4 janos för den ungerske rattfyllerimördaren i Svedala

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Zoidberg skrev:
Då likställer du ju handlingen med det som idag enl lagen kallas mord, ...är det bra ? ..eller ska vi döpa om det till supermord, eller superdupermord ?

Man kan döpa om det till jättemord :rolleyes:
Eller att dråp blir omord. Fast det borde kanske vara motsatsen? :va

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Mavve skrev:
Du vet inte vad du pratar om förrens du hamnar i en situation där du är vållande till annans död och verkligen, verkligen inte ville det.

Tänk om du kör ihjäl din flick-/pojkvän på bågen för att du tänkte stila med en wheelie eller för att du inte klarar av en kurva pga. att du inte kna hantera din hypersexa.
Ska du då dö för det efter du kommer ut från sjukhuset med brutet ben?
du kan verkligen dra det till ytterligheter ... svaret har jag redan gett.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
inte särskilt mord
hyfs mord
ganska mord
mord
väldigt mord
jättemord
mord to the max

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
brinckis skrev:
det är viktigt för att inte få onödiga påhopp.

olycker händer det kommer man aldrig kunna förhindra men att försvara berusade trafikanter med ... det va inte meningen eller han kommer må så dåligt. Människorna han kört ihjäl kommer inte bli mindre döda för han är ledsen eller inte menade det. Han va ju för f*n berusad = ej olycka.

Är det en semantisk diskussion du är ute efter?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Zoidberg skrev:
Då likställer du ju handlingen med det som idag enl lagen kallas mord, ...är det bra ? ..eller ska vi döpa om det till supermord, eller superdupermord ?
japp jag likställer det med mord. det tycker jag att det är. ser ingen skillnad på att slå ihjäl någon som att köra berusad och köra ihjäl någon. båda var troligtvis inte ute för att döda men någon dog av deras handlingar.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
brinckis skrev:
japp jag likställer det med mord. det tycker jag att det är. ser ingen skillnad på att slå ihjäl någon som att köra berusad och köra ihjäl någon. båda var troligtvis inte ute för att döda men någon dog av deras handlingar.

Du kan ju inte bara hitta på bäst du vill, det är som att jag skulle vidhålla att en apelsin är en banan.

edit: eller att enya är rave för dig

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Slår man ihjäl någon har man haft tid att fundera vad man sysslar med och det krävs nåt extra för att slå så många gånger för att nån ska dö så det kan man inte jämföra med att köra lastbil på fyllan och hamna på andra sidan av vägen o sedan krocka.

En apelsin kan vara en banan, för hur vet man att det INTE är en banan EGENTLIGEN? :hihi

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Chris Ash skrev:
Vadå "nöjd"? Konstigt formulerad fråga. Jag är "nöjd" med de åtgärder som minskar brottsligheten, tyvärr så kör Sverige den hårda linjen sen ett antal år tillbaka vilket inte har fått positiv effekt, precis som väntat.
vilken JÄVLA hård linje????

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honkiie skrev:

nej :lol
Det där palla jag inte :rofl :rofl :rofl
hahahahahahaha, döööööööör

PS. Ska honkiie dömas för mord om jag dör nu? :3freak

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
honkiie skrev:
Du kan ju inte bara hitta på bäst du vill, det är som att jag skulle vidhålla att en apelsin är en banan.

får jag inte berätta hur jag ser på det? vad skall man ha ett forum till om alla skall tycka likadant och absolut inte ha en egna uppfattning om saker och ting. Jag har (tycker jag iallafall) varit väldigt tydlig med att skriva att det är JAG som tycker så här och inte att det ÄR så här. Att mord och vållande till annans död inte är samma sak förstår jag också, det är inte det jag vill påstå heller. Jag säger ju bara att JAG tycker att folk som kör ihjäl någon berusad borde dömd som mord. Inte supermord eller något annat fyndigt påhitt.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu kom vi fram till att det skulle kallas jättemord.....

Jag tycker rätt och det jag tycker... ja, det ÄR så :tungan

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
brinckis skrev:
får jag inte berätta hur jag ser på det? vad skall man ha ett forum till om alla skall tycka likadant och absolut inte ha en egna uppfattning om saker och ting. Jag har (tycker jag iallafall) varit väldigt tydlig med att skriva att det är JAG som tycker så här och inte att det ÄR så här. Att mord och vållande till annans död inte är samma sak förstår jag också, det är inte det jag vill påstå heller. Jag säger ju bara att JAG tycker att folk som kör ihjäl någon berusad borde dömd som mord. Inte supermord eller något annat fyndigt påhitt.
...tycker det verkar som att du alltså inte tycker avsikt ska spela någon roll. Och varför ska du då inte dömas till mord om du slangar av din brutta så att hon lämnar in ? Hennes anhöriga hade troligen betraktat dig på samma vis som du betraktar chaffisen !

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mavve skrev:
Skriver du så för att du inte förstår innebörden av ordet "mord"?

De dog i en trafikolycka som ungraren var ansvarig för.

Det dör mer än en varje dag i trafiken ju. I de flesta fallen är droger eller alkohol inblandat.
Om man medvetet sätter sig i ett fordon där man vet att man är förbjuden att framföra det för att ens förmåga försämras avseevärt att framför frodonet och att man kan ställa till med allvarliga olyckor bör man dömas för mord om man kör ihjäl nån annan!!! Rätt o slätt, va fan i helvete är detta för dumheter, skall jag kunna supa mig packad och köra ihjäl folk till höger o vänster och sen få ynka 4 år för att jag är vållande till annans död? Vållande av annans död är mer ett misstag grovt eller inte. Rattfylla bör hamna under mord, för det är precis vad idioten gjort, han har mördat 5 människor, för han var mycket väl medveten om vad som kunde hända och att riskerna är stora.

Sen nån som yttra sig om sina fina kunskaper i lag o annat, jag bryr mig inte om vad du kan o inte, jag tycker Sveriges lagar suger.

Vad vet jag om det undrar du, mycket mer än du anar, varför behöver jag inte ta upp här!!!!

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mavve skrev:
Slår man ihjäl någon har man haft tid att fundera vad man sysslar med och det krävs nåt extra för att slå så många gånger för att nån ska dö så det kan man inte jämföra med att köra lastbil på fyllan och hamna på andra sidan av vägen o sedan krocka.

En apelsin kan vara en banan, för hur vet man att det INTE är en banan EGENTLIGEN? :hihi
har man supit sig packad så har man haft tid att tänka att man ej bör köra heller!!!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
brinckis skrev:
nej, du förstår inte, Ash snubben har ju rätt i allt, har du inte förstått det än??
Kul en dagnär verkligheten ger han en sån fet smäll på käften så han kniper igen:)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vad ska man ha för straff om man slangar in i en folkmassa? nAkcskÅt DIREKCTT?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept