StewOo skrev:Miffo: var det du som kanske skulle komma till Åland i sommar eller är jag på vils?
miffo skrev:Du är nog vilsen, jag åker på onsdag eller torsdag beroende på vädret!
(dyker nog upp i sommar också, så nära till färjan ju)
cRoC skrev:Behandlar du din 4-taktare som folket här behandlar sina 2-taktare så ska du se att den håller inte särskilt länge den heller.
Tss...inte så skeptisk nu. 4-takt lär ju vara grymt skönt på gata med tanke på tillförlitligheten.CayLe skrev:Med ett effektuttag på 11hk så lär det ju nästan vara omöjligt att ta död hojen.
SpeedAbuser skrev:Tss...inte så skeptisk nu. 4-takt lär ju vara grymt skönt på gata med tanke på tillförlitligheten.
Lämnar man in motorn till någon som kan sina saker och låter tokporta allt från block till topp så ska du se att det nog lär hända lite med effektuttaget.
Rent teoretiskt borde man ju kunna ta ut nånstans mellan 25-30hk ur en välvässad 4-t 125cc, med tanke på att man plockar ut en bra bit över 50hk ur racer-125'orna(2-t) idag. Och satan vilken karaktär man skulle få...maxvarv vid 20000rpm eller nåt.
Hur coolt skulle inte det vara?!
SpeedAbuser skrev:Rent teoretiskt borde man ju kunna ta ut nånstans mellan 25-30hk ur en välvässad 4-t 125cc, med tanke på att man plockar ut en bra bit över 50hk ur racer-125'orna(2-t) idag. Och satan vilken karaktär man skulle få...maxvarv vid 20000rpm eller nåt.
Hur coolt skulle inte det vara?!
StewOo skrev:okej...PM:a mig innan du far så kan du få mitt nummer.
miffo skrev:Tyvärr verkar det bli skit väder så ålandsturen blir nog uppskjuten till framtiden...
More skrev:När jag var på Schnaiders så var det någon som lämnade in en Honda CBR125 för trimning. Jag kommer även i håg att jag ringde runt och frågade ang trimning av en CBR125 och alla svarade att det alltid gick att trimma men hur mycket kunde ingen svara på.
tobbe_en1 skrev:min moppe hade 24mm förgsare!!!mikuni!
StewOo skrev:nämen vad tuff du är!
Solid snake skrev:tobbe en1 och StewOo = moppefuckos.
Solid snake skrev:tobbe en1 och StewOo = moppefuckos.
petterekman skrev:Har vi (de allra flesta) en gång varit... Vilka minnen man har från den tiden!
Satan vad man busade...
Suck suck, vilka tider...
*Petter blir nostalgisk*
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|