Jag har passerat 50 för ett tag sen ocn började mc-karriären sent, runt -82 var det. Började spara till en Honda CB125 när jag var 16, men andra saker kom emellan så det blev inget då.
Allt började med att en kompis som var APK:re skulle till dåvarande Östtyskland på nåt slags indoktrineringsläger för kommunister, bad min tjej att vattna blommorna. "Jag lägger hojnyckeln på köksbordet, så kan du låna den hur mycket du vill" sa han till mig. Sagt och gjort, efter 2 intensiva veckor var jag helt fast. På hösten ringde han och sa att han hittat en hoj åt mig, så vi åkte och kollade. Det var en grön Laverda 750GT som jag slog till på direkt. Efter ett par år bytte jag till mig hans hoj som var en CB750 -80. Efter det blev det en Kawasaki Z1000. Sen blev det barn och semesterresorna på hoj var slut. Pendling till jobbet var det som gällde.
Sen hade jag en sån där Suziki 400 som jag inte minns vad den heter, men den hade radfyra och 77hkr om jag minns rätt. En Honda NS250? blev det sen. Moppe ett år.... Yamaha XS400...urk. Uppehåll ett par år, sen fick jag för mig att jag skulle ha en RD350. Sagt och gjort, den puttrade jag omkring på ett tag innan jag tröttnade. Sen blev det en Fazer600 innan jag köpte ER-6:n jag har nu.