4 takts-twin trimning/renovering

n00blund

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
fucking utan !!, men snart så =)
miffo skrev:
Bänka kostar pengar och dom kan man ha roligare för... tex soppa å sånt.... :hihi

Nja.... 12kW (ca 16hk) original, så med ökad cylindervolym, annat andningskit och planadtopp mm kanske ska tippa på ca 18-19hk.... det är ju bara gissningar... men ungefär, lär ju gå hyggligt för att vara från 70-talet... :banana

ja funderar på att bänka min nuja efter jag har protat toppen och större gasare och grejjer, det är roligt att veta exakt, 1000 spän för en bänkning är jhu inte så farligt endå ! :banana

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hur mycket har era trimmningsr kostat???

//Niklas

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
n00blund skrev:
ja funderar på att bänka min nuja efter jag har protat toppen och större gasare och grejjer, det är roligt att veta exakt, 1000 spän för en bänkning är jhu inte så farligt endå ! :banana

Ca 500kr kostar det att göra en enkel bänkning.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
n00blund skrev:

Okej, ska bli kul att se vad du får för effekt... :)

Själv har jag varken lust eller råd (inte snål, sparsam heter det) :hihi Tycker det personligen inte spelar någon roll om jag vet att jag har si och så många hästar... det är om man kan använda dom på rätt sätt, kurvteknik mm som spelar roll...

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
n00blund skrev:
jasså du gillar min lackning, vad heter din kusin då ?, ålder?, skola?

Jo, den var nice... :tummenupp

Angående min kusin så tar vi det via PM isånnafall... tror ej han vill synas här....

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
miffo skrev:
Okej, ska bli kul att se vad du får för effekt... :)

Själv har jag varken lust eller råd (inte snål, sparsam heter det) :hihi Tycker det personligen inte spelar någon roll om jag vet att jag har si och så många hästar... det är om man kan använda dom på rätt sätt, kurvteknik mm som spelar roll...

Byt hoj då :rofl

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
n00blund skrev:

Vart ska du bänka den? På Alviks mc ute på alnön har dom ju en bänk.. Men dom hade tydligen bytt ägare nu eller nått.. Han som ägde det förut var ju schyscht som saten :)

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
I väntan på att prylarna ska komma tillbaka från den mekansikaverkstaden.... (alltså kolvarna för dom som har missat tidigare inlägg...)

Nästa vecka har jag nog alla hästar i stallet....

Bildbeskrivning:
1. Färska fina kolvringar.... Original parts.... :Bugar
2. Liten blick från grodperspektiv.... se å njut

Bifogat

• kolvringar2.jpg
    kolvringar2.jpg
    43.7 KB · Visningar: 54
  • sideblick.jpg
    sideblick.jpg
    40.6 KB · Visningar: 67

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Igår kväll sent så hade jag äntligen tid över att sparka igång skrället...

Startade på 5a kicken (efter att jag hade vridit på bensin krannen :gnissla :hihi ) Hostade lite å lätt oljerök.. vilket är normalt med nya kolvringar som är insmorda i olja...

Under eftermiddagen idag har jag försökt synka förgasarna vilket inte är det lättaste när batteriet är slut ( = svårtstartad)

Batteriet är på laddning så om några timmar så görs ett nytt försök...

/henke

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
n00blund skrev:
tur att någon orkar hålla på !

Jo du... det är vår nu och jag vill köra, inte skruva... (man kör ju Honda så man slipper ju det resten av sommaren :hihi )

Lite små pyssel med fuggarna å så är det klart.... Läckert ljud fast den smäller å går ojämnt.... :Bugar

Nåt skramlar vilket förmodligen är en kasst inställd kamkedja… men man ska ju ha nått att göra imorron också…

Fram mot helgen ska det bli fint väder (5 till 10+) så då blir det med lite medvind en tur…

/henke

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
miffo skrev:
Jo du... det är vår nu och jag vill köra, inte skruva... (man kör ju Honda så man slipper ju det resten av sommaren :hihi )

Lite små pyssel med fuggarna å så är det klart.... Läckert ljud fast den smäller å går ojämnt.... :Bugar

Nåt skramlar vilket förmodligen är en kasst inställd kamkedja… men man ska ju ha nått att göra imorron också…

Fram mot helgen ska det bli fint väder (5 till 10+) så då blir det med lite medvind en tur…

/henke

men när får vi se bilder på den ?? alltså helt färdig.. o bild på hur ljusskenet från baklampan blev tack :Bugar

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
hbg_speedster skrev:
men när får vi se bilder på den ?? alltså helt färdig.. o bild på hur ljusskenet från baklampan blev tack :Bugar

Kommer när den går fint så jag kan leta rätt på en trevlig bakgrund till bilderna! :tummenupp

På tal om baklampan så kanske man skulle ta någon bild, fast tror inte ljussken blir nå bra på bild... :gnissla

/henke

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Gick förbi Lelles Mc idag pågrund av deras rea, tänkte att som vanligt så har de väl aldrig det man behöver inne, men till min förvåning så var grabben i kassan både trevlig och hjälpsam + att han hittade allt jag behövde... Ovanligt för att vara lelles!! (ett till + vara att de hade 10% på prylarna) :tummenupp

Så nu har jag i alla fall ny topplockspackning och avgaspackningar så nu är det bara att börja skruva igen!!

Men innan påsken ska den vara klar i alla fall... :gnissla

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Larco skrev:
Är den klar nu då?

Vart klar i 2 veckor snart, har hunnit med över 50mil och en dagstur till Åland!

Fast jag bytte tillbaka till original cylindrarna eftersom topppackningen inte ville täta ordentligt när avståndet till oljetryckskanalerna blev för litet, men vad gör det :huvet

Syns på vägarna i sommar barn!
/henke

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
kan du inte fixa något filmklipp eller nåt så man får se och höra den?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras