40+ tråden

  • Thread starter peppureikä
  • Start date

peppureikä

Guest
Kan inte vi som är över 40.....starta en egen tråd ???? Vi som har kört kawas 2-taktare o Honda CB 750 ...Det skulle jag uppskatta mck!!! Jag har ju kört hoj över 30 år ...tänkt att ha en ny hoj som har ÖVER 150 hästar , jösses, vilken drag!!!Jag har ju bara en skiten Fz med 105 hästar o jag tycker att det räcker....sen att hantera en hoj som har närmare 200 hk ...skit,då måste man vara duktig att köra hoj!! Tack för mig ...ha en trevlig kväll alla sporthojare o ta d lungnt!!!
 

Rockern

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Superduke R -12
Läste ditt inlägg ett par gånger och undrar om du druckit lite ikväll? :)
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Klart plussarna skall ha egen tråd. Man kommer ju själv att bli medlem i gruppen tids nog. Kör du nå bana Uke, eller är du fritidsåkare som mig?

Tycker 100 kusar räcker ganska långt jag. Kan inte påminna mig att jag utnyttjat dom vid speciell många tillfällen. Nu kör ju inte jag sporthoj, men tycker att jag känner mig ganska fräck ändå på hojen imellanåt.
 

Tony Z1000

Bättre att ha otur än ingen tur alls!!!
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Z 1000 -08
40+

Passreade 40-strecket i oktober. Har inte kört annat än sport sen jag tog kortet -91. Började med en klassiker, Kawasaki GPZ 900. Den var helt ok som första hoj även om "alla" sa att man skulle börja med mindre. Sen blev det klassiker nummer 2, ZXR 750, med dammsugarslangar. Kul cykel. Sedan var det av en slump jag sprang på en R6 Rossi på Yamaha-center i Göteborg. Sänkt till 89 papp och gul/svart. Kunde inte hålla mej utan var tvungen att handla. Körde den 1 sommar innan jag bytte in den mot min nuvarande. En R1 jubileumsmodellen. GUL givetvs. Har försökt provsitta annat än sporthojar men det känns inte som min grej även om inte jag är den som varken kör mest eller fortast.

Nu hoppas vi på en skön hoj-sommar.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
40 årsringar och kört kawas stora tvåtaktare! Första gången jag passar som hand i handske på SH!! ....det måste vara ngt lurt här :va
 

Mickstern

Medlem
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Kalix
Hoj
Såld
Jo, det måste vara nått lurt här.
Jag har å andra sidan inte kört kawas tvåtaktare. Min start var med en Sukka750 -82. Ja jösses...
Men, vi behöver absolut ett forum för att lufta våra bekymmer eller glädjeämnen. En granne definierade det (alltså, våra glädejämnen) som att få stiga upp en morgon och inte har markant ont någonstans...

Keep it up
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jo, det måste vara nått lurt här.
Jag har å andra sidan inte kört kawas tvåtaktare. Min start var med en Sukka750 -82. Ja jösses...
Men, vi behöver absolut ett forum för att lufta våra bekymmer eller glädjeämnen. En granne definierade det (alltså, våra glädejämnen) som att få stiga upp en morgon och inte har markant ont någonstans...

Keep it up

Vi borde hålla kolla på varandra! Typ rapportera om vi har jämn och slät avföring och såna saker! :) Det kan ju bli hur intressant som helst! Istället för blogg på våra SH-sidor så skulle vi ha ngt som hette "Journalen vid sänggaveln". Där fyller vi i dagens blodvärde, tarmfakta enligt ovan, om vi har varit ute i lokala parken och ramlat omkull och såna saker! :yoparty
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tävla om största prostatan?
Ondgöra oss över ungdummarnas musiksmak?
Tillkännage att en CB750 spöar vilken modern sporthoj som helst.
Alltid?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
bara 39 och bara kört kawa 125 2-takt....vilken liten spjuver man är :D

MEn du har den goda smaken att äga en SR500, och har den ännu bättre smaken att renovera och skrämma skiten! Jag rekommenderar isracingkammen från Megacycle i San Rafael, Calif.

Du är antagen! Sånt här fick man höra när man gick i lågstadiet som sextiotalist! Plugga på, det blir förhör på nästa SH-Bup!
http://www.youtube.com/watch?v=slvPMU-7OyI
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Jahaja, vaknade idag utan större gammelmanskrämpor trots födelseår -64, nä fan man är inte äldre än man gör sig:tummenupp . Började min karriär på en GSX 1100 E -82, å den va minsann borrad 1168 vill ja minnas, och, va hette de? TT-styre å bakåtflyttade RAASK fotpinnar. De va grejor de.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jahaja, vaknade idag utan större gammelmanskrämpor trots födelseår -64, nä fan man är inte äldre än man gör sig:tummenupp . Började min karriär på en GSX 1100 E -82, å den va minsann borrad 1168 vill ja minnas, och, va hette de? TT-styre å bakåtflyttade RAASK fotpinnar. De va grejor de.

Raask-Plattorna var rätt manliga, lite som Karlströmsgjutna bakbromssköldarna man skulle ha på Qvarnorna:Feta men gjutskäggsknottriga.

Inatt hade vi 40-talister filmkväll i hojgaraget. Vi såg "On any sunday! samt filmen om Britten, Vi 40-talister håller ihop helt klart! :)

/J D
 

njelger

Guest
Raask-Plattorna var rätt manliga, lite som Karlströmsgjutna bakbromssköldarna man skulle ha på Qvarnorna:Feta men gjutskäggsknottriga.

Inatt hade vi 40-talister filmkväll i hojgaraget. Vi såg "On any sunday! samt filmen om Britten, Vi 40-talister håller ihop helt klart! :)

/J D


från 40-åringar till 40-talister....snart är det dags att dra på karolineruniformen och rida ut i europa :D
 

*Anna*

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Alldeles för långt bort...
Hoj
Suzuki GSX-R 600
Hallå hallå!

Har tyvärr ingen prostata.. men har klart o tydligt passerat 40-strecket :) Började min mc-karriär 1977 på en Honda 125 -71. Har haft lite olika hojar genom åren... men såg en bild på en silverfärgad CBX nån gång i slutet av 1979 och sen dess har den varit min "drömhoj". Skulle förmodligen aldrig klara att köra ett sånt monster... stor o tung, men gudars skymning vad förälskad jag blev o nog fortfarande är!! :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top