yester
the man, the myth, the legend!
hahaha såg att det fanns nån i denna tråd som kallar sig för peppureikä verkligen ett nick valt med omsorg haha
En liten "poll-light" här då:
Hur många har haft ett förhållande med en RD350?
Inte jag men däremot en AS3...
Första hojen.....
Ja det var lääääänge sedan har ju hunnit med att bli 50+, 1972 som 15åring ställde jag ut mitt första bygge på anrika Hot Rod Show i Marmorhallarna, det var en helkromad Husqvarna Compact med Texas styre och alla dom andra 60-tals atributen, jag vann bästa moped och den finns fortfarande kvar i min ägo. Fick blodad tand (här kommer första hojen) och köpte en 69'a Triumph Bonneville som plockades ner och lackades (av en då ganska okänd Ingemar Becker) svart och fick 15" bakhjul men inget större jobb, vann bästa lack MC på Hot Rod Show 73, nu tog intresset fart, bytte Trajjan mot en 69'a Sportster som blev ordentligt choppad, grön metallfläke, vit Bates sadel & sockerbit, lång gaffel och den vann bästa MC 74 sen dess har jag byggt hojar på den här sidan Atlanten och under 11år i So Cal, har haft allt från RGV 500 Gamma (2-takt), Kwack Z1300, XR750 & 1000, Bobbers, Choppers, sporthojar, jag har inte skyggat för någon typ av MC, allt med 2hjul & motor kan bara bli bättre & kan man ha roligare på vägarna???? Några hojar har man under åren "skrivit av" värsta var nog en Kawasaki 500 Mach 1'a på Bogesundleden på 70-talet och en "Top Gun" Ninja på kajen i Long Beach på 90-talet....
DP says: Idag byggs det på Speedwayhoj, Vespa & Ducati på Mosta Hill, se garage...
Ingemar Becker, var inte det en av killarna bakom "Skurk & Flytlack"?
/J
Första hojen.....
Ja det var lääääänge sedan har ju hunnit med att bli 50+, 1972 som 15åring ställde jag ut mitt första bygge på anrika Hot Rod Show i Marmorhallarna, det var en helkromad Husqvarna Compact med Texas styre och alla dom andra 60-tals atributen, jag vann bästa moped och den finns fortfarande kvar i min ägo. Fick blodad tand (här kommer första hojen) och köpte en 69'a Triumph Bonneville som plockades ner och lackades (av en då ganska okänd Ingemar Becker) svart och fick 15" bakhjul men inget större jobb, vann bästa lack MC på Hot Rod Show 73, nu tog intresset fart, bytte Trajjan mot en 69'a Sportster som blev ordentligt choppad, grön metallfläke, vit Bates sadel & sockerbit, lång gaffel och den vann bästa MC 74 sen dess har jag byggt hojar på den här sidan Atlanten och under 11år i So Cal, har haft allt från RGV 500 Gamma (2-takt), Kwack Z1300, XR750 & 1000, Bobbers, Choppers, sporthojar, jag har inte skyggat för någon typ av MC, allt med 2hjul & motor kan bara bli bättre & kan man ha roligare på vägarna???? Några hojar har man under åren "skrivit av" värsta var nog en Kawasaki 500 Mach 1'a på Bogesundleden på 70-talet och en "Top Gun" Ninja på kajen i Long Beach på 90-talet....
DP says: Idag byggs det på Speedwayhoj, Vespa & Ducati på Mosta Hill, se garage...
Ingemar Becker, var inte det en av killarna bakom "Skurk & Flytlack"?
/J
Det var väl han och Jarmo Pulkkinen som hade firman.
/Ingvar
"Skurk&Flytlack" är ju en av världshistoriens bästa firmanamn
Ja se där är du din gamla skojare...
Ja jag kommer ihåg deras lacker från alla mina 70-tals Colorod. Alltid en massa banderoller och grejs, lite som grafitti.
Vet inte om det varit flera liknande händelser, men en av mina gamla kompisar dog när han klev av hojen i depån efter racet.
Han hade en MC-verkstad i Ronneby när det begav sig. (Vet ej om PN-motor finns kvar.) Det var han som lärde mig hur man riktar vevaxlarna på TR2:an och TZ:an vilket gjorde att vi nog blev en hel handfull i Sverige som kunde det
Fick även en del användbara tips av honom hur man får lite, lite (istället för inget) bottendrag ända nere från 8200 rpm på en hoj som sedan varvade max 10800 rpm ...
Vet nog inte vilken Bertil du menar.Nu förstår jag inte! Var det Bertils bror som dog?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|