NatoN skrev:Eller en videokamera
de var ju en digital sån jag menade....
Läger upp en bild på hojen ifrån sommras... 100% original..
NatoN skrev:Eller en videokamera
KvalitetsMiffo skrev:de var ju en digital sån jag menade....
marcus_136 skrev:hur många hästar har en sån orginal och vad tror du den kommer få efter ditt trim? har inte dom typ 17 hästar orginal om jag inte minns fel.
cRoC skrev:gammal veteranare
marcus_136 skrev:hmm var det inte så att en fyrtaktare går sämre med ett sånt där luftfilter...har för mig att fyrtaktare vill ha ett litet motstånd där.
är inte 100 på det.
KvalitetsMiffo skrev:NatoN vet vad jag snackar om..
Nej asså det var typ på husaberg eller ktm:en som det fanns nån tråd om, och dom kom fram till att ett litet motstånd behövs vid insuget, jag kan det här om att 2 taktare ska ha ett visst motstånd ut osv osv , fyrtakt är jag mindre haj på men det var iaf vad jag läste, aja skit samma jag tror inte det blir nån större skillnad när det gäller 125cc fyrtaktare.KvalitetsMiffo skrev:neee du... (du tänker på 2t) ju mindre motstånd IN och ju mindre motstånd UT, ju mer effekt.... så lätt är det....
n00blund skrev:fint att se att det är fler än jag som åker surtakt, ennu finare att du trimmar, ska lägga upp lite bilder på min jag med, fast jag har den nyare modellen (enkeldämpare, bättre bromsar, mer effekt, bättre på det mest men endå sur)
schysst att se lite 4stroke iaf
n00blund skrev:nej nej nej, vad är det för årsmodell som du har ??, jag har två stycken jag , en är en 80 och den andra är 83, och den som är 83 har större effekt
n00blund skrev:ok, hur många KW är 79'an på då ??, orginal alltså??
n00blund skrev:jo ja sa jhu att din var klenar , min är på hela 13 !!!, vikken jävla effekt alltså, man får jhu hålla bergshårt i styret när man släpper kopplingen , ne skämt och sido, dom är bra trötta om man inte trimmar dem, inte för att det gör så himla mycket om man gämför med en 2-taktare, men endå !!
KvalitetsMiffo skrev:nja.... så trötta är dom inte... tycker min går bra
n00blund skrev:njaa, fasst iofs så får man realtera det till årsmodellen också, det är jhu synd att jämföra med senaste prillan eller miton tex, för årsmodellen så kanske dom går bra, ska trimma min nu i vintter jag också, eller rättare sagt, jag är nästan klar redan
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |