppas du får lite inspiration. Nä jag har inte mätt den. Tekniken med att få den så skalenlig och "exakt" är att man fotar en riktig mc från olika vinklar. Jag fotade min rakt framifrån, rakt bakifrån, rakt från sidan och rakt ovanifrån. Sen har man dem som bakgrund när man gör hojen. Så de 4 fotona är allt jag använt.

jag börjar med att skapa en helt platt yta, sen "drar jag ut" sidorna på den ytan åt olika håll tills det blir en form av den, sen är det bara att finslipa den och skära ut detaljer. Inte så svårt som det verkar faktiskt.

DaWoos: Jag är totalt självlärd sen 3 år tillbaka. Dock börja vi för första gången med att gå en kurs i det i skolan idag, och jag fick inte vara med i gruppen för jag var för bra, så jag ska få specialuppgifter och sedan ansöka om tillfälligt jobb på ett företag.. Det blir min uppgift :p

fler bilder kommer :)

Fy fan vad gött för dig, du har verkligen talang (enligt mig) :tummenupp

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
JojjeL skrev:
2407490 Trashcan: haha :D Renderingstiden står på bilden. 3 h 9 min och 28,3 sek :)

Loy: Mja det är kanske sant. tycker dock inte det är mycket till fjäder på nsr men lite tjockare hade den nock kunnat vara :)
Vad har du för burk då?

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
:D Vart har du gömt framblinkerserna ?

sitter kanske i speglarna:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...