sportbike
Guest
Någon här 40++ sidan som har haft nån kontakt med Rapido mck i Stockholm på 80 talet ???
Ja visst.
Dom ligger ju kvar.
Någon här 40++ sidan som har haft nån kontakt med Rapido mck i Stockholm på 80 talet ???
Samma färg! Ja jag tror det var 39 mm gaffelben om inte ännu smalare :nasblod.
Men de var ju ruggigt lättsvängda ändå tycker jag.
RD500 tillhör de modeller som jag genuint hyser förakt för.De efterföljande RD350 modellerna var ju ännu mer före sin tid egentligen. 161 kg fulltankade och 63 Hk RD500 LC hade ju förvisson 88 men vägde 210 kg nånting 350:in var ju hur kul som helst!
Vem vågar gasa i kurvorna när man inte vet om det kommer att resultera i 88kusar eller motorbroms?
Ja visst.
Dom ligger ju kvar.
Tillräckligt för att hojen skall gå som en nyknullad anka.Grym motorbroms på 2-taktarna....
Tillräckligt för att hojen skall gå som en nyknullad anka.
Tillräckligt för att hojen skall gå som en nyknullad anka.
Började med en Honda CB-125 , va en fyrtaktare...,
Fan, va alla har stigit upp tidigt. Det är väl den abnormt förstorade prostatatan som drivit er ur sängarna...
Inatt såg det här ut som en förflugen ide´som skulle rinna ut i sanden när samtliga författare nyktrat till
Nu ser man ju vilket sentimentalt träsk SH verkligen är Det är ju fulständigt underbart. Fan att man inte kunde varit med på Jörgen Ks nostalgitripp...
Ett minne som stannar kvar är den hoj man skulle "styla" - en Suki GS 1000E med rickmankåpa - minns nån de där trekvartskåporna med runt lyse, såg lite sjuttiotalsaktiga ut. Uppochnedvänt laverdastyre och VoH 4-1. Mikunigasare (måttligt rätt bestyckade...). Tillbakaflyttade fotpinnar.
39??? jag skulle gissa 34 (kanske 35) på det tjockaste stället. de svgänger ju in mellan kronorna. (PÅ min sitter en GSXR750 gaffel)
Min RD gaffel sitter på min SR. Det är samma diameter på benen som på SR (33 hk) men SR:en s ben sitter bredare isär !!
Gah. Yamha XS 1100 det ultimata sänket Var på väg at köpa enVisst har det blivit några hojar,började med en jawa 250 -68.
2:Honda CB 900F-83 NY
3:Honda VFR 750F-85 NY
4:Yamaha XS 1100-78
5:Husqvarna WR 250-82
6:Suzuki 250 X7-80?
7:Yamaha DT 250-73
8:Yamaha LC 250-80
9:Husqvarna 256A-68
Nu en Aprilia RS 250-95
Det har blivit en salig blandning genom åren,man ser
när barnen kom till värden.Det blev lite billigare hojar då.
Men roligt det har det varit
Jo, det har runnit en del vatten under broarna sedan man körde tvåtakt, Silverpil )
Fast det skulle bli fler tvåtaktare senare i form av TR2B, TZ, osv .. dvs det man sedan gjorde en gathoj av som hette RD.
Kawasaki? Nej, inga tvåtaktare, men väl fyrtaktare i form av hojar man fick av Flöter för att köra Superbike med ... speciellt Z1R hade gångjärn nånstans mitt på ramen vilket gjorde att jag körde 2.5 s!! snabbare runt Gelleråsen med deras slöa 650 cc som dock hade harmoni mellan effekt, vägegenskaper och bromsar.
Ärligt talat så är det ytterst få landsvägsknuttar som klarar att plocka ut det sista ur en 100 hk hoj, dvs om de inte får tala om det själva ...
Vetskap.Gissning?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |