Mavve skrev:
Skriver du så för att du inte förstår innebörden av ordet "mord"?
De dog i en trafikolycka som ungraren var ansvarig för.
Det dör mer än en varje dag i trafiken ju. I de flesta fallen är droger eller alkohol inblandat.
Om man medvetet sätter sig i ett fordon där man vet att man är förbjuden att framföra det för att ens förmåga försämras avseevärt att framför frodonet och att man kan ställa till med allvarliga olyckor bör man dömas för mord om man kör ihjäl nån annan!!! Rätt o slätt, va fan i helvete är detta för dumheter, skall jag kunna supa mig packad och köra ihjäl folk till höger o vänster och sen få ynka 4 år för att jag är vållande till annans död? Vållande av annans död är mer ett misstag grovt eller inte. Rattfylla bör hamna under mord, för det är precis vad idioten gjort, han har mördat 5 människor, för han var mycket väl medveten om vad som kunde hända och att riskerna är stora.
Sen nån som yttra sig om sina fina kunskaper i lag o annat, jag bryr mig inte om vad du kan o inte, jag tycker Sveriges lagar suger.
Vad vet jag om det undrar du, mycket mer än du anar, varför behöver jag inte ta upp här!!!!