40+ tråden

• Thread starter peppureikä
  • Start date

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
RD350 är en riktig kulthoj! Jag vaxade den säkert minst en gång varje kväll. Allspeed expansionskammare och... ja det var väl det...jo just det, ett "Laverdastyre" också, sjävklart!

Jag träffade en snubbe i Götebrg -85 som hade en hårig 350. Han jobbade som mek på "Bikestreet" (Friggagatan)
Runt 90 hästar och ett avgassystem från en TZ350 (racehojen) Det var coolt eftersom det gick i kors framför motorn. Han körde skiten ur 1000 kubikarna men var tvungen att riva motorn och renovera veven var 80:de mil...:gnissla :skrämd

Depåfarsan

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2007
Hoj
Ducce, Tiger, Huskys 250, XT600E
Jag tillhör den årskullen (vilket år, nån som kan??) som var först att köra 125:eek:r vägandes över 75kg. Sedermera blev det en Kawwa 3-pip som även luftades på debutanttävlingar som det hette då. Den hade ett ruskigt vrid std och trimmade CB750 hade inte en suck. Nu efter 30 år utan att kört på gatan fick jag ett återfall o köpte en R1:a. Lite roligt är det med alla kommentarer på jobbet: Vad ska du med den till? Ha ha inte ska jag köra till jobbet på den allafall.
/50++

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Fråga är man gubbe nu eller i vilken ålder blir man det?

Ja antagligen är det gubbe som du får använda som epitet i framtiden. Beklagara bara och starta genast att käka Curbisin (elelr vad det heter) så du inte får problem att kasta vatten.
Nu lär ju inte jag få några såna problem och för att vara på den säkra sidan tesated jag precis att kastade ut en hink med vatten genom dörren. Det funkade:)

Jag började min MC karriär på fullblodshojjen en CX 500C från 81, jepp kommer fortfarande ihåg regnumret och enligt VV finns hojjen i Alvestad.

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Tja man får väl krypa till korset och erkänna att man är 40+ då :).

Började min hojkarriär nånstans -81 med en RD125, for runt på den ett tag. Sen slog det slint vid 18 nånstans, och under återstoden av 80-talet avverkades ett antal Mopars från 60-talet med motorstorlekar runt 440ci, och mängder av M&T gatslicks :). Återföll samtidigt till 2 hjul, nånstans 85 tror jag, men då var det ett antal endurhojjar som avverkades, Maiko 413 (430?), Yahama 250, KTM 250, Yahama TT350 och till sist en Husaberg. For väl runt i skogen en 13-14 år i alla fall, avverkandes ett gäng GGN, Ränneslättslopp och Gripendygn.

Hade nåt års uppehåll då jag omskolade mig, och nu har jag sedan 3 år tillbaka återfallit till gathojjar igen, enbart.

Är väl en hopplös mutterskalle antar jag, fast körandet kommer i första hand nuförtiden, och mekandet andra.

Gubbe? Det blir man när man känner sig som en sån, har ett antal gamla skolkamrater som blev gubbar och gummor redan vid 30. Jag blir nog aldrig gubbe :).

anders.n

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
kawasaki GPX 750r -87
Har precis passerat 40+ sträcket. .efter att haft en del nya sporthojar så har jag återgått till dom gamla klassikerna från min ungdom kör nu gpz 900r från -89. trivs väldigt bra med den..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En liten "poll-light" här då:

Hur många har haft ett förhållande med en RD350?

Me! En 82:a
Gosh vad kul den var att kasta runt.

De efterföljande RD350 modellerna var ju ännu mer före sin tid egentligen. 161 kg fulltankade och 63 Hk RD500 LC hade ju förvisson 88 men vägde 210 kg nånting :näsblod 350:in var ju hur kul som helst!

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Kungstråd!

65:a, inledde karriären på en RD 125 av förträngd årsmodell (77:a?) som framfördes utan körkort i två år (det brottets bäst före datum är väl passerat med råge?) sen blev det en slö Kawwa 400, sen en bol´d or med 1054 cyllar från motospeed, Jardin 4-1, mikuni smoothbore 36:eek:r (tror jag det va), marzocci tillbakaflyttade pinnar och ett clip on styre....Sen avverkades det en GPX 900R innan det blev ett 12 årigt uppehåll innan en Gixxer 1000 hittade in i garaget.

Nicke-p

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
yamaha r1
fyller 40 i år började min mc-bana med en rd350 sen en fzr600 som växte till en zx9r
nuvarande hoj är en r1:tummenupp

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Är en 65:a som för ett par tre år sedan blev uppmanad av hustrun att "-...skaffa Dig en hobby!". Två dagar senare stod det en RF900 i garaget.

Det visade sig senare att hon nog trodde jag skulle välja jaktlicens (vi har lämpligt nog golden retrievrar)...:rolleyes:

Jag är nu i den lyckliga sitsen att solsemestrar och husvagn är passerade kapitel och grabben tycker det är roligt att följa med på banåkningar ibland:tummenupp . Så visst har 40+ sina fördelar också...

Man visst har man väl "testat" en RD i unga dar i alla fall:D ...

Ha de!

Gixxerhoffa

Old Gixxer
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
GSX-R 750 -95 (såld)plus en Intruder (såld)
Äntligen en tråd i min smak:)
Började med RD 250 sen Laverda JOTA och RD 500

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Började med en Honda CB-125 , va en fyrtaktare , så man blev blåst av de snabba 2-taktarna men vilket ljud jag hade i Hondan.
Vid 18-köpte jag en Suzuki GSX1110 EF , vilket bottenvrid , men gud så tung och osmidig i jämförelse med dagens hojar. Jag var "utan" hoj i ca 10 år tills för i fjol då jag slog till på en Honda CBR 954.
Vilken lätt och smidig hoj det är , funderar på byta upp till en CBR 1000 ev en repsol , vi får se.
Ja jag är 41 år så jag hör väl till denna klubb men känner mig inte ett år över 30. Körde ca 500 mil i fjol med CBR 954:an.

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Me! En 82:a
Gosh vad kul den var att kasta runt.

De efterföljande RD350 modellerna var ju ännu mer före sin tid egentligen. 161 kg fulltankade och 63 Hk RD500 LC hade ju förvisson 88 men vägde 210 kg nånting :näsblod 350:in var ju hur kul som helst!

Göj! Hade åxå en -82:a. En svart. Ruggigt klen gaffel har ja för mej. Men det hade väl alla hojjar på den tiden:näsblod

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Göj! Hade åxå en -82:a. En svart. Ruggigt klen gaffel har ja för mej. Men det hade väl alla hojjar på den tiden:näsblod

Samma färg! Ja jag tror det var 39 mm gaffelben om inte ännu smalare :nasblod.

Men de var ju ruggigt lättsvängda ändå tycker jag.

Gixxerhoffa

Old Gixxer
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
GSX-R 750 -95 (såld)plus en Intruder (såld)
Någon här 40++ sidan som har haft nån kontakt med Rapido mck i Stockholm på 80 talet ???

Silvervargen

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1-99+-05+-06+Honda CBR 600 -91
Snart 48 år ung. Första hojen -77 en Honda XL125, sen CB750F1 -77:a.
Sedan blev det en CB1100R -82. Hade den i 2 år sedan blev det uppehåll.
Har dock kört hoj varje sommar fast då på lånat material. Riktiga återfallet
kom -03 då det inköptes 1 st R1 -99:a. :tummenupp Sedan var det dags för sonen att ta kortet -05. Han hade då en RD125:a:näsblod Nu har han en Hornet 600:a så vi försöker åka så mycket som möjligt. det blir nog några bandagar tillsammans i sommar:D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln