40+ tråden

  • Thread starter peppureikä
  • Start date

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
En liten "poll-light" här då:

Hur många har haft ett förhållande med en RD350?

Var på väg, men det blev en XZ550! Klart man var grön och köpte försäljarens tugg med hull och hår... Men det blev en RD500 lite senare, efter Katanan.


/U
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Jaha i den här tråden får man väl hänga i drygt ett halvår innan det är dax att starta 50+ tråden. :D
Började köra hoj -83 då med en CB900 Bol´dor som byggdes om med Raask fotpinnar, cliponstyre under gaffelkronan, Masseck sportkåpa med dubbla lysen och Devil avgassystem utan någon som helst ljuddämpning.

Kör idag en GSXR 1000 -06 och nej jag längtar inte tillbaks till härkena. :)
 

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Ort
I landet med den långa vintern
Hoj
R1 -05
Kul tråd. Fler likasinnade än väntat. Är 66'a och mjukstartade med en DT125LC som mest fick gå på grusvägar.
Fyllde 18 och köpte GSX750ES. Fattade inte att något kunde gå så dj-a snabbt. Bytte senare till GPZ900 -85'a. Fick återigen adrenalintillströmning och tänkte att nu har nog utvecklingen nått sin kulmen när det gäller motoreffekt. Sålde av ett tag.
Återföll med hjälp av en FZR1000-89'a. Utvecklingen hade inte stannat av, snarare accelererat. Bytte ner mig i effekt ett tag för att åka twin (TL1000S-99'a). En hoj som fick oförtjänt dåligt rykte anser jag. Sålde av ett tag igen och hölls i grusgropar med en 426'a.
Fick väl troligen en något försenad 40-årskris i fjol och köpte den jag nu längtar till våren med. En R1 -03'a. Inser att utvecklingen aldrig stannar av men njuter mest av nivån på chassit numera och planerar Europaresa i sommar. Den första på 6 år.

P
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Har också passerat 40.
Började hojkarriären som 8-åring på en Nyman 1952 års modell. Fick den av min farmor som jublade och skrattade när jag körde runt på ängen bland skiträdda kossor. Ett minne som etsat sig fast.

Vid ett besök på Mc Varuhuset (heter stället så?) så upptäckte jag till min glädje att en exakt likadan hänger uppmonterad på väggen där.
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Jag har passerat 50 för ett tag sen ocn började mc-karriären sent, runt -82 var det. Började spara till en Honda CB125 när jag var 16, men andra saker kom emellan så det blev inget då.
Allt började med att en kompis som var APK:re skulle till dåvarande Östtyskland på nåt slags indoktrineringsläger för kommunister, bad min tjej att vattna blommorna. "Jag lägger hojnyckeln på köksbordet, så kan du låna den hur mycket du vill" sa han till mig. Sagt och gjort, efter 2 intensiva veckor var jag helt fast. På hösten ringde han och sa att han hittat en hoj åt mig, så vi åkte och kollade. Det var en grön Laverda 750GT som jag slog till på direkt. Efter ett par år bytte jag till mig hans hoj som var en CB750 -80. Efter det blev det en Kawasaki Z1000. Sen blev det barn och semesterresorna på hoj var slut. Pendling till jobbet var det som gällde.

Sen hade jag en sån där Suziki 400 som jag inte minns vad den heter, men den hade radfyra och 77hkr om jag minns rätt. En Honda NS250? blev det sen. Moppe ett år.... Yamaha XS400...urk. Uppehåll ett par år, sen fick jag för mig att jag skulle ha en RD350. Sagt och gjort, den puttrade jag omkring på ett tag innan jag tröttnade. Sen blev det en Fazer600 innan jag köpte ER-6:n jag har nu.
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
En liten "poll-light" här då:

Hur många har haft ett förhållande med en RD350?

Jo, även jag är 40+ och har ett förhållande med en RD 350, en 1Wt, sista generationen faktiskt. Fast nu är den nerplockad men tanken är att den ska rulla igen!
 

Peter M

Notorisk återfallsknutte
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
Yamaha FJR 1300 2008
En liten "poll-light" här då:

Hur många har haft ett förhållande med en RD350?

40-plussare med råge och ägt 4 stycken sammanlagt.
Men min drömhoj när de kom var ju RG 500 gamman som jag lyckades få råd med många år senare. Tyvärr sålde jag den vid ett desperat pengabehov.
Har också ägt både kawa 3-pip och CB 750:yoparty
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Kul tråd, blev 40 i fredags :D

varken ägt rd 350 eller cb 750,
Började med Suzuki GT 125 X4 (2 cyl 2 takt paralelltwin)en 81 tror ja det var och året 84, drömmde då om en Yama 125 RD-LC eller Kawa AR 125 vätskekylda och snabba...:tungan
sen har det mest blivit suukis, kör lite i skogen nu (GGN 2007:tummenupp )
men börjar bli riktigt sugen på en gammal kult-landsvägare till sommarn
hmm kanske blir en 1100 R igen, rätt kul motor i alla fall eller ska man trilla dit på en honda :)

i följande ordning ägt
Suzuki 125 GT X4 -81
Kawasaki RX 1000 -87
Suzuki GSXR 1100 -92
Suzuki GSXF 1200 Bandit -96
Suzuki GSXR 1100E -83
Suzuki GSXR 750 SRAD -98
Suzuki GSXR 1100 -94
Suzuki GSXR 1000 -02
KTM 525 EXC -04
KTM 400 EXC -07

till sommaren ?
 

Bifogat

  • 1980_RG125E_450.jpg
    1980_RG125E_450.jpg
    28 KB · Visningar: 82
Last edited:

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Ja, här får man ju inte hänga många månader till om 40+ bygger på försäkringspremierna enligt bilsport-mc :)

Min första riktiga hoj var en 73:a CB 750, med nån konstig finsk helkåpa och 78:ans kaross:
mcpasse10-1b.jpg



En RD350 skaffade jag på slutet av 80-talet. Köpte i lådor en 71:a från Luleå samt en 74:a från Piteå och gjorde en mc av dom. Den har jag kvar fortfarande:
mcpasse6-1b.jpg



Sjukdomar? Nej, men jävligt stel i lederna på morgonen :)
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Inte riktigt så många +,men ändå.
Rask-kopian va inte kult,det stod inte "Brevetatto" på den.

Då har jag äkta varan. Min står det "Brevetatto" på.

/Ingvar

Japp,är gammal bekant till Matte,har ju jobbat Kawa åxå,sen dess.

Där ser man, världen är liten.
När det ändå snackas gamla minnen kommer jag ihåg när min svåger som köpte en av de första Kawa Z1 hämtade ut den, jag var med. Stämmningen var förtätad skulle "monstret" med hiskeliga 82 kusar ens gå att framföra på vanlig väg.

/Ingvar
 
Last edited:

sportbike

Guest
Då skulle du sett när man skulle prova Z1300 för första gången.
RespeCkt !!!!!
 

Crazy Frog

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örsundsbro
Hoj
GSX-R 1100 -90
Gubbar

För mig är gubbe = Konceptknutte
Dvs kostymnissen som sätter på sig fransjacka, lösmage, hästsvans, snusnäsduk, svart potthjälm, solglasögong på fredag em

Tar en runda på sin "custom hoj" full av Custom Chrome tillbehör, men bara om det är soligt.

Service på fina verkstan efter sommarens 150 mil. Kan inte byta olja ens själv.

Så länge jag tillbringar mer tid i garaget än på gatan.
Trimmar, portar. Gör lite framhjulslyft och wobblar hejdlöst.
Driver med mig och mina gelikar.
Och skrattar gott åt konceptknuttarna så kännar jag mig inte gubbe trots allt.

Men det beror nog mest på att jag aldrig blivit vuxen. Försvann väl in i dimman nån gång på mellanölets tid, och kom nyss ut.
Har inte fattat än att det är en annan tid nu.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top