4-takts statistik

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Har 2st Honda Cb 125t -77/-79

Orkar inte skriva nått om den mer än att jag gillar den! :)

Edit: 17pållar och parallelltwin :Bugar
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
Miffo: var det du som kanske skulle komma till Åland i sommar eller är jag på vils?
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
StewOo skrev:
Miffo: var det du som kanske skulle komma till Åland i sommar eller är jag på vils?

Du är nog vilsen, jag åker på onsdag eller torsdag beroende på vädret!

(dyker nog upp i sommar också, så nära till färjan ju)
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
miffo skrev:
Du är nog vilsen, jag åker på onsdag eller torsdag beroende på vädret!

(dyker nog upp i sommar också, så nära till färjan ju)

okej...PM:a mig innan du far så kan du få mitt nummer.
 

Jonathan

Guest
tvåtak är livet när det fungerar som det ska:)

passar på o lägger in en sökesannons här; ingen som har en halvskrotig Honda XL 125 (r?) från 80-talet som har lust att sälja den till mig för en billig krona :confused:
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
cRoC skrev:
Behandlar du din 4-taktare som folket här behandlar sina 2-taktare så ska du se att den håller inte särskilt länge den heller.

Snarare tvärtom...tvåtaktarna går sönder för att folk kör med dem som en fyrtaktare, massor av motorbroms och ingen uppvärmning...då går det som det går! :död

Det är precis som när alla moppefuckon börjar köra sin nya sport125:a som en moppe, full rulle utan någon uppvärmning eller underhåll...inte konstigt att så många stackars 125:eek:r skär... :7peta
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
CayLe skrev:
Med ett effektuttag på 11hk så lär det ju nästan vara omöjligt att ta död hojen.
Tss...inte så skeptisk nu. 4-takt lär ju vara grymt skönt på gata med tanke på tillförlitligheten.

Lämnar man in motorn till någon som kan sina saker och låter tokporta allt från block till topp så ska du se att det nog lär hända lite med effektuttaget. ;)

Rent teoretiskt borde man ju kunna ta ut nånstans mellan 25-30hk ur en välvässad 4-t 125cc, med tanke på att man plockar ut en bra bit över 50hk ur racer-125'orna(2-t) idag. Och satan vilken karaktär man skulle få...maxvarv vid 20000rpm eller nåt.
Hur coolt skulle inte det vara?! :rock
 
Last edited:

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
SpeedAbuser skrev:
Tss...inte så skeptisk nu. 4-takt lär ju vara grymt skönt på gata med tanke på tillförlitligheten.

Lämnar man in motorn till någon som kan sina saker och låter tokporta allt från block till topp så ska du se att det nog lär hända lite med effektuttaget. ;)

Rent teoretiskt borde man ju kunna ta ut nånstans mellan 25-30hk ur en välvässad 4-t 125cc, med tanke på att man plockar ut en bra bit över 50hk ur racer-125'orna(2-t) idag. Och satan vilken karaktär man skulle få...maxvarv vid 20000rpm eller nåt.
Hur coolt skulle inte det vara?! :rock

Liknande CBR250 Hurricane, eller nåt.
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
SpeedAbuser skrev:
Rent teoretiskt borde man ju kunna ta ut nånstans mellan 25-30hk ur en välvässad 4-t 125cc, med tanke på att man plockar ut en bra bit över 50hk ur racer-125'orna(2-t) idag. Och satan vilken karaktär man skulle få...maxvarv vid 20000rpm eller nåt.
Hur coolt skulle inte det vara?! :rock

Honda hade ju en RR 4t 125a för tävlingsbruk under 70talet. rad 4a med dubbla överliggande kammar och diverse annat trevligt under huven

Har hört lite siffror på den: ca 40hk vid 22000rmp :Bugar
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
StewOo skrev:
okej...PM:a mig innan du far så kan du få mitt nummer.

Tyvärr verkar det bli skit väder så ålandsturen blir nog uppskjuten till framtiden... :gnissla
 

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
-
När jag var på Schnaiders så var det någon som lämnade in en Honda CBR125 för trimning. Jag kommer även i håg att jag ringde runt och frågade ang trimning av en CBR125 och alla svarade att det alltid gick att trimma men hur mycket kunde ingen svara på.
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
More skrev:
När jag var på Schnaiders så var det någon som lämnade in en Honda CBR125 för trimning. Jag kommer även i håg att jag ringde runt och frågade ang trimning av en CBR125 och alla svarade att det alltid gick att trimma men hur mycket kunde ingen svara på.

Det är i princip samma maskin på min Rebel som det är på en CB.
Man kan lägga på större förgasare, annan kammaxel, modifiera toppen och mycket mera! exakt hur mycket effekt man kan få ur dom vet jag inte, man får väll bänka om man vill veta...
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Solid snake skrev:
tobbe en1 och StewOo = moppefuckos. :D

Har vi (de allra flesta) en gång varit... Vilka minnen man har från den tiden!
Satan vad man busade... :rock

Suck suck, vilka tider...

*Petter blir nostalgisk*
 

RunkiZ

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Ort
U-väsby
Hoj
GSXR 1000 k6, RSV Mille, CB750
Din gammla pv

petterekman skrev:
Har vi (de allra flesta) en gång varit... Vilka minnen man har från den tiden!
Satan vad man busade... :rock

Suck suck, vilka tider...

*Petter blir nostalgisk*

Såld din pv för 900€ som ja köpt av dj för 150€ :rofl
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top