40+ tråden

  • Thread starter peppureikä
  • Start date

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
"COPYCAT" :D :D :D

Helt galen tid, klart roligare än dagens moppe åkande!! :pannkyss

Första moppen en Husqvarna WR125 1981, svårstartad som fasiken!! :D


Pfsst... Sällan.
Sommarjobbatde som en gris för att köpa den där.
Flång ny från Dirtbike nere i källaren på Ringvägen.
Skar 4a gånger och det blev inte bättre när den portades.

Men fan va den gick.
Fortare nu än då. :D

Kan avslöja att en värstingräser från forna tider är införskaffad igen.
GSX 1100 -81 fullt Sveavägsutrustad! :tummenupp
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Meeh
Är det inga som ska ut å svänga?
iof
Om jag blir ensam på bogge så e man ju inget rundningsmärke iaf!:)
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Meeh
Är det inga som ska ut å svänga?
iof
Om jag blir ensam på bogge så e man ju inget rundningsmärke iaf!:)

Det är ju snart kväll :D ,
jag körde en 3-timmars repa som startade 8.30 här runt på södertörn. Knappt någon trafik alls på småvägarna:tummenupp (men jag kanske inte får skriva på den här tråden eftersom jag är 40++).

/Ingvar
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Klassar sen ett par veckor in i denna tråd....
Ramsned Compact med 7halva fick ärvas bort...sen bidde det RD350YPVS som efter någon säsong konverterades till 350cup, sen TZR250 i Superstreet, sen vart det primadonnan TZ250....helvetes mekande...
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
67´a som läste Motorcyclist och Bike istället för läxorna.
Började med en FS1 följt av en skitraka, Yamaha RD 125 twin -81.

Köpte en Bakker som revs ned efter en halv sommar (86) och efter detta spenderades löningarna hos Acke Rising, Claessons och Moto Speed.
Isr fälgar och bromsar, Öhlin, gsx 1260 cc...mums !
Efter tio år såldes den för en spottstyver till någon i Filipstad.

Gsxr 1100 -88 blev nästa knarr, Jens Petterson´s gamla (Västerås).

Har nu ägt min R1´a i tio år och kanske börjar det bli dags att byta hoj ? Det skulle vara häftigt att ha ägt en Gsx 1100 80-83 eller en Katana 1100 innan man lägger hjälmen på hyllan.
Låg, lång och med sidwinda....:drool

/ Peter
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
jaha då har man vart och agerat "chikan" lr rundningsmärke på boge då, fick till och med ett litet glatt vink av nån ruggugla med hääst vid slottet ,förmodligen för att man tog det lite lugnt plus drog in kopplingen å rullade förbi på tomgång!

( plus i kanten å klapp på huvet för mig :tummenupp )

Nåja
Waxholm var sig likt ,fast blåsigt satan.
Måsarna hangade ovanför korvmacken som ett gäng feta flugor över en Glidmina , och högvis med krompråmar med alla Accessoarer (apgrenar,iron maiden tshirts feta magar , ketting till plånboken osv) dock inte så många som måsar
( nog med diss , krompromsåkarna är ju oxå människor ,fast oupplysta!)
men tunt med hojar som kan refereras som sporthojar ,nåja de kommer kanske senare ,
En bra tur dock.
Men se upp för Husbilar , golfstollar och hästar , de är betydligt fler på boge dagtid så här års.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
75kg

Jag säger bara en sak, en silverpil spöar alla moderna hojar lätt. Man behöver inte ens flytta tillbaka fotpinnarna för det.:D

/50+

Det var grejer det när man var 16 år, lite jobbigt blev det när Sundapp släppte sin KS100, den va lite snabbare. Härliga tider för en ung motorcyklist. MVH/Toyman
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hittade den här tråden och passar nog in

Min MC tid började -79 med en Honda CB 125.
Bytte till en RD 125:a och började gilla 2-takt.
Fortsatte med en Suzuki GT750 , 3 cyl. 2-takt. (vobblande maskin, mer eller mindre livsfarlig).
Har blivit en hel del hojar därefter.
CB 750 (Brun 83:a)
CB 750 Boldor
CB 900F Boldor (Röd/vit)
GPZ 900 (kolla bensin och tanka olja), (smälld!)
RD 350
RD 500 (85 hk och ingen vikt)
Uppehåll i några år (smällde ordentligt med RD:n 500:a)
Bäbis
CBR1000F
Upphåll Igen, mer Bäbis
2008 er-6f i 6 veckor och nu
Z750 från Maj, kanon nöjd.

Inga andra som har gamla minnen ?:)
 

fargo

gammelsmurf
Gick med
11 Jul 2005
Ort
skurup
Hoj
gt550
Jag vill tacka livet, (Arja ni vet)

Det är kul att det uppmärksammas att det finns ett antal motorcykelförare i de övre åldersregionerna, ( det vi kallar äldre ungdomar), som kör sporthoj.

"Hellre som en räka på en sushi än tillbakalutad i en motordriven förlossningsstol". :D :D :D :D

Hade "Hondajox" i min ungdom och sadlade om till Suzuki på ålderns höst. Varför??? Jo. Suzuki hade coola hojar som tilltalade mig. Ett tag tog föräldraskapet tog ut sitt tribut vad gäller att ha råd med motorcykelhobby, så det vilade några år. Viloperioden innebär att jag tänkt till och har faktiskt, i dagsläget, en halv centimeters "fegrand" på mina däck.

Efter att ha kraschat min gsx 1100 es -83, införskaffades drömhojen en gsxr 1100 från 1991 i tyskland.

Nu har jag insett att det behövs inte fler motorcyklar för min del, utan jag kan väl glida runt på denna på ålderns höst, då även hustrun accepterat och funnit åkplatsen helt ok.

Skulle faktist kunna tänka mig att åka ett antal mil till en träff med "gammelsmurfar" som åker sporthoj.
 

peppureikä

Guest
Hade en CB125 -73, köpte den ny. Körde ca 2200 mil med, UTAN renovering. Enda reparationen jag hade på den, var på p g a att jag drog ett tändstift snett.

Passade då på också att byta topplockspackningen till kopparpackning.[/QUOTE) du har haft bra ex. jag hade bara problem med min,alltid va det nåt som gick sönder ,evigt meckande.....läckte olja som fan oxå,fick alltid kicka i gång startmotorn eller batteriet va sönder jämt men det va ju roliga tider iaf.Kul att läsa tråden,känns inte ensamt att fyllt 40+,brorsan är 55+ o har 3 sporthojar i garaget...fortsätt skriva grabbar o ha en bra helg!!!
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Det är kul att det uppmärksammas att det finns ett antal motorcykelförare i de övre åldersregionerna, ( det vi kallar äldre ungdomar), som kör sporthoj.

"Hellre som en räka på en sushi än tillbakalutad i en motordriven förlossningsstol". :D :D :D :D

Hade "Hondajox" i min ungdom och sadlade om till Suzuki på ålderns höst. Varför??? Jo. Suzuki hade coola hojar som tilltalade mig. Ett tag tog föräldraskapet tog ut sitt tribut vad gäller att ha råd med motorcykelhobby, så det vilade några år. Viloperioden innebär att jag tänkt till och har faktiskt, i dagsläget, en halv centimeters "fegrand" på mina däck.

Efter att ha kraschat min gsx 1100 es -83, införskaffades drömhojen en gsxr 1100 från 1991 i tyskland.

Nu har jag insett att det behövs inte fler motorcyklar för min del, utan jag kan väl glida runt på denna på ålderns höst, då även hustrun accepterat och funnit åkplatsen helt ok.

Skulle faktist kunna tänka mig att åka ett antal mil till en träff med "gammelsmurfar" som åker sporthoj.

Varför inte hitta på någonting, då även min böna har hittat sin plats i sadlen igen, en träff innan det blir vinter vore kanon, barnen nästan utflugna ur boet så tid finns, kom med förslag.:)
 

peppureikä

Guest
Härligt med en riktig "Gubbtråd"!
Själv har jag nu åkt hoj i 30 år,shit va´tiden går!!
Började med en Yamaha RS125:a,den var riktigt trött,egentligen vill man ju ha
en Zündapp 125:a men men den var för dyr för en vagndragare på Åhléns.:D
Sen fortsatte det med en Suzuki "Vattenbuffel",en vattenkyld 3 pipig tvåtaktare med Dunstall kit sååå grym...
Därefter införskaffades det en Honda CBX1000 med 6-1 system,gött
ljud i den får jag säga lite reaplan över den.
Nästa hoj i garaget vart en Suzuki Katana 1100 82:a,tog ett litet uppehåll för att sen börja på och bygga Harry Parkinson choppers både till mig själv och andra.
Hade två st en långgaffel och en 56:a Panna med bobber stuk som jag var över och hämtade i Staterna.
Sen kom man till sans och köpte sig en Gixxer 1100-90 tätt följd av Hayabusa,GSXR1000
och nu åker man Ducce999,känns som man har hittat rätt till slut!!:tummenupp
Mmmmm "Vattenbuffel" det va ju värstinghoj!!! Fy fan va avundsjuk man va till "stora killen" som ägde denna skönhet!!!!Han va ju kung.
 

fargo

gammelsmurf
Gick med
11 Jul 2005
Ort
skurup
Hoj
gt550
Varför inte hitta på någonting, då även min böna har hittat sin plats i sadlen igen, en träff innan det blir vinter vore kanon, barnen nästan utflugna ur boet så tid finns, kom med förslag.

Kul med responsen tce 66! Skall du och jag ta tag i planeringen av en träff, känner att det behövs mer än en för att organisera för ett dylikt evenemang? Du och bönan kan ju "bränna ner till södern och få lite sol",

Tillgång till Sjöborakan, bad och boende finns.

ps kan även visa träningsrundan ds
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Kul med responsen tce 66! Skall du och jag ta tag i planeringen av en träff, känner att det behövs mer än en för att organisera för ett dylikt evenemang? Du och bönan kan ju "bränna ner till södern och få lite sol",

Tillgång till Sjöborakan, bad och boende finns.

ps kan även visa träningsrundan ds

Kanon, jag är på, helt klart.
Har en hel del bekanta som säkert hänger med.
PM:a mig så drar jag över mail adressen.:)
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Mindre kul var den gubben som dog.
PÅ hojen.

Först annonserades det ut som en avåkning (efter Länsman tror jag det var) men efteråt visade det sig att karln dött redan innan han gick av.
Jag tänkte:
Det måste varit det näst bästa sättet att dö.

Egentligen.
Görandes det man älskar mest.

Vet inte om det varit flera liknande händelser, men en av mina gamla kompisar dog när han klev av hojen i depån efter racet.
Han hade en MC-verkstad i Ronneby när det begav sig. (Vet ej om PN-motor finns kvar.) Det var han som lärde mig hur man riktar vevaxlarna på TR2:an och TZ:an vilket gjorde att vi nog blev en hel handfull i Sverige som kunde det :)
Fick även en del användbara tips av honom hur man får lite, lite (istället för inget) bottendrag ända nere från 8200 rpm på en hoj som sedan varvade max 10800 rpm ... :tummenupp
 

Ess2

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
Flera
Vet inte om det varit flera liknande händelser, men en av mina gamla kompisar dog när han klev av hojen i depån efter racet.
Han hade en MC-verkstad i Ronneby när det begav sig. (Vet ej om PN-motor finns kvar.) Det var han som lärde mig hur man riktar vevaxlarna på TR2:an och TZ:an vilket gjorde att vi nog blev en hel handfull i Sverige som kunde det :)
Fick även en del användbara tips av honom hur man får lite, lite (istället för inget) bottendrag ända nere från 8200 rpm på en hoj som sedan varvade max 10800 rpm ... :tummenupp

Jodå Nygren håller fortfarande på, verkstaden och Nygren ser ut som på 70 talet (grejor överallt och en oljig Nygren) men han har fortfarande tid för en pratstund.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top