Jag är väldigt intresserad av att köpa en 4 hjuling men när jag väl hittar en som jag gillar så är den inte reggad för att köra på vägar med. Nu undrar jag vad det är som bestämmer om en 4 hjuling får köras på vanlig väg eller inte? hoppas någon vet 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dee_cati skrev:2126287Det är upp till tillverkaren av 4-hjulingen att bygga den så att det går att regga den för tex svenska marknaden.
Tex cbw250's (skyhawks mfl) är bygga för svensk trafik vilket innebär blinkers, tuta, hel/halvljus, godkänd bullernivå, godkända bromsar, avgasutsläpp mm.
En raptor tex är inte byggd för svensk trafik men ändå finns det ett fåtal som är gatgodkända, hur det är möjligt vet jag ej. Där har du ett effekt kontra vikt-förhållande som kan vara svårt att ha att göra med om du ska få den godkänd för egen hand. Även bullernivån är svår.
Annars har du ju en 450 som är gatlegal, dinli eller vad den nu heter. Riktigt billig om du frågar mig, ca 60 blås för en sådan som har mycket pulver och är fullstor jämfört med skyhawks mfl som är skala 1:2 typ.....
Jag ser nu att mitt svammel antagligen inte gjorde dig ett dugg klokare men ring en importör och hör med dom istället.
Nja, ungefär i de trakterna det ligger om man vill ha gatreggat.Dee_cati skrev:2126926Bra utbud men det var inga dåliga överpriser![]()
Esquire skrev:2127262Nja, ungefär i de trakterna det ligger om man vill ha gatreggat.
Men 76500kr för en LT-Z 400 -06 och 101900 för en LTR 450 -06? Är verkligen 450 så mycket vassare? Visst, 20kg lättare och insprutning. Men 400an delar väl många motordelar med DR-Z 400 (E/S/SM)?
http://www.atvcenter.se/
http://www.denadaoffroad.se/
Svanen skrev:2126562Testkörde en Arctic Cat 650 H1.
Jävlar vilken fyrhjuling![]()
Det är en arbetsmaskin men hade endå inga som hellst problem med gasres!
Tjöp den!
Runt 115000kr![]()
Snorkis skrev:2125937Jag är väldigt intresserad av att köpa en 4 hjuling men när jag väl hittar en som jag gillar så är den inte reggad för att köra på vägar med. Nu undrar jag vad det är som bestämmer om en 4 hjuling får köras på vanlig väg eller inte? hoppas någon vet![]()
Heavyload skrev:så får man köra i max 80km/h
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning