3st hojar stulna på Falkenberg! 20/9 -08

Status
Ej öppen för fler svar.

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
:tummenupp :tummenupp
..."rutinkontroll"... nästan för bra för att vara sant :D :yoparty

Javisst! :)

I synnerhet som om det är sådana där jävla poliser som gör sitt jobb.... doh!

Men men, det lär alltid finnas folk som gnäller, tex, på att de åker fast för att de körde för fort och tycker att snutar är svin.

Men när båset är tomt och man saknar kon så är det nog bra att ha lite ordningsmakt i tjänst, eller hur ni som whinar över snutarna? :tungan

(och det här är ett allmänt inlägg och inte riktat till Robz specifikt, ba'sattnivet). Och, ja, jag är en gammal grinig farbror. So bite me :tungan

Även om det var en rutinkontroll så var de vakna nog att reagera på att ngt inte var som det skulle och kollade närmare.
 
Last edited:

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Kunde varit kul om några killar gick på rättegången och stirrade lite på killen.:5sure

Jag bor i Varberg och är oxå 39 år. Gissa om man är nyfiken. Klart att jag tänker kika in på tingsrätten om jag kan och kolla vad det är för en fan.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Tror vi saknar alla fakta för att dömma någon för detta ännu. T,ex är den häktade enbart häktad för att ha transporterat de stulna hojarna. Varför, till vem och allt annat som ligger bakom är det ju ännu oklart. Kan vara illa att dra förhastade slutsatser av det lilla som skrivits i tidningarna hittills.

Hoppas att allt löser sig för alla och dom som snodde hojarna ställs till svars.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Tror vi saknar alla fakta för att dömma någon för detta ännu. T,ex är den häktade enbart häktad för att ha transporterat de stulna hojarna. Varför, till vem och allt annat som ligger bakom är det ju ännu oklart. Kan vara illa att dra förhastade slutsatser av det lilla som skrivits i tidningarna hittills.

Hoppas att allt löser sig för alla och dom som snodde hojarna ställs till svars.

Ja, det är naturligtvis fler inblandade i detta än han som körde lastbilen.
 

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
KBA
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Om man de facto kör stöldgods och dessutom erkänner att man vet att det är stöldgods man har på flaket så är man väl knappast helt oskyldig?:va

Vad vet du????
du får väl se. Det finns en värld utanför den som som du fabulerar o fantiserar om oxå. Den kallas verkligheten:arsele
Tänk om det är så att någon har fått ett tips om var hojarna va någonstans och åkte o hämtade dom för att dom rättsmättiga ägarna skulle få tillbaka dom. Så knip. innan du har på fötterna.. För du bara tror!!!!

O visst får man tro men man bör hålla det för sig själv.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vad vet du????
Ni får väl se. Det finns en värld utanför den som som ni fabulerar o fantiserar om oxå. Den kallas verkligheten:arsele
Tänk om det är så att någon har fått ett tips om var hojarna va någonstans och åkte o hämtade dom för att dom rättsmättiga ägarna skulle få tillbaka dom. Så knip. innan du har på fötterna.. För du bara tror!!!!

O visst får man tro men man bör hålla det för sig själv.

Självfallet bara tror jag då jag varken känner killen eller har tillgång till förundersökningen men att öht befatta sig med stöldgods är i lagens mening straffbart.

Har jag uppfattat dig korrekt?:
Så denne nobla herre har alltså fått ett tips om var cyklarna står och helt utan frågor vandrar han in där och hämtar upp dem och kör iväg dem och sen av mirakulös (o)tur blir han stannad i en rutinkontroll på hans väg att returnera dem till Polisens hittegods.

Var det verkligen så det gick till? (Jag hoppas du ursäktar att jag tvivlar)
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Vad vet du????
du får väl se. Det finns en värld utanför den som som du fabulerar o fantiserar om oxå. Den kallas verkligheten:arsele
Tänk om det är så att någon har fått ett tips om var hojarna va någonstans och åkte o hämtade dom för att dom rättsmättiga ägarna skulle få tillbaka dom. Så knip. innan du har på fötterna.. För du bara tror!!!!

O visst får man tro men man bör hålla det för sig själv.

Verkligheten och den eminenta skriften Hallands Nyheter lirar inte, eller vad menar du?
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Javisst! :)

I synnerhet som om det är sådana där jävla poliser som gör sitt jobb.... doh!

Men men, det lär alltid finnas folk som gnäller, tex, på att de åker fast för att de körde för fort och tycker att snutar är svin.

Men när båset är tomt och man saknar kon så är det nog bra att ha lite ordningsmakt i tjänst, eller hur ni som whinar över snutarna? :tungan

(och det här är ett allmänt inlägg och inte riktat till Robz specifikt, ba'sattnivet). Och, ja, jag är en gammal grinig farbror. So bite me :tungan

Även om det var en rutinkontroll så var de vakna nog att reagera på att ngt inte var som det skulle och kollade närmare.

Inser att jag låter som Grinchen/Scrooge här ovan. Har själv, liksom flertalet här, fått inbrott i bilar, saker stulna osv så jag kan relatera. Självfallet är jag skitglad för de som blev bestulna och förhoppningsvis får tillbaka sina hojar i brukbart skick! :yoparty :)
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
Vad vet du????
du får väl se. Det finns en värld utanför den som som du fabulerar o fantiserar om oxå. Den kallas verkligheten:arsele
Tänk om det är så att någon har fått ett tips om var hojarna va någonstans och åkte o hämtade dom för att dom rättsmättiga ägarna skulle få tillbaka dom. Så knip. innan du har på fötterna.. För du bara tror!!!!

O visst får man tro men man bör hålla det för sig själv.

Oj, någon är visst riktigt känslig.

"Fabulerar och fantiserar", alltså är det Boris Jr skriver helt eller delvis utan verklighetsförankring? Nä, dig kan man inte ta på allvar. Tyvärr.

Vad ska diskuteras om man inte får yttra sig om sina tankar?

Edit:Är det inte 16-årsgräns på forumet?
 
Last edited:

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Vad vet du????
du får väl se. Det finns en värld utanför den som som du fabulerar o fantiserar om oxå. Den kallas verkligheten:arsele
Tänk om det är så att någon har fått ett tips om var hojarna va någonstans och åkte o hämtade dom för att dom rättsmättiga ägarna skulle få tillbaka dom. Så knip. innan du har på fötterna.. För du bara tror!!!!

O visst får man tro men man bör hålla det för sig själv.



Kör din farsa lastbil kanske??
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Han som fraktade hojjarna bör ju veta vem han "fick" dom av. Med lite tur berättar han ju detta....
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Tänk om det är så att någon har fått ett tips om var hojarna va någonstans och åkte o hämtade dom för att dom rättsmättiga ägarna skulle få tillbaka dom.

Så skrev Fastway och varför skulle detta vara omöjligt?

Min egen hoj är stulen och vi är flera här som tittar efter den jämt. Låt oss spekulera

1. En av mina polare ser min hoj. Det första han tänker är att denna måste till Benny, eller ett annat säkert ställe. Han ringer mig och jag ber honom om möjligt frakta den till mig. Polisen stoppar honom på vägen hem......
Visst kan det låta otroligt konstigt men inte omöjligt.

2. Någon ringer mig ang, min hittelön. Jag har själv ingen möjlighet att fixa hem hojen eller ens åka och kolla just då om det är den men det är akut så jag ringer en polare som har lastutrymme, skåpbil eller släp. Han åker till anvisad plats och konstaterar att hojen är min. "Hittelön" betalas ut och hojen lastas men något vittne ser det och ringer polisen. På väg till mitt garage så stoppas min polare av polis och soppan är ett faktum.

Visst kanske oxå kan låta märkligt hos vissa men vet själv med mig att det är absolut ett sätt som jag hade fixat hem min hoj på.

Det viktiga är bara att vara lite öppen i det hela. Det kan vara helt fel uppgifter som kommit fram som gör att alla spekulationer är felaktiga. De 3 som vet bäst är hojägarna och dom har förmodligen ingen möjlighet att uttala sig just nu eftersom utredningen pågår vilket skulle förklara att dom inte själva postat och varit skitglada etc för att cyklarna är tillbaks.
Vi får helt enkelt vänta och se, men döm ingen bara för en enda mening i en lokal tidning, det behöver ju inte vara sant........
 
Last edited:

Ninjaextreme

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Varberg
Hoj
Kawasaki ZX10
En sak som dock förbisetts är att de som 'ägde' hojarna senast själva riggat hela grejen. Det finns personer som försökt göra FB på saker och sedan skrivit ner och varit förbannade och utlyst hot mot de som gjort det på olika forum för att själva verka oskyldiga, dock utan lysande resultat.
Eftersom jag har kännedom och kan bidraga med egen erfarenhet, så kan den häktade omöjligt utfört kuppen ensam.
Det kan ju vara så att den personen som sitter häktad eventuellt berättar hur det hänger ihop för ordningsmakten.
Den där lynchmobben hade dock varit intressant att bevittna, väl öga mot öga med förövaren hamnar man i ett helt annat läge...
-Verkligheten kallas det.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
En sak som dock förbisetts är att de som 'ägde' hojarna senast själva riggat hela grejen. Det finns personer som försökt göra FB på saker och sedan skrivit ner och varit förbannade och utlyst hot mot de som gjort det på olika forum för att själva verka oskyldiga, dock utan lysande resultat.
Eftersom jag har kännedom och kan bidraga med egen erfarenhet, så kan den häktade omöjligt utfört kuppen ensam.
Det kan ju vara så att den personen som sitter häktad eventuellt berättar hur det hänger ihop för ordningsmakten.
Den där lynchmobben hade dock varit intressant att bevittna, väl öga mot öga med förövaren hamnar man i ett helt annat läge...
-Verkligheten kallas det.

FB är aningen svårt att tro på då åtminstone en av hojarna inte var försäkrad. Tror inte heller att de andra 2 får nåt på förs. då grejorna inte var inlåsta i garage.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top