simonnr22
Guest
köp en cbr då
okok Är det den som e "bäst" om man ska 4t? Eller iaf bland de bästa..
köp en cbr då
säger han som har en honda varadero
Strulaberg *host*
Skulle nog sikta på en varadero, den är iaf bekväm, och praktisk om man har sido väskor (eller top box, men det är fulare). snabb är den inte, men det är ingen 125cc 4t. och cbr är ju liten, obekväm, och inte praktisk, ser urlöjlig ut då den är så klent byggd.
kort fattat, varadero är ju iaf ett nytto fordon, medans cbr bara är en patetisk liten "wannabe" cyckel.
cbr:en är lite som de där "kit car" bilarna, som ser ut som en ferrari, fast med ford fiesta motor, bara att den ser klenare ut också...
vill du ha en rolig cyckel är ju 2T ända valet, i ditt fall skulle jag sattsa på en NSR/TZR modell äldre, då kan man köra ganska långt på mellan skillnaden mot en nyare 4T cyckel.
Fan, miton är ju fruktansvärt långsam, vad är inte en cbr på 1/3 av effekten.
cbr bara är en patetisk liten "wannabe" cyckel.cbr:en är lite som de där "kit car" bilarna, som ser ut som en ferrari, fast med ford fiesta motor, bara att den ser klenare ut också...
Fan, miton är ju fruktansvärt långsam, vad är inte en cbr på 1/3 av effekten.
kort fattat, varadero är ju iaf ett nytto fordon, medans cbr bara är en patetisk liten "wannabe" cyckel.
cbr:en är lite som de där "kit car" bilarna, som ser ut som en ferrari, fast med ford fiesta motor, bara att den ser klenare ut också...
vill du ha en rolig cyckel är ju 2T ända valet, i ditt fall skulle jag sattsa på en NSR/TZR modell äldre, då kan man köra ganska långt på mellan skillnaden mot en nyare 4T cyckel.
Fan, miton är ju fruktansvärt långsam, vad är inte en cbr på 1/3 av effekten.
HAHAHHAA, du är en riktig lirare du!
För att kontra, du kallar cbr'n för en "kit car" som ser ut som en ferrari fast med ford motor? vafan är din moppe då? Jorå, det skall jag berätta för dig. "Cagiva Mito Är LiThE SomM^ DeDäRa DuccCaTi MoWtorcykLarna, fassst meHd moPeedDmotoR". Lägg ner vafan!
Ingen "sport" 125cc är väl som en ferrari i den jämförelsen? Men för att vara lite mer on topic, är du ute efter mycket effekt och bra prestanda är det utant vekan en 2-taktare du skall köpa. Är det dock en underhållsfri hoj som är billig att äga du vill ha, skall du satsa på en CBR t.ex. Och nej, man blir inte dragen av en moppe med en CBR, den går inte så dåligt som man får uppfattningen av här på SH.
HAHHAHA fyfan patetiskaste jag läst på länge.
Så mito är ingen wannabe hojj då? Näjj Näjj, bara en renodlad kopia av en värsting hojj och låter som en moppe.
Fäll ner pungen och landa är mitt råd!
Jo, men i 125cc sammanhang, oberoende vilken sport 125 man köper är det ju lite "wannabe" i det hela, men en mito kan man ju iaf acca ifrån de flesta vanliga bilar upp i en sådär 130km/h (fast sen petar man i 5:an, och skiten dör). Jag menade att miton iaf ser ut som en motorcyckel, medans det finns mopeder som ser mer vuxna ut än cbr:en...
Men hallå, inse fakta! Ducati 916 är ingen värsting hoj.
Hehe jag okej .... men e verkligen miton långsam :O:O
HAHHA, ja för du lär ju inte röra en min om du skulle hoppa på en sådan o gasa iväg. Den går ju som vilken mito som helst...
Herrejävlar...
Jo, men i 125cc sammanhang, oberoende vilken sport 125 man köper är det ju lite "wannabe" i det hela, men en mito kan man ju iaf acca ifrån de flesta vanliga bilar upp i en sådär 130km/h (fast sen petar man i 5:an, och skiten dör). Jag menade att miton iaf ser ut som en motorcyckel, medans det finns mopeder som ser mer vuxna ut än cbr:en...
Men hallå, inse fakta! Ducati 916 är ingen värsting hoj.
Du accar säkert ifrån de flesta bilar upp till 100kmh, det är ytterst roligt för dig må jag säga. Dock är dina "argument" i ditt förra inlägg, ren "bullshit" helt tagna från luften, en mito är ju, om möjligt, nästan mer patetisk än CBR'n ur det sättet du beskriver det. Hela den där "kit-car" grejen, som du så fint beskriver det, är ju 100ggr värre med en Mito. Att efterlikna ett Ducati, fast med 125cc motor, och ljudet av en moped. det är väl "kit-car" om nåt?
Att varaderon skulle vara en hoj att välja framför CBR'n för att den "är ju iaf ett nyttofordon jämfört med den patetiska wanabee CBR'n", är också helt felaktigt. Jag man med glädje berätta för dig att en CBR går att köra till brudar med, åka till köpcentrumet med, bada med, åka till polare osv osv. Fungerar kanon, perfekt om man inte vill åka på något som ser ut som en sk "touringhoj" vid 17-års ålder. För "touringhoj" vore ju synd att skriva, den är ju också bara en "kit-car", eller hur? ^^
Sen att miton mer ser ut som en "rikCtig moWtorCywkeL" håller jag däremot med om. Även att 2-taktare är det man skall ha om man är ute efter effekten, som jag skrev i mitt förra inlägg.
Äh, mito kom före ducati med samma design har jag för mig.
Och nej, inte så kul, men roligare än att hamna i diesel röken...
"In 1994 the bike was restyled by Massimo Tamburini with similar lines to the then new Ducati 916 (a design he also penned). The similarity is particularly visible in the front and rear fairings." - Nej, mito var inte först.
Nejdu, fast vem kör i dieselröken?
Nu lägger vi ner detta, leder inte till något iaf. Puss!
om det ska vara sporthoj och 4t så finns det väl bara typ cbr o lifan, svårt val i så fall
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |