40KW med slipon i på Gasgas

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Jösse skrev:
Hojjen måste ha coc dokument , dvs skall kunna reggas i Sverige som landsvägsmotorcykel.

Tex GasGas 125cc.

Alltså inte fabriksracer.
finns många fabriksräcer med COC dokumentation. Många nyare hojar (räser) säljs redan LV reggade. Kolla bara på husaberg FS 650 som exempel.

prulle skrev:
Tänke faktiskt på dej när jag läste det, din lär ju dock ha mer en 40 häst. Men har den CoC dokument från början? Har hört nånstans att man inte kan regga om fordon me coc dokument, stämmer det?
snarare tvärt om. Har du COC dokumentation så är det bara att rulla in på bilprovningen. DVS inget krångel. det är det COC dokumentationen är till för. :mattias

-Rosen- skrev:
när jag köpte min så var den redan reggad men jag har för mig att säljaren sa att man kunde fixa coc dolument genom ktm, det roliga var att det papper som jag fick se var stämplat med husaberg :D
och för att svara på din fråga så kan jag säga att ajg inte har en aning, tyvärr.
Kan det vara för att husaberg och KTM har samma tillverkare? :rolleyes:
Nämligen mycket lättare att få igenom en LV registrering med svenska COC papper.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Det finns inga fabriksracers med coc dokument.

Racer= Honda RS125r - RS250r , Aprilia RSW 125 etc.

En vanlig Husaberg är ingen racer och absolut ingen fabrikare.
Har en GasGas 125:a på gång.

Ska dra ett par fullgasrepor med en Husaberg 600 också.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
philsson skrev:
snarare tvärt om. Har du COC dokumentation så är det bara att rulla in på bilprovningen. DVS inget krångel. det är det COC dokumentationen är till för. :mattias.
Mysko min polares bror whinnar som fan för han inte kan regga om sin super moppe til 125:a pga coc dokument. :3freak
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Jösse skrev:
Det finns inga fabriksracers med coc dokument.

Racer= Honda RS125r - RS250r , Aprilia RSW 125 etc.

En vanlig Husaberg är ingen racer och absolut ingen fabrikare.
Har en GasGas 125:a på gång.

Ska dra ett par fullgasrepor med en Husaberg 600 också.
ok.. säg mig vilka stånkor som är mer räser än husaberg. Mig veterligen väger husan väldigt lite och har ett enormt effektutag. Men visst jag kan ju ha fel. Du kan gärna argumentera för din sak. Väntar på ett välformulerat svar.

prulle skrev:
Mysko min polares bror whinnar som fan för han inte kan regga om sin super moppe til 125:a pga coc dokument. :3freak
För att han INTE har det isf.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
En racer i fråga är en ren tävlingsmaskin som inte är reggad.
Ej serietillverkad endast begränsade årsupplagor dvs fabrikare.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Jösse skrev:
En racer i fråga är en ren tävlingsmaskin som inte är reggad.
Ej serietillverkad endast begränsade årsupplagor dvs fabrikare.
aha "ok"... :lol. De kör husa SM/EMom du undrar. Vi snackar inte direkt GP hojar.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Jösse skrev:
Vilka ??

Självklart går det racermotarder i SM-EM-VM vad annars då också Husabergare.
sluta snacka om sånt du inte kan ett skit om. Gissningar är inte välkomna här. :7peta Inte för att jag kan mycket själv inom ämnet men så dum är jag inte att jag inte fattar att Husa är en rå racer trots att dem finns LV reggade. Din poäng faller. Skulle en Husa 02 vara mer racing än en 06a bara för att 06an är LV reggad.. släng dig i väggen. :hihi 06an har förmodligen lägre vikt och så har den ju även fler hk. gå och lägg dig. :brinnerup
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Gissar du nu philsson? Isf så kan du dra!! :mad:
verkligen inte just nu i alle fall. Du kan vara lugn :kiss

Jösse skrev:
Det är inte lönt att tjata med dig du fattar ju inte vart man vill komma.

Puss o kram over and out.
Förklara då så att de inte går att misstolka dig. Rabbla upp listan för vilka SM hojar du anser vara räcer och varför. vill få lite insyn i dina tankegångar.
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
philsson in da house:
Har du COC dokumentation så är det bara att rulla in på bilprovningen. DVS inget krångel. det är det COC dokumentationen är till för

Samma färg fast tvärtom.....

Har du COC dokumentation kan du INTE göra ditt fordon till något annat än det som det står i COC'n. Förr i tiden kunde man typa om moppar till "lättviktare" men iochmed COC's införande under 2000 så går det inte längre, på bilar är det tillochmed så att det står 2 eller 3 olika storlekar på hjul som är godkännda på fordonet. Men att åka in till Bilprovning och "typa om" en moppe eller hoj med COC går INTE, tror nog du bara förväxlat det hela....

Ska väl lägga till att det finns godkännda strypkit till många 125'or så att dom blir 11kw, dom flesta & bästa kommer från Alpha i Tyskland och är godkännda för vissa ramnummer på maskinerna. Med intyg från Alpha och handlare som monterat det går det att åka till Bilprovning och typa om en "Full Power" hoj till 11kw. Finns även liknade kit för att strypa till mellanklass men det är det enda förändringar som man lagligt kan göra på en hoj även en med COC dokumentation. MC Kompaniet är bäst i Sverige på att fixa fram godkännda strypkit till hojar.....

Håller på med att strypa RS125'or här på firman så jag har rätt bra koll på detta.....
 
Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
DP skrev:
philsson in da house:
Har du COC dokumentation så är det bara att rulla in på bilprovningen. DVS inget krångel. det är det COC dokumentationen är till för

Samma färg fast tvärtom.....

Har du COC dokumentation kan du INTE göra ditt fordon till något annat än det som det står i COC'n. Förr i tiden kunde man typa om moppar till "lättviktare" men iochmed COC's införande under 2000 så går det inte längre, på bilar är det tillochmed så att det står 2 eller 3 olika storlekar på hjul som är godkännda på fordonet. Men att åka in till Bilprovning och "typa om" en moppe eller hoj med COC går INTE, tror nog du bara förväxlat det hela....

Ska väl lägga till att det finns godkännda strypkit till många 125'or så att dom blir 11kw, dom flesta & bästa kommer från Alpha i Tyskland och är godkännda för vissa ramnummer på maskinerna. Med intyg från Alpha och handlare som monterat det går det att åka till Bilprovning och typa om en "Full Power" hoj till 11kw. Finns även liknade kit för att strypa till mellanklass men det är det enda förändringar som man lagligt kan göra på en hoj även en med COC dokumentation. MC Kompaniet är bäst i Sverige på att fixa fram godkännda strypkit till hojar.....

Håller på med att strypa RS125'or här på firman så jag har rätt bra koll på detta.....
Jag tänkte inte på det faktiskt, att det var en moped han snackade om. Tyckte det lät lustigt att det inte gick att regga en hoj enligt COC papperna för att dom fanns. Vet vad dem är till för, kollade upp det stenhårt för att inte köpa fel hoj :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top