40+ tråden

  • Thread starter peppureikä
  • Start date

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Våren 1990 kliver man in i hojbutiken och kollar in vad som är nytt, genast fastnar blicken på en röd/svart GSX1100R, det blir affär och känslan när man första gången gav stålet ur en kurva ger fortfarande gåshud.

Hojen har jag fortfarande kvar, den har rullat 15.500 mil nu men är fortfarande pigg, ibland så får man hjärnsläpp och tar ut loket på bankörning till alla snorisars förtjusning.
 

Bifogat

  • normal_IMG_1918.jpg
    normal_IMG_1918.jpg
    37.8 KB · Visningar: 87

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Japp,nästan förträngt vår käre Hartmut..:D

Jo, han var ju ganska ekonomisk å så. Det var en upplevelse att se hans min när jag fick ut en sprillans ny Z1R som hade gått 2.8 km. (måste ha varit -78). Efter 2 varv på Knutstorp la jag den i hårnålen när jag tog ett tajtare spår där det inte riktigt hade torkat upp efter ett tidigare regnväder ... När jag kom in i depån med lite trasiga handtag, pajat styre, lite repor, osv, så trodde jag han skulle få hjärtstopp :tungan
Fast, Z1R:en var så bänglig att köra att jag för det mesta körde 650:n.
Som meckar hade jag Lelle och en lång kille ... hmmm ... kommer inte på namnet just nu. De jobbade båda hos Flöter
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
ÅH här känner man sig hemma även om man är 50+!

Tog hojkort 1972 och åkte 70-talet ut. Sedan vart det några uppehåll under 80-talet då jag bland annat bodde i Åre och skidor samt windsurfing var huvudintresset. Kom igång igen -88, och började då grotta lite bakåt bland de hojar jag ville ha när jag var fjunis.

Jag är ju en sån sjuk människa som gillar det mesta vad gäller hojar (se nedan)

Ett betänkligt gubbsyndrom är att jag idagarna just beställt min första BMW. Dock förvarar sig den åldrande rebellen med att det är en mattsvart/grå K1200 R. Som hämtad direkt ur Mad Max!

Det här är vad jag åkt under åren sedan hojkortet togs 1972:
Suzuki T 125-70
Suzuki 250 -73
Yamaha 350 -73
Kawasaki Mach III -70
Honda CB 750 -72

Sedan återkomsten:

Honda XL 250 -78
Yamaha TX 750-73
H-D Electra Glide -76
Triumph Bonneville -63
Kawasaki Z 500 Rat Bike -84(?)
Norton Commando 850 -74
Triumph T-Bird Café Racer -96
Triumph Speed Triple -01
Ducati Multistrada -03
Yamaha MT-01 -05:a
Suzuki GT250 -80
 

rrkenta

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2004
Ort
täby
Hoj
R6 -08
åker kawa-2 takt idag är man gubbe då ?
 

Bifogat

  • kawa1.jpg
    kawa1.jpg
    128.7 KB · Visningar: 74
  • kawa2.jpg
    kawa2.jpg
    104 KB · Visningar: 83

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Finns ett sånt original tillverkat av brevatetti i garaget som e till salu för rätt pris haha

BTW 51 är jag..

Om jag inte är felinformerad:
Brevatetti = Patenterat.
RD350 LC YPVS = 36mm gaffelben.
Fråga mig något om en hoj tillverkad efter 95, och jag svarar med en frågande blick.
Efterbliven?
 

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Härligt med en riktig "Gubbtråd"!
Själv har jag nu åkt hoj i 30 år,shit va´tiden går!!
Började med en Yamaha RS125:a,den var riktigt trött,egentligen vill man ju ha
en Zündapp 125:a men men den var för dyr för en vagndragare på Åhléns.:D
Sen fortsatte det med en Suzuki "Vattenbuffel",en vattenkyld 3 pipig tvåtaktare med Dunstall kit sååå grym...
Därefter införskaffades det en Honda CBX1000 med 6-1 system,gött
ljud i den får jag säga lite reaplan över den.
Nästa hoj i garaget vart en Suzuki Katana 1100 82:a,tog ett litet uppehåll för att sen börja på och bygga Harry Parkinson choppers både till mig själv och andra.
Hade två st en långgaffel och en 56:a Panna med bobber stuk som jag var över och hämtade i Staterna.
Sen kom man till sans och köpte sig en Gixxer 1100-90 tätt följd av Hayabusa,GSXR1000
och nu åker man Ducce999,känns som man har hittat rätt till slut!!:tummenupp
 

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Grödinge
Hoj
Hojj..
Ja ni grabbar:tummenupp
Det gäller att va dagen före hela tiden:tuttar
Då gör det inte så ont i kroppen:yoparty På våren så får man träna ordentligt, Mjuka upp lederna:D
För varje år så blir bågarna högre och högre:confused:
När man ska kasta över benet på hojjen så märker man att lederna fins:rolleyes: MEN när man har slagit i gång motorn så är man 18 år igen.:banana
Så länge jag kommer upp i sadeln så kommer jag att gasa vidare:tummenupp I MÅNGA ÅR TILL.

:D :D :D :D
 

Skipper

Ny medlem
Gick med
12 May 2006
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha Thundercat
Här kommer en till som passar in här :tummenupp Kul tråd det verkar som det finns några 40+ på forumet.
 

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Bilden på din Rickman Honda i ditt garage väcker många härliga minnen!!
Man smet in så fort man kunde o drägglade hos Rickman agenten på alla härliga Rickman hojar,men det vart en Katana ist!

Ja ni grabbar:tummenupp
Det gäller att va dagen före hela tiden:tuttar
Då gör det inte så ont i kroppen:yoparty På våren så får man träna ordentligt, Mjuka upp lederna:D
För varje år så blir bågarna högre och högre:confused:
När man ska kasta över benet på hojjen så märker man att lederna fins:rolleyes: MEN när man har slagit i gång motorn så är man 18 år igen.:banana
Så länge jag kommer upp i sadeln så kommer jag att gasa vidare:tummenupp I MÅNGA ÅR TILL.

:D :D :D :D
 
Last edited:

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Hmmmm. Hör väl hit jag med (-56:a), även om riktiga premiären inte blev förrän för 7 år sedan. Minns att jag vid 5-6 års ålder fick åka på tanken till farsans Apollo med HVA 118-motor. Nå'n som sett en sådan? Det var en slags crossmodell. Tjatade hål i huvvet på föräldrarna men fick inte ta lappen vid 16. -För farligt. Så där fick man åka på moppen medans kompisarna fräste runt på sina AS3:eek:r och Zundapp:s. Nåja. Numera bestämmer man själv och åker FJ1200 efter att mjukstartat med en Suzuki 400.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Får man vara med i "gubbtråden" fast man tant?

Tog hojkortet -82 och började med en Yamma XJ 500, sedan har jag avverkat
GpZ 1100, Honda CB 750, Kawasaki Z1000,Ducati SS, Bandit 600, ZX6 och nu har jag en SV650. har säkert glömt någon hoj, men man börjar ju bli lite gammal.....:va

Det är fortfarande lika kul att köra hoj men nu måste solen skina om jag ska ta mig ut!!
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Oho kroppen känns väl som 40+ ibland. Hjärnan är dock inte riktigt så mogen. Men man skall ha skoj så länge man lever, för sen är det försent.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top