4-takt, vad rekommenderar ni?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skulle nog sikta på en varadero, den är iaf bekväm, och praktisk om man har sido väskor (eller top box, men det är fulare). snabb är den inte, men det är ingen 125cc 4t. och cbr är ju liten, obekväm, och inte praktisk, ser urlöjlig ut då den är så klent byggd.

kort fattat, varadero är ju iaf ett nytto fordon, medans cbr bara är en patetisk liten "wannabe" cyckel.

cbr:en är lite som de där "kit car" bilarna, som ser ut som en ferrari, fast med ford fiesta motor, bara att den ser klenare ut också...

vill du ha en rolig cyckel är ju 2T ända valet, i ditt fall skulle jag sattsa på en NSR/TZR modell äldre, då kan man köra ganska långt på mellan skillnaden mot en nyare 4T cyckel.

Fan, miton är ju fruktansvärt långsam, vad är inte en cbr på 1/3 av effekten.
 

simonnr22

Guest
Skulle nog sikta på en varadero, den är iaf bekväm, och praktisk om man har sido väskor (eller top box, men det är fulare). snabb är den inte, men det är ingen 125cc 4t. och cbr är ju liten, obekväm, och inte praktisk, ser urlöjlig ut då den är så klent byggd.

kort fattat, varadero är ju iaf ett nytto fordon, medans cbr bara är en patetisk liten "wannabe" cyckel.

cbr:en är lite som de där "kit car" bilarna, som ser ut som en ferrari, fast med ford fiesta motor, bara att den ser klenare ut också...

vill du ha en rolig cyckel är ju 2T ända valet, i ditt fall skulle jag sattsa på en NSR/TZR modell äldre, då kan man köra ganska långt på mellan skillnaden mot en nyare 4T cyckel.

Fan, miton är ju fruktansvärt långsam, vad är inte en cbr på 1/3 av effekten.

Hehe jag okej ;).... men e verkligen miton långsam :O:O
 

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Själv anser jag att varaderon är overkillpris för en fyrtaktaren när man får samma driftsäkerhet för nästan hälften av penningen.
Den bästa fyrtaktaren om man räknar med alla kostnader och pilltid på dom så är CBR:en bäst.

Jag anser dock att den suger till allt annat än transport men det klargjorde vi över msn.
När jag först kom till denna sida så var jag på jakt efter en motorcykel som var billig i drift men ändå snygg och inte för dyr i inköpspris.(inte värt att lägga ut så mycket pengar då man byter hoj om ett år.)

CBR:en var då bäst i min mening och jag hade fått veta att den var smal sen alla dessa debatter om att den såg ut som en cykel eller ej.(Läs däcken)
När jag först såg den så blev det en besvikelse. den var otroligt liten både höjd och bredd.

Första veckan var den dock kul att köra när man fortfarande var ovan den. Redan nu så är jag less på dess topphastighet och acceleration. Som någon skrev fyrtaktare gör 100+/- 10 km/h.
Vill byta men jag biter ihop och tänker snälla tankar om att den drar bara ~0.3 L/milen också och att jag byter upp mig nästa år.
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13


cbr bara är en patetisk liten "wannabe" cyckel.cbr:en är lite som de där "kit car" bilarna, som ser ut som en ferrari, fast med ford fiesta motor, bara att den ser klenare ut också...

Fan, miton är ju fruktansvärt långsam, vad är inte en cbr på 1/3 av effekten.

HAHHAHA fyfan patetiskaste jag läst på länge.
Så mito är ingen wannabe hojj då? Näjj Näjj, bara en renodlad kopia av en värsting hojj och låter som en moppe.
Fäll ner pungen och landa är mitt råd!
 
Last edited:

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R

kort fattat, varadero är ju iaf ett nytto fordon, medans cbr bara är en patetisk liten "wannabe" cyckel.

cbr:en är lite som de där "kit car" bilarna, som ser ut som en ferrari, fast med ford fiesta motor, bara att den ser klenare ut också...

vill du ha en rolig cyckel är ju 2T ända valet, i ditt fall skulle jag sattsa på en NSR/TZR modell äldre, då kan man köra ganska långt på mellan skillnaden mot en nyare 4T cyckel.

Fan, miton är ju fruktansvärt långsam, vad är inte en cbr på 1/3 av effekten.

HAHAHHAA, du är en riktig lirare du! :tummenupp
För att kontra, du kallar cbr'n för en "kit car" som ser ut som en ferrari fast med ford motor? vafan är din moppe då? Jorå, det skall jag berätta för dig. "Cagiva Mito Är LiThE SomM^ DeDäRa DuccCaTi MoWtorcykLarna, fassst meHd moPeedDmotoR". Lägg ner vafan!

Ingen "sport" 125cc är väl som en ferrari i den jämförelsen? Men för att vara lite mer on topic, är du ute efter mycket effekt och bra prestanda är det utant vekan en 2-taktare du skall köpa. Är det dock en underhållsfri hoj som är billig att äga du vill ha, skall du satsa på en CBR t.ex. Och nej, man blir inte dragen av en moppe med en CBR, den går inte så dåligt som man får uppfattningen av här på SH.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
HAHAHHAA, du är en riktig lirare du! :tummenupp
För att kontra, du kallar cbr'n för en "kit car" som ser ut som en ferrari fast med ford motor? vafan är din moppe då? Jorå, det skall jag berätta för dig. "Cagiva Mito Är LiThE SomM^ DeDäRa DuccCaTi MoWtorcykLarna, fassst meHd moPeedDmotoR". Lägg ner vafan!

Ingen "sport" 125cc är väl som en ferrari i den jämförelsen? Men för att vara lite mer on topic, är du ute efter mycket effekt och bra prestanda är det utant vekan en 2-taktare du skall köpa. Är det dock en underhållsfri hoj som är billig att äga du vill ha, skall du satsa på en CBR t.ex. Och nej, man blir inte dragen av en moppe med en CBR, den går inte så dåligt som man får uppfattningen av här på SH.

Jo, men i 125cc sammanhang, oberoende vilken sport 125 man köper är det ju lite "wannabe" i det hela, men en mito kan man ju iaf acca ifrån de flesta vanliga bilar upp i en sådär 130km/h (fast sen petar man i 5:an, och skiten dör). Jag menade att miton iaf ser ut som en motorcyckel, medans det finns mopeder som ser mer vuxna ut än cbr:en...

HAHHAHA fyfan patetiskaste jag läst på länge.
Så mito är ingen wannabe hojj då? Näjj Näjj, bara en renodlad kopia av en värsting hojj och låter som en moppe.
Fäll ner pungen och landa är mitt råd!

Men hallå, inse fakta! Ducati 916 är ingen värsting hoj.
 
Last edited:

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Jo, men i 125cc sammanhang, oberoende vilken sport 125 man köper är det ju lite "wannabe" i det hela, men en mito kan man ju iaf acca ifrån de flesta vanliga bilar upp i en sådär 130km/h (fast sen petar man i 5:an, och skiten dör). Jag menade att miton iaf ser ut som en motorcyckel, medans det finns mopeder som ser mer vuxna ut än cbr:en...



Men hallå, inse fakta! Ducati 916 är ingen värsting hoj.

HAHHA, ja för du lär ju inte röra en min om du skulle hoppa på en sådan o gasa iväg. Den går ju som vilken mito som helst...

Herrejävlar...:pannkyss
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hehe jag okej ;).... men e verkligen miton långsam :O:O

Jepp, visst, ~30 hk i en lätt trimmad mito, är tillräkligt för att skrämma skiten ur en den första helgen eller så, då man är van med moppe (eller i mitt fall, bilskolans 4t 125:a), och känns rätt så rapp den första månaden eller två. Men ack, efter ca:4 månader, och en sådär 3000km, känns den rätt slö, specciellt när folk man känner kör busa (*host*25kw*host*).

Så nej, 30hk är inte mycket att hänga i julgranen, men 12-13 är bara sorgligt. en nolla till tack!

HAHHA, ja för du lär ju inte röra en min om du skulle hoppa på en sådan o gasa iväg. Den går ju som vilken mito som helst...

Herrejävlar...:pannkyss

Jag skulle högst troligt skita ner mig, men jag har kass mage, så det räknas inte. :tummenupp
 
Last edited:

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Jo, men i 125cc sammanhang, oberoende vilken sport 125 man köper är det ju lite "wannabe" i det hela, men en mito kan man ju iaf acca ifrån de flesta vanliga bilar upp i en sådär 130km/h (fast sen petar man i 5:an, och skiten dör). Jag menade att miton iaf ser ut som en motorcyckel, medans det finns mopeder som ser mer vuxna ut än cbr:en...



Men hallå, inse fakta! Ducati 916 är ingen värsting hoj.

Du accar säkert ifrån de flesta bilar upp till 100kmh, det är ytterst roligt för dig må jag säga. :) Dock är dina "argument" i ditt förra inlägg, ren "bullshit" helt tagna från luften, en mito är ju, om möjligt, nästan mer patetisk än CBR'n ur det sättet du beskriver det. Hela den där "kit-car" grejen, som du så fint beskriver det, är ju 100ggr värre med en Mito. Att efterlikna ett Ducati, fast med 125cc motor, och ljudet av en moped. det är väl "kit-car" om nåt? ;)

Att varaderon skulle vara en hoj att välja framför CBR'n för att den "är ju iaf ett nyttofordon jämfört med den patetiska wanabee CBR'n", är också helt felaktigt. Jag man med glädje berätta för dig att en CBR går att köra till brudar med, åka till köpcentrumet med, åka & bada med, åka till polare osv osv. Fungerar kanon, perfekt om man inte vill åka på något som ser ut som en sk "touringhoj" vid 17-års ålder. För "touringhoj" vore ju synd att skriva, den är ju också bara en "kit-car", eller hur? ^^

Sen att miton mer ser ut som en "rikCtig moWtorCywkeL" håller jag däremot med om. :) Även att 2-taktare är det man skall ha om man är ute efter effekten, som jag skrev i mitt förra inlägg.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Du accar säkert ifrån de flesta bilar upp till 100kmh, det är ytterst roligt för dig må jag säga. :) Dock är dina "argument" i ditt förra inlägg, ren "bullshit" helt tagna från luften, en mito är ju, om möjligt, nästan mer patetisk än CBR'n ur det sättet du beskriver det. Hela den där "kit-car" grejen, som du så fint beskriver det, är ju 100ggr värre med en Mito. Att efterlikna ett Ducati, fast med 125cc motor, och ljudet av en moped. det är väl "kit-car" om nåt? ;)

Att varaderon skulle vara en hoj att välja framför CBR'n för att den "är ju iaf ett nyttofordon jämfört med den patetiska wanabee CBR'n", är också helt felaktigt. Jag man med glädje berätta för dig att en CBR går att köra till brudar med, åka till köpcentrumet med, bada med, åka till polare osv osv. Fungerar kanon, perfekt om man inte vill åka på något som ser ut som en sk "touringhoj" vid 17-års ålder. För "touringhoj" vore ju synd att skriva, den är ju också bara en "kit-car", eller hur? ^^

Sen att miton mer ser ut som en "rikCtig moWtorCywkeL" håller jag däremot med om. :) Även att 2-taktare är det man skall ha om man är ute efter effekten, som jag skrev i mitt förra inlägg.

Äh, mito kom före ducati med samma design har jag för mig.

Och nej, inte så kul, men roligare än att hamna i diesel röken...
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Äh, mito kom före ducati med samma design har jag för mig.

Och nej, inte så kul, men roligare än att hamna i diesel röken...

"In 1994 the bike was restyled by Massimo Tamburini with similar lines to the then new Ducati 916 (a design he also penned). The similarity is particularly visible in the front and rear fairings." - Nej, mito var inte först. :)

Nejdu, fast vem kör i dieselröken? ;)

Nu lägger vi ner detta, leder inte till något iaf. Puss! :pannkyss
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
"In 1994 the bike was restyled by Massimo Tamburini with similar lines to the then new Ducati 916 (a design he also penned). The similarity is particularly visible in the front and rear fairings." - Nej, mito var inte först. :)

Nejdu, fast vem kör i dieselröken? ;)

Nu lägger vi ner detta, leder inte till något iaf. Puss! :pannkyss

Dom säger ju: "never argue with an idiot, they'll just drag you down to their level, and beat you with experience."

Så ja, det är nog bäst att du ger upp medans du fortfarande kan. :tungan
 

simonnr22

Guest
Haha nu blev det ju lite tjaft :p.. Det var inte meningen, jag vill bara veta vad ni tyckar och reckommenderar för 4t. :)
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
om det ska vara sporthoj och 4t så finns det väl bara typ cbr o lifan, svårt val i så fall
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
om det ska vara sporthoj och 4t så finns det väl bara typ cbr o lifan, svårt val i så fall

Hyosung GT125R finns, den ser mer fullvuxen ut än CBR, och har fulla 11kw, i sin V-twin. ända problemet är ju igentligen märket, men om jag skall vara ärlig, så skulle jag välja den över en cbr alla gånger.

Edit: http://www.hyosung.co.uk/detail.php?id=7#
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top