4 Stulna hojar, tjuvar & garageinbrott

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Släng upp ett kontonummer då jag vill bidra med en liten slant för självrisken till den stackaren som blev ofrivilligt inblandad... Slanten är inte stor men om fler hänger på så blir det inte så dyrt för dig...

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag tycker, dvs mitt personliga tycke här (den som inte gillar idén kan äta skit), att vi som community här borde ta på oss den självrisken (med risk för att sätta igång en kavalkad av wannabes som begår idiothandlingar på jakt efter APOR). Det är efter allt vi som community som drar nytta av att såna som du på egen tid och bekostnad gör det ni gör, därför tycker jag att vi borde visa att vi stödjer dig.

Precis min tanke!!! Wonderwizard är en hjälte som ställer upp och inte låter dräggen vinna! Den riktiga "Batman" som skrider fram i natten och kämpar för rättvisan!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

PM:a ditt kontonummer så ska du LÄTT få en slant till självrisken! :yoparty

Riktigt jävla bra jobbat! :Bugar:Bugar

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Basebollträ provocerar lite väl mycket, bättre att ha något sådant här i handen. Lättare att förklara för Harry Haffa också.

MAGLITE.gif

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Fy fan vad bra,jag tycker att ni ska samlas ett par stycken hemma hos dig under en helg och lattja med dessa banan ätande idioter.

Hoppas nån ger dom en läxa hårdare än en smäll på fingrarna som dom får som "straff" av vårat rättssystem.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag ställer mig också på kö för att hjälpa till med självrisken! Mycket bra jobbat! :tummenupp

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Hoj
Gsxr 750 -08
Joinar hyllningskören och bidrar gärna till självrisken!

Medborgargarden är ju inte så populärt men det finns lagliga varianter också, ibland kan det räcka långt att rent fysiskt visa att man inte är ensam utan att uppbackning (med diverse sportutrustning) finns tillgänglig vid behov. Uppstår en sån situation är det bara att pm:a! Kanske skapa telefonkedja?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Joinar hyllningskören och bidrar gärna till självrisken!

Medborgargarden är ju inte så populärt men det finns lagliga varianter också, ibland kan det räcka långt att rent fysiskt visa att man inte är ensam utan att uppbackning (med diverse sportutrustning) finns tillgänglig vid behov. Uppstår en sån situation är det bara att pm:a! Kanske skapa telefonkedja?

Har tjatats innan men envarsingripande har vi alla rätt att genomföra:tummenupp

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Hoj
Gsxr 750 -08
Har tjatats innan men envarsingripande har vi alla rätt att genomföra:tummenupp

Vill inte vara kinkig nu eftersom vi står på samma sida men en förutsättning för envarsingripande är att det är på färsk gärning... Alltså vid tillgreppet av fordonet då besittningen rubbas. Om en tjuv i ett senare läge har en hoj i sin besittning får inte hojen tas tillbaka eller tjuven gripas... Men vafan, motanmälan är inte trolig och dessutom får man ju iaf alltid försvara sig och gossar som snor hojar brukar ju inte vara svåra att provocera till en attack varpå man kan bryta ner dem och sitta på dem tills polisen kommer... :smasha

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Vill inte vara kinkig nu eftersom vi står på samma sida men en förutsättning för envarsingripande är att det är på färsk gärning... Alltså vid tillgreppet av fordonet då besittningen rubbas. Om en tjuv i ett senare läge har en hoj i sin besittning får inte hojen tas tillbaka eller tjuven gripas... Men vafan, motanmälan är inte trolig och dessutom får man ju iaf alltid försvara sig och gossar som snor hojar brukar ju inte vara svåra att provocera till en attack varpå man kan bryta ner dem och sitta på dem tills polisen kommer... :smasha

Givetvis kan man inte bete sig som vilken vigilante som helst speciellt om man inte sett själva brottsögonblicket men vi får alla förhindra brott som ger fängelse. Lite lurigt men mycket intressant att man som privatperson i många fall får göra mer än någon som har tex vaktförordnande. Edit en vakt kan ju göra envarsingripande också som privatperson.

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
imponerad av all din kraft tid och energi du lagt ner på detta! *TÄNK* om det fanns fler som du... Det skulle inte finnas en endaste jävla idiot som höll på att stjäla från andra...

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Busa 650-08 & superduke
Har ett tips som gör att dessa APOR kommer bli påmind varje gång dom går förbi ditt hus eller ägodelar.
Köp en kolsyrepistol och häll i grovsalt i pipan isället för kulor och skjut den j...en, vet han inte vad sveda är innan så vet han det sen!

Ännu bättre är o ta en hagelbössa o tömma patronen på bly (ta hjälp av proffs) och även där ersätta med grovsalt. Det rekomederas att skjutas i ryggen på APAN för att skydda ögonen på den lille stackaren.

Detta har min egen far fått erfara i sin ungdom efter att dom pallade äpplen hos "fel" person, han blev skjuten i röven! min farmor fick sedan plocka ur det som va kvar från det upplösta saltet med pinsett.

Snacka om att strö salt i såren:tungan

Allstaar

Guest
Jävlar vad nice gjort! Har aldrig tänkt tanken med att kolla hojar på det sättet du skrev ovan. Men vart fan bor du? Antingen i en mindre ort där det är lätt att lokalisera eller så är du sjukt uppmärksam.

Jag hade lätt avbrutit samlag och sprungit ned naken om någon försökt sno min hoj. Hade nog blivit straffknull på plats utan benådning.

Fy fan för efterblivna socbidragare som ska ta andras saker för hårt arbetade pengar.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka