3st hojar stulna på Falkenberg! 20/9 -08

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fett! Värsta deckargåtan med anklagelser, folk som skylelr ifrån sig, snack om insiderjobb eller försäkringsbedrägeri....
 

Ninjaextreme

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Varberg
Hoj
Kawasaki ZX10
FB är aningen svårt att tro på då åtminstone en av hojarna inte var försäkrad. Tror inte heller att de andra 2 får nåt på förs. då grejorna inte var inlåsta i garage.

Mycket är spekulationer som sagt.
Men varför lämnar man en sporthoj, utan försäkring i ett olåst garage?
-Det är ju som att lägga sig på en surfbräda utanför SanFransisco... -Serverat
Fast det kanske är lite som att gräva sin egen grav att gå till ett försäkringsbolag med något som man råkat snubbla över billigt?
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Mycket är spekulationer som sagt.
Men varför lämnar man en sporthoj, utan försäkring i ett olåst garage?
-Det är ju som att lägga sig på en surfbräda utanför SanFransisco... -Serverat
Fast det kanske är lite som att gräva sin egen grav att gå till ett försäkringsbolag med något som man råkat snubbla över billigt?

Det blir ju rätt jobbigt om man skall hem och låsa in hojen varje kväll 50 mil bort när man är på tävling...
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Mycket är spekulationer som sagt.
Men varför lämnar man en sporthoj, utan försäkring i ett olåst garage?
-Det är ju som att lägga sig på en surfbräda utanför SanFransisco... -Serverat
Fast det kanske är lite som att gräva sin egen grav att gå till ett försäkringsbolag med något som man råkat snubbla över billigt?

Om du läser hela tråden och kollar i vilken del av forumet den ligger i så inser du att det handlar om 3 racehojar som stals på en tävling.
 

Tommy.exe

Guest
Mycket är spekulationer som sagt.
Men varför lämnar man en sporthoj, utan försäkring i ett olåst garage?
-Det är ju som att lägga sig på en surfbräda utanför SanFransisco... -Serverat
Fast det kanske är lite som att gräva sin egen grav att gå till ett försäkringsbolag med något som man råkat snubbla över billigt?

Läs tråden, ta en titt på vad du skriver och reflektera lite. Att dom skulle ha gjort det själva är väl knappast ett realistiskt alternativ? Kom igen nu....
På tävling använder ju killarna de faciliteter som finns tillgängliga.
Har det tills nu dessutom varit en fredad zon utan inbrott och stölder kan jag helt förstå avsaknad av försäkringar(KAN man försäkra racehoj mot stöld? En med kryssad ram eller oregistrerad import alltså.) och lås. Inget har hänt innan.. alltså.. inget kommer att hända. (Jag är inte insatt i racingvärlden ö.h.t men tycker knappast att det luktar hund om det här.)

Däremot kan jag hålla med om att att saker och ting kan förefalla vara på ett helt annat sätt än vad dom verkligen är i många fall. Man ska alltid vara kritisk i sin bedömning oavsett vad folk försöker slå i "en". Generellt menar jag nu alltså.....
 
Last edited:

Ninjaextreme

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Varberg
Hoj
Kawasaki ZX10
Har läst HELA tråden, vet vilket forum jag är i. Enbart spekulationer.
Hur kommer det sig att två av dem var försäkrade då? Men inte den tredje? Det går ju inte att försäkra racehojar... !? -Dööh
Jag vet mycket väl vad det handlar om och hur faciliteterna där stölden ägde rum används och inte. Inget rimmar av vad ni skriver ändå.
Enbart spekulationer!
 

Tommy.exe

Guest
Har läst HELA tråden, vet vilket forum jag är i. Enbart spekulationer.
Hur kommer det sig att två av dem var försäkrade då? Men inte den tredje? Det går ju inte att försäkra racehojar... !? -Dööh
Jag vet mycket väl vad det handlar om och hur faciliteterna där stölden ägde rum används och inte. Inget rimmar av vad ni skriver ändå.
Enbart spekulationer!


2 kanske var svensksålda och försäkrade innan avställning och den tredje var köpt klotad av förs.bolag?? Nu spekulerar jag för jag har ingen aning....

Vad är det som inte rimmar? Förklara gärna i hövlig ton för ja kan åxå bli otrevlig om det ska vara på det viset.
 

Ninjaextreme

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Varberg
Hoj
Kawasaki ZX10
2 kanske var svensksålda och försäkrade innan avställning och den tredje var köpt klotad av förs.bolag?? Nu spekulerar jag för jag har ingen aning....

Vad är det som inte rimmar? Förklara gärna i hövlig ton för ja kan åxå bli otrevlig om det ska vara på det viset.


Oxå!? -man kan väl inte bli något som man redan är?

Tänker ändå inte berätta det för dig...
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Tonen i tråden börjar spåra ur, ska vi stänga av tråden?

Ja ....det börjar bli dags för det nu.

Inte många av de senaste inläggen som berört trådskaparens andemening,
så det är inte bara tonen, utan även innehållet.

KentW
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top