Izah
Tant Rosa
Jobbar sista dan innan semestern...
2 timmar å 4a minuter kvar...
Jag med typ 1,5 tim kvar till semestern!!
Jobbar sista dan innan semestern...
2 timmar å 4a minuter kvar...
"COPYCAT"
Helt galen tid, klart roligare än dagens moppe åkande!!
Första moppen en Husqvarna WR125 1981, svårstartad som fasiken!!
Meeh
Är det inga som ska ut å svänga?
iof
Om jag blir ensam på bogge så e man ju inget rundningsmärke iaf!
Klassar sen ett par veckor in i denna tråd....
Jag säger bara en sak, en silverpil spöar alla moderna hojar lätt. Man behöver inte ens flytta tillbaka fotpinnarna för det.
/50+
Hade en CB125 -73, köpte den ny. Körde ca 2200 mil med, UTAN renovering. Enda reparationen jag hade på den, var på p g a att jag drog ett tändstift snett.
Passade då på också att byta topplockspackningen till kopparpackning.[/QUOTE) du har haft bra ex. jag hade bara problem med min,alltid va det nåt som gick sönder ,evigt meckande.....läckte olja som fan oxå,fick alltid kicka i gång startmotorn eller batteriet va sönder jämt men det va ju roliga tider iaf.Kul att läsa tråden,känns inte ensamt att fyllt 40+,brorsan är 55+ o har 3 sporthojar i garaget...fortsätt skriva grabbar o ha en bra helg!!!
Det är kul att det uppmärksammas att det finns ett antal motorcykelförare i de övre åldersregionerna, ( det vi kallar äldre ungdomar), som kör sporthoj.
"Hellre som en räka på en sushi än tillbakalutad i en motordriven förlossningsstol".
Hade "Hondajox" i min ungdom och sadlade om till Suzuki på ålderns höst. Varför??? Jo. Suzuki hade coola hojar som tilltalade mig. Ett tag tog föräldraskapet tog ut sitt tribut vad gäller att ha råd med motorcykelhobby, så det vilade några år. Viloperioden innebär att jag tänkt till och har faktiskt, i dagsläget, en halv centimeters "fegrand" på mina däck.
Efter att ha kraschat min gsx 1100 es -83, införskaffades drömhojen en gsxr 1100 från 1991 i tyskland.
Nu har jag insett att det behövs inte fler motorcyklar för min del, utan jag kan väl glida runt på denna på ålderns höst, då även hustrun accepterat och funnit åkplatsen helt ok.
Skulle faktist kunna tänka mig att åka ett antal mil till en träff med "gammelsmurfar" som åker sporthoj.
Mmmmm "Vattenbuffel" det va ju värstinghoj!!! Fy fan va avundsjuk man va till "stora killen" som ägde denna skönhet!!!!Han va ju kung.Härligt med en riktig "Gubbtråd"!
Själv har jag nu åkt hoj i 30 år,shit va´tiden går!!
Började med en Yamaha RS125:a,den var riktigt trött,egentligen vill man ju ha
en Zündapp 125:a men men den var för dyr för en vagndragare på Åhléns.
Sen fortsatte det med en Suzuki "Vattenbuffel",en vattenkyld 3 pipig tvåtaktare med Dunstall kit sååå grym...
Därefter införskaffades det en Honda CBX1000 med 6-1 system,gött
ljud i den får jag säga lite reaplan över den.
Nästa hoj i garaget vart en Suzuki Katana 1100 82:a,tog ett litet uppehåll för att sen börja på och bygga Harry Parkinson choppers både till mig själv och andra.
Hade två st en långgaffel och en 56:a Panna med bobber stuk som jag var över och hämtade i Staterna.
Sen kom man till sans och köpte sig en Gixxer 1100-90 tätt följd av Hayabusa,GSXR1000
och nu åker man Ducce999,känns som man har hittat rätt till slut!!
Varför inte hitta på någonting, då även min böna har hittat sin plats i sadlen igen, en träff innan det blir vinter vore kanon, barnen nästan utflugna ur boet så tid finns, kom med förslag.
Kul med responsen tce 66! Skall du och jag ta tag i planeringen av en träff, känner att det behövs mer än en för att organisera för ett dylikt evenemang? Du och bönan kan ju "bränna ner till södern och få lite sol",
Tillgång till Sjöborakan, bad och boende finns.
ps kan även visa träningsrundan ds
Mindre kul var den gubben som dog.
PÅ hojen.
Först annonserades det ut som en avåkning (efter Länsman tror jag det var) men efteråt visade det sig att karln dött redan innan han gick av.
Jag tänkte:
Det måste varit det näst bästa sättet att dö.
Egentligen.
Görandes det man älskar mest.
Vet inte om det varit flera liknande händelser, men en av mina gamla kompisar dog när han klev av hojen i depån efter racet.
Han hade en MC-verkstad i Ronneby när det begav sig. (Vet ej om PN-motor finns kvar.) Det var han som lärde mig hur man riktar vevaxlarna på TR2:an och TZ:an vilket gjorde att vi nog blev en hel handfull i Sverige som kunde det
Fick även en del användbara tips av honom hur man får lite, lite (istället för inget) bottendrag ända nere från 8200 rpm på en hoj som sedan varvade max 10800 rpm ...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |